Grr..
Anderhalve maand geleden afspraak vastgelegd om DSL te komen aansluiten. Zoals gebruikelijk timeframe ergens tussen 08u en 17u.
Om 17u30 nog niemand gezien, dus maar even gebeld: technische problemen bij een andere klant waardoor ze niet meer tot bij ons geraakt zijn. Nieuwe afspraak voor morgen, "en 't zal ergens rond 14u zijn meneer" (nu weten ze ineens wél een korter timeframe op te geven).
20u 's avonds: de bel gaat.. staan de mannen alsnog voor de deur om aan te sluiten.
Ikke blij, tot dat 15 minuten later blijkt dat beide paren van de vooraanleg in kortsluiting staan
Hoeveel pech kan een mens hebben??
De "aansluitmannen" mogen echter niets doen in het putje (met Belgacom (?!)deksel) op onze oprit waar de Px kabel is aangesloten, en dus moeten de "storingsmannen" volgende week langskomen om het probleem op te lossen. En daarna komen de "aansluitmannen" blijkbaar nog eens langs om de modem te activeren, want ze mochten die niet achterlaten zonder aan te sluiten..
PS: zo'n putje met deksel is blijkbaar iets anders dan een rechtstreeks gelaste kabel?? In de straatkast komt de klassieke dikke oranje kabel toe, maar in dat putje is die niet te zien: enkel de 4 paar vanuit het huis, en een ietwat dikkere grijze kabel. Er is overigens ook geen sprake (meer) van een retourkabel als ik de aansluitmannen mag geloven. De techniek achter het concept '
retourkabel' ken ik niet (gaat die misschien de andere kant van de lus uit dan??), maar de mannen vertelden me dat beide paren rechtstreeks/direct werden afgemonteerd in de straatkast (die hier 10 meter verder staat..: gaat nogal wat geven qua signaalkwaliteit
)
Edit: en ja hoor.. Putjesmannen zijn langsgeweest om de kabel opnieuw te lassen, maar ze mogen geen modems activeren, dus de aansluitmannen gaan ook nog eens een afspraak maken