Internet explorer blokkeert bij doorklikken

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
archibabe
Member
Member

Altijd als ik een link wil doorklikken opent Internet Explorer het venster, maar vult geen adres in en blokkeert vervolgens. Als ik de snelkoppeling handmatig kopiëer en plak, lukt het wel.
Weet iemand een oplossing, want is zéér irritant en bij javascripts lukt het al helemaal niet!
Heeft dit iets met pop-ups te maken?
ik heb beide explorer 5.5 en 6 geprobeert, dus daar ligt het ook niet aan. aan mijn windows ook niet, want enkele dagen geleden ging het nog.
PLEASE HULP! :-( :cry:

v. zelfs de link "meer emicons" hiernaast lukt niet.... :cry: :cry: :cry:

Edited by The Oddity
Enkele smileys verwijderd...met 3 smileys verstaan we je evengoed!
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm,

een raar geval, nog niet voorgehad maar ik zou volgende zaken al eens nakijken:

-popupkillers, firewalls, banner-removers etc.. heb je die geinstalleerd? Zet deze dan eens af en kijk of je het probleem nog steeds hebt.

- laat ad-aware eens los op je configuratie om te zien of er geen spyware etc op zit...

-probeer ook eens te checken of je het probleem ook hebt met andere browsers: opera, mozialla/netscape....

Zo kan je bepalen of het je systeem is, of het specifiek je browser is, en of het eventuele instellingen zijn die fout staan!

Maar ik gok op een te strenge beveiliging van een popup-killer of iets dergelijks.

Als het enkele dagen geleden nog ging dan zou je je best afvragen wat je in de loop van die dagen allemaal ingesteld, geinstalleerd, etc.. hebt...dan kan je gerichter zoeken naar de oorzaak van het probleem.
I love it when a plan comes together!
archibabe
Member
Member

Bedankt voor je antwoord!
Ik had adskiller van op de bijgeleverde skynet cd (die bij adsl starters go pack zit) geïnstalleerd, maar die stond er vroeger ookal op. Enfin, ik heb het toch disabled, geen verschil. Ik heb het bij Netscape 5.4 geprobeert, geeft enkel zwart scherm waar explorer blokkeert.
Heb gescand met ad-aware heeft vanalles in quarantine gezet, heb ik dan maar gewist, maar daarmee is het nòg steeds niet opgelost!
Nog suggesties aub, ik word stillaan hopeloos!
Laatst gewijzigd door archibabe 27 apr 2003, 22:12, in totaal 1 gewijzigd.
archibabe
Member
Member

Weet er nu echt niemand raad?
Laatst gewijzigd door archibabe 27 apr 2003, 22:47, in totaal 1 gewijzigd.
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

ik zou eens het volgende proberen

1) open het windows configuratie scherm

2)dubbelklik op software

3)zoek in de lijst met geinstalleerde software naar "microsoft internet explorer"

4) kies voor herstellen .....

en volg de instructies die u krijgt op het scherm

veel van die anti adware sofware voegt zichzelf toe aan internet explorer maar as u ze verwijdert ruimen ze hun "registry settings"' niet op u kan dit zien door met "regedit.exe" de sleutel

HKEY_LOCAL_MACHINE\SoftWare\Microsoft\InternetExplorer\Extensions te bekijken

Wees wel gewaarschuwd dat werken met de windows registry niet zonder risicos is ...
Registered Linux user #286313
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik neem aan dat in een ver verleden Explorer wél werkte?

Probeer eens te achterhalen wat er gebeurd is sinds het niet meer werkt.

Erik's herstellen werkt wel enkel bij Windows 2000 of XP.

Explorer op zich gaat niet crashen of hangen bij het volgen van een link, dat is eerder de schuld van software dat je (al dan niet bewust) geïnstalleerd hebt en die zich integreert met Internet Explorer. Het moeten dan vooral programma's zijn die tracken wanneer je op een link klikt. Dat klinkt heel erg als spyware. Eentje daarvan zit standaard al bijna in Explorer, en dat is Alexa. (Relevante links). In IE6 is die functie er uit gehaald en aangezien dat bij jou niet werkt zal dat wel niet de schuldige zijn. Maar bijvoorbeeld ook downloadmanagers (ik denk aan GetRight) of bepaalde FTP-clients monitoren je kliks. Je moet dus eens kijken tussen de processen (indien je Windows 2000 of XP hebt - CTRL + ALT + DEL, tabblad processen) of daar niets tussen staat dat er 'verdacht' uitziet. In windows me of 98 bestaat dat processen-venster niet en moet je het met een minder volledig overzicht stellen.

In elk geval, het is waarschijnlijk een ander programma dat verantwoordelijk is hiervoor. Disabelen is meestal niet voldoende, een degelijke uninstall is het enige dat effectief werkt.

Formatteren en Windows opnieuw installeren is de meest drastische, maar ook effectieve methode.

Als je daar té erg tegen op ziet kan je misschien bij wijze van workaround een alternatieve browser gebruiken zoals de excellente Opera 7.1 of Mozilla (nee, niet Netscape).
archibabe
Member
Member

Bedankt voor je reactie Luxis!

Heb ik gedaan, geen reactie...snik

dat laatste deel van die sleutelkes snapte ik wel ni
archibabe
Member
Member

meom,

ik had wel Internet Explorer 6 gedownload, maar had daar problemen mee, dus had ik 5.5 terug hersteld en sinds toen...
windows herinstalleren écht enige oplossing?
ik heb win98

bedankt voor reactie, zal alles eens nagaan...

Edited By The Oddity
Een dubbele post verwijderd.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

archibabe schreef:dat laatste deel van die sleutelkes snapte ik wel ni

Wel, als je dat niet begrijpt is het misschien beter om daar vanaf te blijven.

Maar ik zal toch even pogen om het toe te lichten.
Het register van windows is een plek waar alle instellingen van ongeveer alle programma's worden opgeslagen. Dus ook de 'koppelingen' tussen bijvoorbeeld 2 programma's.

In dit geval moeten we zoeken naar de koppeling tussen Internet Explorer en een 'schuldig' programma.

Als je het register bekijkt (Start > Uitvoeren > regedit.exe) zal je merken dat het opgebouwd is zoals verkenner: Links mapjes met recht de inhoud van die mapjes (de sleutels).

Wat Erik zei was eigenlijk de locatie in dat register waar die koppeling met Explorer zou kunnen staan.
Momenteel is het misschien best van er niets zelf in te wijzigen, maar ons eens te zeggen wat zich op die plaats allemaal bevindt.
archibabe
Member
Member

bedankt voor de toelichting meon,

er staan 8 items, met voor 7 in bruinrood 'ab' voor en voor 1 iets raars in blauw, item heet:"integrated browser" en gegevens:"0X000000001 (1)

Ben je daar iets wijzer mee en hopelijk is dit het foutje...

:?
archibabe
Member
Member

Bij extensions staat er volgens mij niets verdacht, zal items opsommen:
standaard
bandCLSID
button text
CLSID
HotIcon
Icon
ToolTip

????

is toch in orde, niet?
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Die dingen zijn vrij normaal ja, maar die staan daar altijd, het gaat eerder om de waardes die hier in zitten.

Die dingen zijn eigenlijk de extra knoptjes die in explorer bijkomen, achteraan na de Vorige, Volgende, stop, vernieuwen, home, ... knoppen.

Ik heb hier bijvoorbeeld een knop voor ICQ, eentje voor ICQ Lite en voor Windows Messenger staan. (en die zie ik dus ook op die plek in het register staan). Die programma's kunnen echter niet verantwoordelijk zijn voor die crashes... Alhoewel... ICQ monitort ook je klicks om te zien of je geen UIN (een ICQ-adres) aanklikt...

Ik zou in elk geval zo veel mogelijk andere programma's proberen te elimineren die schuldig kunnen zijn.

Een andere reden zou kunnen zijn dat een bestand van Explorer corrupt zou zijn, maar dat zou moeten opgelost zijn door je installatie van IE6 en een rollback naar 5.5. Het moet dus iets anders zijn...

Ik heb momenteel ook niet echt een idee meer wat je zou kunnen proberen om te weten te komen wat je kan doen...
tuurke
Plus Member
Plus Member

98 en problemen met explorer hmmm, heb ik vaak voor gehad

ik heb ondervonden dat voor windows 98 de internet explorer versie 5
nog de beste van al is.(en upgraden als het werkt waarom?)

hoe lang is het geleden dat je schijf geformatteerd is?
het simpelste zal zijn formatteren.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

archibabe,

nogmaals de vraag (meon heeft ze ook al gesteld) hoe lang is het geleden dat het wel werkte? Tussen toen en nu, wat heb je allemaal geinstalleerd?

Hmm met netscape een zwart scherm? volledig zwart? Wat doet opera en mozilla? strange.

Tis maar een idee maar is het soms begonnen na de installatie van NIS? (Norton Internet Security 2002/2003), dan zou ik aanraden dat volledig pakket eens te uninstallen.. dat heeft soms meer rare kantjes...

Heb je al eens gekeken welke programma's allemaal mee opstarten met Win98? (start>msconfig>laatste tabblad....)

Heb je eigenlijk al eens een grondige virus-scan gedaan? Dit omdat netscape ook raar reageert... je weet maar nooit? Of heb je onlangs een virus-warning gehad van NAV? Sommige virussen verwijdert hij niet perfect.. bij YAHA.COM op win2000 heb ik al geweten dat NAV een registry key vergeten verwijderen was, WinServices --> gaf tot gevolg dat je geen enkele applicatie via de grafische user interface van Windows kon starten. Via de dos-prompt kon je dan wel weer aan alles...(je moet dan wel via dos kunnen werken :p )

Mja windows verwijderen is wel heel drastisch.. normaal zijn die problemen op te lossen zenne, als ge weet waar het schoentje hem wringt.. maw ge gaat eens goed moeten checken wat er allemaal opstart, waarschuwingen van de laatste tijd, wat je intussentijd allemaal gedaaan hebt...dat kan je helpen tot iets...en dan kan er naar een concrete oplossing worden gezocht.

tuurke schreef:(en upgraden als het werkt waarom?)

--> omdat er in versie 5.0 nogal wat security issues waren.. langs de andere kant zijn die er ook in 6.0, dusja ergens wel een punt, maar ik denk dat het voordeel toch overweegt om te updaten...
archibabe
Member
Member

Ik heb daarstraks antivirus scan gedaan (na update) en net windows geherinstalleerd, maar nog steeds hetzelfde.

Een dag of 4 geleden ging het nog en in tussentijd had ik eigenlijk alleen IE6 gedownload en Kazaa, maar nu zou het toch terug mijn originele configuratie moeten zijn?
ik heb wel niet geformatteerd, dus gewoon win hersteld.
misschien moet ik toch maar formattere, maar dat is zoveel werk om alles terug in orde te krijgen...

Bij netscape wordt zo het vensterje zwart, waar het bij explorer wit blijft...

Waar kan ik Mozilla downloaden, heb ernaar gezocht, maar vond enkel upload...

alvast bedankt voor al de tips
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm

effe opmerken: met herinstalleren bedoelen wij een clean instal: maw nen format en nen clean install. want die andere methodes... niet altijd even goed ;-)

Kstel voor dat ge Kazaa er volledig probeert af te gooien... die bevat spyware (de originele versie) de KazaaLite versie niet. Probeer dat dus maar eens.

mozilla download eens ingeven in google en je krijgt dit: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla/rele ... taller.exe

Strange.
Ik wacht op een reply ivm kazaa.. en mozilla testing..volgens mij ist spyware of virusachtig iets... is zeker geen verkeerde instelling...
Een format is idd wel direct opgelost.. maja.. is niet altijd handig..duurt idd een tijdje..
archibabe
Member
Member

Mozilla werkt 'perfect', vind ik wel niet zo handig, maar het is dus iets met explorer, heb kazaa verwijdert en overgebleven bestanden gezocht en ook verwijderd, nu eens heropstarten en nog iets probere, ik laat sewes iets weten...
Erik
Elite Poster
Elite Poster

archibabe schreef:Bij extensions staat er volgens mij niets verdacht, zal items opsommen:
standaard
bandCLSID
button text
CLSID
HotIcon
Icon
ToolTip

????

is toch in orde, niet?

het zijn de waarden van die items die verdacht kunnen zijn maar goed blijf daar maar af als je het niet volledig snapt want dat is "dangeraus"
archibabe
Member
Member

Allemaal superveel bedankt voor de respons, hulp, nuttige (soms wel ingewikkelde) tips!! :-D

Mijn probleem is nog altijd niet opgelost, maar ik ben hopeloos dus ben nu volop back-ups aan 't maken en morgen Format...

Ik laat wel iets weten of ik er nu eindelijk vanaf ben, maar ik zie niet in waarom niet! :roll:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm een format zal het probleem wel met zeekrheid weghelpen.

Maar ik blijf ervan overtuigd dat er iets installed is dat uwen IE omzeep helpt... allez laat ons iets weten of je nog iets merkt... maar normaal doet die format wel het nodige ;-)

Anders met mozilla werken eh.. is wel een beetje gewoon worden :p
archibabe
Member
Member

Er schiet mij net iets binnen, ik DENK dat de problemen begonnen zijn toen ik Bullguard trial er terug afgezwierd had, ken ge dat? Zou dat het kunne zijn? maarja, maakt eigenlijk ni uit, want the damage is doen en ik installeer dat toch niet meer... ik kan er ook helemaal naast zitten... :???:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Het zou kunnen. Bullguard is een antivirus en firewall. Het zou kunnen dat bij het verwijderen ervan. Als Bullguard zich ergens in een bestand nestelt, dan kan het zijn dat bij een slechte uninstall dat bestand niet hersteld wordt naar de originele staat. Of dat er iets mis gaat bij de herstelling. Ik zal eens zoeken of ik geen bestanden vind waar Bullguard zich in nestelt, het is het proberen waard.

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

hmm nen trial van een antivirus/firewall... ik ken bullguard niet echt, maar het lijkt onwaarschijnlijk zou ik zeggen... tenzij er een serieuze bug in die versie zou zitten of dat er niet zo frisse componenten zouden inzitten.

Moest je nu zeggen dat je die trial proberen omzetten hebt in een volwaardige versie met bhulp van illegale software.. dan zou ik zeggen ja, maar enkel de trial van het net.. hmm kzou niet direct in die richting zoeken.. al kan het altijd.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ik heb zo eens oppervlakkig gezocht, maar er zijn blijkbaar geen gekende problemen met de uninstall van Bullguard. Dus ik denk ook niet dat we het op die piste moeten gaan zoeken. Het was het proberen waard.

Cheers
Afbeelding
archibabe
Member
Member

mij heeft het nog niet geholpen, maar als er nog mensen zijn met dit probleem is deze link het bekijken waard

http://www.mvps.org/inetexplorer/answer ... nk_windows
archibabe
Member
Member

Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bedankt voor de links Archibabe! Spijtig dat ze bij jou niet helpen, maar misschien is er nog iemand deze thread aan het volgen waarmee zijn prob opgelost raakt.

Cheers
Afbeelding
archibabe
Member
Member

door het volgen van die links heb ik ontdenkt dat bestand
url.dll,
mshtml.dll,
Actxprxy.dll,
Oleaut32.dll
Shell32.dll
Shdocvw.dll
ontbreken ik moet ze bij map-opties aan programma koppelen, maar hoe doe ik dat?
archibabe
Member
Member

Yes Yes Yes, doorklikken lukt weer!! :-D

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik heb op deze site
http://www.microsoft.com/windows98/down ... porate.asp
volgende gedownload:
http://www.microsoft.com/windows98/down ... efault.asp
http://www.microsoft.com/windows98/down ... efault.asp

en dan had ik opnieuw opgestart en opeens..tadaa...

als iemand hetzelfde probleem is, is het natuurlijk altijd het proberen waard: wie niet waagt, niet wint!

Dikke MERCI aan de moderators die zo geholpen hebben!!
Erik
Elite Poster
Elite Poster

hallo,

blij dat het weer werkt ;)

shdocvw.dll is microsoft internet controls library

mshtml is de html object library gebruik door internet explorer

url.dll is gebruikt door internet explorer onder andere om te detecteren of u online bent of niet

shell32.dll bevat de windows sytem pictogrammen

die bestanden verdwijnen niet zomaar er moet toch "iets" gebeurd zijn

als u ooit een foutmelding in verband met "missing dll" bestanden krijgt volstaat het dat bestand te kopieren naar de "system" subdirectory van uw windows directory daarna zou dat ding moeten werken ;)

anyway het werk weer

greetz

Erik
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm goed dat het weer werkt.

Die bestanden zullen beschadigd of verdwenen zijn, door iets anders te uninstallen waarschijnlijk.. maybe toch de piste van bullguard... ik zie dat je blijkbaar nog een update gedaan hebt en dat het nu wel werkt ;-)

Nice, je bent een format gespaard gebleven!
Bedankt om het te laten weten!
archibabe
Member
Member

ik heb alsnog een format gedaan vanmorgen, mijn computer kon toch eens een opkuisbeurt gebruiken, maar ik wou eerst weten vanwaar mijn probleem kwam, zodat ik de volgende keer niet meer moet formateren!
Vooral die 2 links vond ik bijzonder nuttig! Op het microsoft-forum staat het trouwens vol met mensen die ditzelfde probleem hebben/hadden, dus ik ben niet alleen...

Nogmals bedankt allemaal... :lol:
archibabe
Member
Member

ik had op microsoft forum, naar enkele mensen gemaild, bij niemand, op 1 na, was het nog steeds niet opgelost, maar ik kreeg dus volgend antw:

Ik heb ondertussen zelf het probleem gevonden en dat is dat er iemand mijn
computer aan het hacken was, daarom wou er niets opengaan. Ik heb nu een
firewall geinstalleerd en alles is terug in orde. Zodra ik hem op mijn
computer had gezet werkte ineens terug alles. Ik heb windows 98 SE.
Hopelijk is dit het antwoord op je vraag.

Is misschien ook een tip naar andere mensen toe?
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

warschijnlijk heeft die firewall gewoon een dll teruggeplaatst en dat daardoor windows terug werkt
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

archibabe schreef:Ik heb ondertussen zelf het probleem gevonden en dat is dat er iemand mijn
computer aan het hacken was, daarom wou er niets opengaan. Ik heb nu een
firewall geinstalleerd en alles is terug in orde. Zodra ik hem op mijn
computer had gezet werkte ineens terug alles. Ik heb windows 98 SE.
Hopelijk is dit het antwoord op je vraag.

Ik moet Sensei volgen in zijn redenering. Het zou echt moeten lukken dat elke keer je op internet gaat onmiddelijk je PC wordt gehackt door iemand. Het idee alleen al, dan zou het geautomatiseerd moeten zijn. Ik kan mij moeilijk inbeelden dat er constant iemand achter zijn PC zit en telkens als je online komt je direct hackt. En dan nog, als je inbelt heb je telkens een ander IP-adres. Dus dat moet die hacker ook al weten. Er is maar 1 oplossing als het echt daaraan ligt en dat is een trojan dat direct verbinding maakt met de hacker. Het zal waarschijnlijk dat van de dll zijn zoals Sensei aanhaalt.

Cheers
Afbeelding
archibabe
Member
Member

Die uitleg kwam niet van mij, maar had iemand mij gemaild.
Ik vond dat ook nogal onwaarschijnlijk.
Bij kwam het waarschijnlijk gewoon door die ontbrekende dll bestanden, maar hoe dat kwam?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Dat kan allerlei oorzaken hebben. Per ongeluk eens eentje gewist. Of tijdens de uninstall van een programma bij de gedeelde bestanden daar als optie genomen om alle gedeelde bestanden (waaronder .dll's) te verwijderen terwijl andere programma's dat nog gebruiken. Het is misschien maar een dom voorbeeld, maar het kan wel.

Cheers
Afbeelding
archibabe
Member
Member

Volgens mij is dat ook zo gebeurt, bij uninstall van bv. bullguard, zal ik "op alles ja" antw gedrukt hebben en dus alles mee verwijderd...
normaal let ik daar nogthans op, maar zal gestresseerd door dat programma...

bedankt om mij daar aan te herrinneren, dat het door zoiets ook kan komen...
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

archibabe schreef:bedankt om mij daar aan te herrinneren, dat het door zoiets ook kan komen...

Daarom zijn we hier. Als we kunnen helpen, altijd graag gedaan.

Cheers
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”