EDPNet: Fiber beschikbaarheid

Plaats reactie
einstein1978
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2014, 20:08

Is er een lijst waar en wanneer fiber beschikbaar wordt per postcode ?

mvg
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

Hey, die is er spijtig genoeg niet, sowieso niet op postcode, FTTH wordt echt op straatniveau uitgevoerd, vaak zelfs niet eens de volledige straat.

We kunnen het wel steeds opzoeken voor je, stuur me gerust een PM.
4fonteinen
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:01
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ik zie vandaag nu op de website dat er per straat en per appartement kan gecheckt worden hoe het zit met de beschikbaarheid van Fiber; dit is voor mij het geval (utac-nummer is ok) , ik zit via Proximus reeds een jaar op Fiber.
Maar het frustrerende bij PX is dat er dus wel een fiber-infrastructuur is maar dat de internetsnelheden van hun abo's bedroevend laag zijn, vandaar dat ik zeer sterk geïnteresseerd ben in de Fiber XL van Edpnet met een downloadsnelheod van 500 Mbps + dan ook nog inbegrepen telefonie.
Maar de overschakeling valt duur uit: 99€ voor de router en 50€ activatiekost= 149€. Dit is toch een drempel... .
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

Bij Fiber XL loopt er een promotie op de router voor €49 ipt €99. We zijn ons sowieso bewust dat de instapkost bij ons hoog is, maar wie kan rekenen weet dat dit op korte termijn snel terugverdiend kan worden.
4fonteinen
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:01
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Oh super ! Je hebt mij over de streep getrokken :-D
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Joachim schreef:Hey, die is er spijtig genoeg niet, sowieso niet op postcode, FTTH wordt echt op straatniveau uitgevoerd, vaak zelfs niet eens de volledige straat.

We kunnen het wel steeds opzoeken voor je, stuur me gerust een PM.
Ze hebben de afgelopen twee, drie weken bij ons in de buurt fiber liggen steken in de grond (Proximus met Go4fiber ofzoiets?). Behalve natuurlijk ons deel van de straat! (de andere helft van de straat wel, voorbij kruispunt). Nu heb ik op een plannetje ooit wel eens ergens gezien dat in onze helft al fiber zou liggen. Is dat iets dat jullie kunnen nakijken? Via jullie online tool is het in ieder geval nog niet mogelijk, ook niet voor het andere deel van de straat.
Plaats reactie

Terug naar “Glasvezel en FTTH”