Ik zit sinds een aantal weken op 100/35 profiel. Ik doe aan homeworking en ja hoor, gisterochtend rond 07.00 uur had ik prijs. Internet verbinding verbroken en niks werkte hier nog. Niet bij stil gestaan dat het de vdsl verbinding was die eruit lag. Dat zag ik pas deze morgen in de logfiles van mijn fritzbox. Er heeft blijkbaar een snelheidsaanpassing plaatsgevonden gisterochtend rond 7 uur. Ik zat op een 100/35 profiel en na die snelheidsaanpassing van gisteren zit ik op een... 100/35 profiel????? Dus vdsl verbroken, miserie met mijn homeworking voor niks eigenlijk.
Edit: blijkbaar verschillende keren dat de vdsl verbinding verbroken werd. Op 3 juni rond 22.24u, op 4 juni rond 6.22u, op 4 juni om 6.37u, op 4 juni om 7.08u. Hallo edpnet?
Snelheidsaanpassing die er geen is
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
als de dsl verbinding zelf verbroken werd moet je meestal niet gaan aankloppen bij edpnet....
dan is het wss:
-> modem, stroom, of binnenbekabeling
-> een fysieke verandering aan de kabel of kaart ergens onderweg
-> een reset van de kaart door proximus
-> dlm die zich wat amuseert
wees blij dat je lijn niet trager gezet is
also: als je bv in de buurt van 9960 woont kan het te maken hebben gehad met een gaslek daar.
dan is het wss:
-> modem, stroom, of binnenbekabeling
-> een fysieke verandering aan de kabel of kaart ergens onderweg
-> een reset van de kaart door proximus
-> dlm die zich wat amuseert
wees blij dat je lijn niet trager gezet is
also: als je bv in de buurt van 9960 woont kan het te maken hebben gehad met een gaslek daar.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
mijn modem zegt gisteren: er heeft een snelheidsaanpassing plaatsgevonden...
Net zoals mijn modem zei: er heeft een snelheidsaanpassing plaatsgevonden... toen ik van 70/30 naar 100/30 ben gegaan.
Dus een snelheidsaanpassing is voor mij... effe edpnet bellen.
Niet in de buurt van 9960, geen stroomonderbreking en al zeker niet aan de binnenbekabeling geweest
Zag er nochtans goed uit: verbonden sinds 12/05
Net zoals mijn modem zei: er heeft een snelheidsaanpassing plaatsgevonden... toen ik van 70/30 naar 100/30 ben gegaan.
Dus een snelheidsaanpassing is voor mij... effe edpnet bellen.
Niet in de buurt van 9960, geen stroomonderbreking en al zeker niet aan de binnenbekabeling geweest
Zag er nochtans goed uit: verbonden sinds 12/05
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
misschien dat DLM je eerst even tijdelijk verlaagd had en dan tegen dat je het gemerkt had terug verhoogd heeft?
kan ook, en kan edpnet evenzeer niks aan veranderen.
het idee achter DLM en vectoring enzo is allemaal mooi, maar het feit dat je dus eigenlijk nooit zeker kan zijn van je snelheid,
en het eindresultaat vaak iets is a la "sta je nu trager? pech" maakt dat koper nog steeds een wat minder betrouwbaar medium is dan coax.
ik geef je gelijk dat als er wat is, je je provider (edp dus) moet contacteren, maar ik vrees dat ze voor het meeste niet veel zullen of kunnen doen,
gezien dat DLM een automatisch proces van proximus is.
(ik heb lijnen weten gaan van 70 naar 30 omdat er een aantal buren bij aangesloten werden....)
kan ook, en kan edpnet evenzeer niks aan veranderen.
het idee achter DLM en vectoring enzo is allemaal mooi, maar het feit dat je dus eigenlijk nooit zeker kan zijn van je snelheid,
en het eindresultaat vaak iets is a la "sta je nu trager? pech" maakt dat koper nog steeds een wat minder betrouwbaar medium is dan coax.
ik geef je gelijk dat als er wat is, je je provider (edp dus) moet contacteren, maar ik vrees dat ze voor het meeste niet veel zullen of kunnen doen,
gezien dat DLM een automatisch proces van proximus is.
(ik heb lijnen weten gaan van 70 naar 30 omdat er een aantal buren bij aangesloten werden....)