Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

timmermc schreef: Hier valt al een hele tijd High Sierra niet meer te updaten. Installeer ik die getoonde patch duurt het uren en uiteindelijk 'foutmelding'.
Reboot en meteen 'foutmelding', zit niks anders op dan OS herinstalleren dan maar en patch laten voor wat het is.
Steve is er niet meer...
Ook een combo update geprobeerd?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Paar dagen geleden nog een update uitgevoerd van ruim 4 gigabytes op mijn stof vergarende Mac mini. Behalve dat het een eeuwigheid duurt is alles perfect verlopen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

decat schreef:Ook een combo update geprobeerd?
Neen, is er dan een combo-update voor High Sierra?
Patch 2020-002 wil gewoon niet, maar er is intussen al een 004 uit. Misschien even downloaden en die proberen dan maar.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Ik dacht van wel, kan straks eens kijken.
Mijne maat zei onlangs dat men bij problemen altijd een combo update kan proberen. Die zou meestal dingen corrigeren / herstellen.

edit:
Deze is de laatste: https://support.apple.com/kb/DL1970?vie ... cale=nl_BE
Daarna nog eens naar updates zoeken. Ne maat was tot voor kort Apple hersteller bij reseller en zei dat de installatie van combos redelijk wat problemen oplost.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

decat schreef:Ik dacht van wel, kan straks eens kijken.
Mijne maat zei onlangs dat men bij problemen altijd een combo update kan proberen. Die zou meestal dingen corrigeren / herstellen.

edit:
Deze is de laatste: https://support.apple.com/kb/DL1970?vie ... cale=nl_BE
Daarna nog eens naar updates zoeken. Ne maat was tot voor kort Apple hersteller bij reseller en zei dat de installatie van combos redelijk wat problemen oplost.
TOP ! Die probeer ik één van dezer dagen eens.
Bedankt. :thumbs:
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
phildww
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

bartman schreef:Idd al enkele uren. Ook de garmin conect IQ
... nog steeds niet in orde :cry:
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Garmin is hoogstwaarschijnlijk slachtoffer van een ransomware aanval, dat zal dus niet op 123 in orde komen...
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

We weten er het fijne niet van natuurlijk, maar ergens vind ik het bizar dat een bedrijf met de grootte van Garmin geen degelijk DR plan heeft voor zulke zaken, waarbij ze toch de schade naar hun klanten kunnen minimaliseren (en dan bedoel ik niet perse de Garmin Connect, eerder hun avionics gedeelte)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
phildww
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 38 keer

...zullen ze dan nu wel geleerd hebben, op de harde manier.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 33 keer

Grr..
Anderhalve maand geleden afspraak vastgelegd om DSL te komen aansluiten. Zoals gebruikelijk timeframe ergens tussen 08u en 17u.
Om 17u30 nog niemand gezien, dus maar even gebeld: technische problemen bij een andere klant waardoor ze niet meer tot bij ons geraakt zijn. Nieuwe afspraak voor morgen, "en 't zal ergens rond 14u zijn meneer" (nu weten ze ineens wél een korter timeframe op te geven).
20u 's avonds: de bel gaat.. staan de mannen alsnog voor de deur om aan te sluiten. :think:

Ikke blij, tot dat 15 minuten later blijkt dat beide paren van de vooraanleg in kortsluiting staan :bang: :bang: Hoeveel pech kan een mens hebben??

De "aansluitmannen" mogen echter niets doen in het putje (met Belgacom (?!)deksel) op onze oprit waar de Px kabel is aangesloten, en dus moeten de "storingsmannen" volgende week langskomen om het probleem op te lossen. En daarna komen de "aansluitmannen" blijkbaar nog eens langs om de modem te activeren, want ze mochten die niet achterlaten zonder aan te sluiten..

PS: zo'n putje met deksel is blijkbaar iets anders dan een rechtstreeks gelaste kabel?? In de straatkast komt de klassieke dikke oranje kabel toe, maar in dat putje is die niet te zien: enkel de 4 paar vanuit het huis, en een ietwat dikkere grijze kabel. Er is overigens ook geen sprake (meer) van een retourkabel als ik de aansluitmannen mag geloven. De techniek achter het concept 'retourkabel' ken ik niet (gaat die misschien de andere kant van de lus uit dan??), maar de mannen vertelden me dat beide paren rechtstreeks/direct werden afgemonteerd in de straatkast (die hier 10 meter verder staat..: gaat nogal wat geven qua signaalkwaliteit :) )

Edit: en ja hoor.. Putjesmannen zijn langsgeweest om de kabel opnieuw te lassen, maar ze mogen geen modems activeren, dus de aansluitmannen gaan ook nog eens een afspraak maken :bang:
Laatst gewijzigd door tdemeyer 03 aug 2020, 21:16, in totaal 1 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Een pre-order plaatsen voor LEGO Super Mario voor zoontje, zodat hij het zeker vandaag heeft. Bel naar filiaal X waar ik het zou afhalen. Blijken ze niets binnen te hebben en zal het pas voor volgende week zijn. Op website zie ik dat filiaal Y het wel op voorraad heeft, maar daar kunnen ze het niet meegeven als mijn bestelling (pre-orders kregen nog een extra zakje gratis erbij). Gevolg: vandaag dan gekocht bij Y, om dan volgende week naar X te gaan en de pre-order direct te gaan retourneren bij Y alsof het mijn aankoop van vandaag betreft. Tijdverlies voor iedereen omwille van brakke logistiek... :bang:
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

De grote sportwinkelketen uit Frankrijk en hun IT systemen:
- eerst een positieve noot, blijkbaar zijn hun individuele artikels (dus elke individuele verpakking) voorzien van een uniek nr. en de diefstal detectie aan de uitgang, checkt vliegensvlug voor alle tags (rfid, of dergelijke) die tegelijk passeren, of die wel aan de kassa gescand werden. Helemaal niet slecht (geen rocket science, maar toch).
- het kassasysteem daarentegen, laat dan wél toe dat per vergissing één (unieke) verpakking dubbel gescand wordt (ipv. 2e identieke artikels die apart moeten gescand worden). In de meeste winkels zou dit ook geen probleem zijn, correct totaalbedrag, de stockcontrole ook in orde, etc. Maar een poepsimpele check in te bouwen in het kassa/scan-systeem, wordt hier niet geïmplementeerd en dit kassasysteem wordt dan gekoppeld met het "betere niveau" van diefstal controle systeem..... :bang:
Met lichtjes gefrustreerde klant tot gevolg en baliepersoneel dat al voor de zoveelste keer, direct weet waarom het alarm weer is afgegaan...
Frustreert me wel meer als IT-er, dan als klant.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Aannemer die - ondanks duidelijk gevraagd - leidingen in de kruipkelder niet aan de vloerplaat vastmaakt, maar los op de grond laat liggen.
Na veel zuchten en steunen komt ie er nog eens voor, om 75% van de leidingen nog steeds onberoerd op de grond achter te laten.
6u na mijn klachtenmail met foto's stuurt de boekhouding doodleuk de eindfactuur op :bang: .

Ik heb plots al wat minder goesting om een stel kwieten op mijn dak een paar honderd kilo zonnepanelen te laten leggen en mijn onderdak te laten doorboren voor elektrische leidingen :(.
De hypocriete en corrupte ex-CDV'er Van Den Brande kan ik nu enkel quoten: wat je zelf doet, doe je beter.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Kredietaanvraag is op 22 juni vertrokken naar de hoofdzetel en nog altijd geen antwoord. :x
luukske
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 17 keer

Ik krijg zelfs bij 1 bank nog niet eens een kredietvoorstel vast. Duurt ook al ruim twee weken. Maar dat is meer een frustatie van twee weken, dan een frustratie van de dag :bang:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Egel plat gereden voor mijn deur. Op een paar weken tijd vier exemplaren hier in straat. Ik ben er zo goed als zeker van dat het 1 van de egels is die elke avond bij mij in de tuin kattenknabbeltjes komt eten. Te triest voor woorden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

cadsite schreef:Kredietaanvraag is op 22 juni vertrokken naar de hoofdzetel en nog altijd geen antwoord. :x
Dan vrees ik dat de kans groot is dat je een nul op het rekest zal krijgen.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

apestaart schreef:
cadsite schreef:Kredietaanvraag is op 22 juni vertrokken naar de hoofdzetel en nog altijd geen antwoord. :x
Een helderziende onder ons?
Het lokale kantoor keurde goed, maar het dossier moet passeren langs de hoofdzetel.
Als het een ‘nul’ is zal ik het wel horen. ‘t Is niet dat ze dan gewoon niets zeggen en je laten stoven.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef:
apestaart schreef:
Een helderziende onder ons?
Het lokale kantoor keurde goed, maar het dossier moet passeren langs de hoofdzetel.
Als het een ‘nul’ is zal ik het wel horen. ‘t Is niet dat ze dan gewoon niets zeggen en je laten stoven.
Wel dat is bij mij zo gebeurd: ik heb een aantal maanden geleden bij Apple een Macbook Pro (dat is de computer waarmee ik nu dat bericht schrijf) besteld met een financiering om deze Macbook af te betalen wel ik heb nooit iets van gehoord en na 1 maand heeft Apple die bestelling geannuleerd.
Die bank had toch tenminste de beleefdheid moeten hebben om in de eerste dagen te melden dat die financiering niet goedgekeurd is maar neen niks laten weten zodat ik een maand mijn tijd verloren heb. :x
Ik heb uiteindelijk op een andere manier die Macbook betaald.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hier gaat het niet over een luxe artikel maar om een hypotheek van een woning bij een Belgische bank waar ik al 15 mijn wedde laat toekomen.
Toch een behoorlijk verschil naar mijn gevoel.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Grmbl. Bende mobiele data maffia...!?
Gisteren heeft m'n madam (Scarlet Red) op haar gsm wat vtm go gekeken. Maar blijkbaar net te ver van het accespoint zodat er dus een goeie 2Gb mobiele data verstookt is. Resultaat 600Mb over haar limiet van 1.5GB. Extra bundel activeren kan, maar toch wordt data die origineel buiten bundel zat aangerekend aan 0.05€/MB -> €30. Bovendien kwamen hun meldingen te laat. Gisteravond inderdaad die van 80% en vannacht om 4u (sliepen al lang) dat we erover zaten. Maar intussen is het kwaad geschied. Andere schuldige is Vtm go. Geen optie dat je enkel via wifi wil kijken
apestaart
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef:Hier gaat het niet over een luxe artikel maar om een hypotheek van een woning bij een Belgische bank waar ik al 15 mijn wedde laat toekomen.
Het gaat er om dat het niet normaal is dat een bank meer dan een maand nodig heeft om te beslissen dat een lening goedgekeurd of afgekeurd wordt of dat het een financiering is of een hypotheeklening of een persoonlijke lening of gelijk welke kredietvorm, een bank kan mooi in een week tijd een beslissing nemen zelfs voor een hypotheeklening.
In ieder geval wordt het hoog tijd dat je contact opneemt met de bank om eens te informeren over uw hypotheek lening want het is niet normaal dat je na 6 weken nog geen nieuws hebt.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

apestaart schreef:
cadsite schreef:Hier gaat het niet over een luxe artikel maar om een hypotheek van een woning bij een Belgische bank waar ik al 15 mijn wedde laat toekomen.
Het gaat er om dat het niet normaal is dat een bank meer dan een maand nodig heeft om te beslissen dat een lening goedgekeurd of afgekeurd wordt of dat het een financiering is of een hypotheeklening of een persoonlijke lening of gelijk welke kredietvorm, een bank kan mooi in een week tijd een beslissing nemen zelfs voor een hypotheeklening.
In ieder geval wordt het hoog tijd dat je contact opneemt met de bank om eens te informeren over uw hypotheek lening want het is niet normaal dat je na 6 weken nog geen nieuws hebt.
Denk je nu echt dat ik hier gewoon zit te wachten? :roll:
Ik bel elke week, en elke week krijg ik hetzelfde antwoord. « door de vele aanvragen en corona is er een sterke achterstand »
Natuurlijk is dat niet normaal, vandaar mijn frustratie.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Elke week bellen gaat uw dossier niet vooruit helpen, enkel in uw lokaal bankagentschap extra werklast leggen. Vanwaar uw stress indien je een goedkeuring hebt? Wanneer is uw akte?
---
mijn frustratie: ik krijg de melding dat er een nieuwe versie van Citrix (20.6.0.38) is (huidige versie 20.2.0.25). Na de download kan ik de installatie opstarten maar krijg daarna een foutmelding dat de installatie mislukt is. Al enkele malen geprobeerd, vreemd..
Laatst gewijzigd door Dfrog 08 aug 2020, 09:18, in totaal 1 gewijzigd.
frodo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

Dat die kut pickx app maar niet wil casten naar de Nvidia shield. Al maanden niet. Bijna mijn tablet tegen de muur gesmeten.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dfrog schreef:Elke week bellen gaat uw dossier niet vooruit helpen, enkel in uw lokaal bankagentschap extra werklast leggen. Vanwaar uw stress indien je een goedkeuring hebt? Wanneer is uw akte?
Een statusupdate is het minste wat ze kunnen doen.
Goedkeuring van kantoor is op mail, akte nog niet natuurlijk, daarvoor moet de hypotheek eerst goedgekeurd worden.
De stress? Omdat de rentes weer stijgen, dus bij afkeuring kan ik herbeginnen met zoeken en onderhandelen en zal ik meer moeten betalen.
Flying
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 19 keer

https://www.immothekerfinotheker.be/N/rentebarometer
Ik denk dat je nog wel even goed zit. Een goede vriend heeft zelfs vorige week nog een verlaging gekregen op een eerder onderhandelde rente (zit nu op 1.07% vast).
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Als t ie blijft plakken moet je niet meer streamen en kan je meteen kijken op een kleiner scherm weliswaar [emoji1787]
frodo schreef:Dat die kut pickx app maar niet wil casten naar de Nvidia shield. Al maanden niet. Bijna mijn tablet tegen de muur gesmeten.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster

woutervh schreef:Grmbl. Bende mobiele data maffia...!?
Gisteren heeft m'n madam (Scarlet Red) op haar gsm wat vtm go gekeken. Maar blijkbaar net te ver van het accespoint zodat er dus een goeie 2Gb mobiele data verstookt is. Resultaat 600Mb over haar limiet van 1.5GB. Extra bundel activeren kan, maar toch wordt data die origineel buiten bundel zat aangerekend aan 0.05€/MB -> €30. Bovendien kwamen hun meldingen te laat. Gisteravond inderdaad die van 80% en vannacht om 4u (sliepen al lang) dat we erover zaten. Maar intussen is het kwaad geschied. Andere schuldige is Vtm go. Geen optie dat je enkel via wifi wil kijken
TV kijken moet je nooit doen via mobiel internet en zeker niet met een data limiet van 1,5 GB want dat is inderdaad in één twee drie door.
Zulke dingen moet men via WIFI van uw vast internet doen ofwel een zwaarder abonnement nemen bvb 5 GB of meer en dan nog moet men zo oppassen dat men er niet over zit.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

apestaart schreef: TV kijken moet je nooit doen via mobiel internet en zeker niet met een data limiet van 1,5 GB want dat is inderdaad in één twee drie door.
Zulke dingen moet men via WIFI van uw vast internet doen ofwel een zwaarder abonnement nemen bvb 5 GB of meer en dan nog moet men zo oppassen dat men er niet over zit.
Klopt, maar was ook nooit de bedoeling hé...
bruma
Elite Poster
Elite Poster

Heel simpel mobiele data altijd uitzetten bij streaming
woutervh schreef:
apestaart schreef: TV kijken moet je nooit doen via mobiel internet en zeker niet met een data limiet van 1,5 GB want dat is inderdaad in één twee drie door.
Klopt, maar was ook nooit de bedoeling hé...
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Is een oplossing ja.. maar we zijn 2020 en het zijn 'smart'devices dus zo'n handelingen zouden niet manueel meer moeten gebeuren en de ISP's hun waarschuwingen voor het overschrijden van de limiet mogen wel eens zo goed als onmiddelijk toekomen.

Frustratie van woutervh is begrijpelijk en terecht.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
bruma
Elite Poster
Elite Poster

In de instellingen (2020 versie) bij de Mobile data kan ik factuur periode (bv voor pre-paid), data volume invullen en een alert niveau. Ik krijg een pop-up bij het alert niveau en Mobile data wordt uitgezet bij data volume limiet.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Wachten op ISP’s voor een echte oplossing is vrees ik tevegreefs.
Zorgen voor beter wifi en vrouwlief uitleggen dat ze dataverkeer moet uitzetten bij tv kijken zijn wel dingen die je zelf kan.
(Al kan het 2de soms wel eens heel ambetant zijn... ik koos voor een extra AP :angel: )
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

Dat klopt en is ook niet mijn grootste frustratie. Uiteindelijk hebben wij een fout gemaakt. Wat me wel mateloos stoort, is het feit dat ik die 600MB buiten bundel moet betalen aan 5ct/MB. Zelfs als ik een nieuwe bundle van 5GB activeer. Die data gaat niet sneller, ruikt niet beter of smaakt niet beter. Is krak hetzelfde... Idd echt uitmelken
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Ik weet niet of het ook op Android mogelijk is, maar op iPad/iPhone kan je mobiele data blokkeren per app. Dan ga je bv. met Netflix nooit streamen als je niet op Wifi zit.
sandbert
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Vorig jaar zelfde verhaal bij de overburen.
Smartphone met abonnement voor een communicant, en hup internetten, leuk hoor.
Was wel een klap van 60€ daar.

Of je het uitmelken mag noemen weet ik niet. Als je een duurder abonnement met meer data erin neemt verlaag je de kans
deze farce tegen te komen. Maar dat is nu natuurlijk te laat. Ik weet niet als er providers zijn die een verbruik buiten bundel nadien
nog laten aanzuiveren door het bijkopen van data. Uitzweten dus.

Maar dat het wrang smaakt, daar kan ik je volledig in volgen.
(Ik heb hier voor de vrouw - ook een Scarlet Red, toen sms'en nog niet onbeperkt was - nog eens een sms naar Duitsland moeten betalen: 1€,
terwijl ze nog geen 5 binnenlandse sms'en die in haar abonnement inbegrepen waren verbruikt had. Belachelijk.)

Ik kan op mijn smartphone een limiet in het dataverbruik instellen, bij overschrijding ervan komt er een melding.
Illusies maak ik me echter niet, mijn vrouw is niet zo bezig met die dingen, zo een melding wordt gegarandeerd en gezwind weggeklikt.
Maar ik prijs me gelukkig, ze kijkt geen filmpjes op de smartphone maar omdat dat eigenlijk maar een variabel gegeven is,
heb ik hier thuis ook voor cadsite zijn oplossing gekozen. De echtelijke vrede vereist immers garanties heb ik al ondervonden.

Bedankt voor het posten, zo weten we dat we blijvend attent moeten zijn als we de smartphone gebruiken.
Laatst gewijzigd door sandbert 09 aug 2020, 22:25, in totaal 1 gewijzigd.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Je kan toch perfect een harde limiet stellen op vrijwel elke Android? Geen idee voor ios.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ja dat kan. Bij proximus kan je ook een harde limiet op je abo zetten. Nadat het volume op is, stopt het ook echt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ja idd bij proximus kan je dat. Ik denk dat de optie dat je niet buiten bundel mag gaan ook iets is dat je kan doen als je dat activeert en je gaat toch buiten bundel en die kosten worden op jou verrekent is dat incorrect.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”