Pre-paid SIM met deftige 4G upload

Plaats reactie
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Hallo,

IK dacht dat ik met mijn MobileVikings-sim een goede back-up internetverbinding had. Maar blijkbaar is daar een beperking op van uploadsnelheid. Ik haal vlotjes een 40-50Mbps down maar slechts een 1 - 1,2 Mbps up. Aangezien ik zo'n hoge download haal en zo'n lage upload veronderstel ik dat dit niet is vanwege de verbinding maar vanwege een beperking.

Wie weet van een pre-paid aanbieder wiens 4G verbinding niet zo'n beperking heeft? Ik zoek minimaal een 4Mbps up.
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Ik zit bij Lycamobile omdat ik regelmatig internationaal moet bellen.
Zeker niet de beste naam, maar eerlijk... werkt voor mij veel beter dan MV waar ik regelmatig op de meest vervelende momenten geen verbinding had.

Upload is in het midden van ons huis, in een boerengat, makkelijk 30 Mbps.
= BASE-netwerk, dus mogelijk niet even dekkend als Orange, maar naar mijn mening wel veel sneller.

Tip (misschien niet helemaal beleefd of milieubewust): als je een nieuwe SIM bestelt, kost 5 GB = €1, en 30 GB = €5. Als het voor data-only is, en je niet inzit met het gekoppelde nummer, kan je in principe elke maand een nieuwe SIM bestellen.
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

@ pluim zal dit wel lukken, nu je de simkaart moet registreren
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

proximusboyke schreef:@ pluim zal dit wel lukken, nu je de simkaart moet registreren
Dit kan normaal online op deze website! ;)
Enkel identiteitskaart en ID-reader nodig (bakje van Belfius bv. volstaat).

Je krijgt een code om je bundel te activeren, daar ga je ergens wel een '*' in een '#' moeten veranderen, anders mislukt het verzoek steeds... Dat zijn truucjes dat je moet kennen, hè... Blijft natuurlijk Lycamobile :p
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
Sandroo
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2020, 19:15
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

geen probleem met mobile vikings, snelheid up en down bijna hetzelfde
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Sandroo schreef:geen probleem met mobile vikings, snelheid up en down bijna hetzelfde
Reactie ontvangen van MV support. Er zou geen uploadsnelheidbeperking actief zijn.

Mobilevikings zit op netwerk van Orange. Toen ik een Flybox abonnement had , dus via Orange, was dat nooit een probleem de uploadsnelheid. Gebruik nu ook een 4G router.

Ik bestelde zojuist een Lyca sim. 5 euro voor 30gb voor 30 dagen, daar kun je niet voor sukkelen. Die zitten op het netwerk van Telenet/Base. Tadaam (=Telenet) werkte goed dus dat zou moeten werken.
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

@WalterB1

Gewoon voor de lol een paar speedtests bovengehaald, vanop verschillende locaties.

Willekeurige locaties:
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding


Thuis, 3 kamers diep verwijderd van een raam aan de kant van de antenne:
(altijd 2/4 streepjes, wisselt tussen 4G+ en enkel band 3)
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding


3G:
Afbeelding Afbeelding


Beste upload 4G:
Afbeelding
Slechtste upload 4G:
Afbeelding

Met een oudere gsm zonder 4G+ zelf thuis soms 100 Mbps+, en vaak tussen de 15 en 30 up (maximum 45 tot nu), op 1800 MHz.
Ook op enkel band 20 is het Telenetnetwerk voor mij iets sneller, maar dan opnieuw: Orange is wel de beter qua algemene dekking.

Bij MV had ik altijd een vreemde verbinding, soms 2 Mbps down en 20 up, soms heel lage upload. De verbinding in mijn auto komt (of kwam?) ook van Transatel. Dacht dat de antenne en apparatuur in de auto 'goedkope rommel' was, maar aangezien de resultaten van mijn gsm met MV en de auto in lijn lagen... Bij Orange zelf al een pak beter (misschien Tempo Giga interessant), maar ook echt positief geschrokken van de resultaten van de investeringen van Telenet. Ben daar met hele lage verwachtingen naartoe gegaan, maar voor mij eigenlijk prima dekkend en zelf sneller. Ook Lyca was vroeger duzend keer slechter kwaliteitsgewijs dan nu (tenzij je de klantenservice ooit nodig hebt :lol:). Wel als gewone klant zeker niet het interessantste data-aanbod (ik blijf er nu voor het internationale bellen + lokale nummer dat je bij bepaalde bestemmingen krijgt).
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Wil even melden hoe dit afgelopen is;

Sim bestellen verliep vlotjes. Kreeg 4 e-mails kort daarna. Eentje van Paypal , 2x extact de zelfde van Lyca (in het Fransn bestelling was in het Nederlands al noemen ze dat zelf Vlaams) met een transactie ID en lege waarden voor de pincode. En een tevredenheidsenquête.

Brief met simkaart gisteren ontvangen. Die simkaart registeren is vereist , identificatie met eID. De bleek lastiger dan verwacht. Ik kan mij identificeren met eID en een hele collectie andere sleutels. Maar om dat te kunnen doen diende je speciale software te installeren die Lyca specifiek gebruikt voor eID identificatie.

Kan enkel met eID en is niet een gewoon e-loket maar iets speciaals. Dat lukte niet omdat een Windows of Mac is vereist met rechten om die software te installeren. Werkt niet op Linux.

Ben naar een Lyca verkooppunt moeten gaan. En blijkbaar moet dat een speciaal verkooppunt zijn waar ze registraties doen. Had ik niet door. Veel moeten rondlopen. Voor die registratie diende ik 5 euro te betalen. En die registratie daar was dan nog zonder kaartlezer. Was iets met een app en scan of foto van de achterkant van de eID. Dus eigenlijk was er daar niets speciaals aan en was kunnen aanmelden met eID dan toch niet vereist.

Daarna moet je nog een code sturen via een gsm met die sim en een 8-cijferige pincode die ik niet had ontvangen. Via chat hulp kunnen krijgen daarmee. Support is enkel in het Frans en een beetje in het Engels ook al geeft hun website niet die indruk.

Via helpdesk die 8-cijferige activatiepin kunnen bekomen en die code kunnen versturen. Het werk, heb nu 30gb data. Blijkbaar kun je er ook mee bellen en sms'en onbeperkt. Heb de formule Belgium Plan XXL.

Snelheid is ok, heb een 30Mbps down en een dikke 20Mbps up, voldoende. Kost 35 euro per maand structureel. Heb nu een kost van 10 euro voor deze maand. Is in afwachting tot mijn VDSL correct wil werken. Hiermee kan ik 30 dagen verder met mijn thuiswerk zonder onderbrekingen. - Goed voor één keer.

Aanvulling; gaan kijken in mijn PayPal profiel bij automatische betalingen; blijkbaar was er daar een machtiging aangemaakt om rekeningen van Lyca automatisch te betalen. - Die toestemming heb ik stopgezet. Als ik dat niet had gezien was ik waarschijnlijk 35 euro kwijt volgende maand.

Waarden zijn toch minder goed dan ik hoopte na een eerste test - die was veel beter, ook de ping - via Huawei 4G router, ethernet desktop;
Afbeelding
Afbeelding
Baserius
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jul 2020, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Was tadaam dan geen eenvoudigere optie geweest?

40 euro per maand, altijd opzegbaar
Geen activatie nodig
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Ken ik, mij vorige ISP was Tadaam. Ik heb nu VDSL maar het werkt heel slecht. Probeer dat in orde te krijgen. Er zou een interventie aanvraag lopende zijn bij Proximus om het op te lossen. Maar ondertussen valt het regelmatig uit. Lyca is om even verder te kunnen voor mijn werk.

Weet niet of dat gaat lukken. Via MobileVikings was mijn upload te laag om bruikbaar te zien. En Lyca is nu ook twijfelachtig, hier is de download en ping problematisch.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”