Ervaring van de gebruikers van IdTV

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

piepz...

Ik heb sinds gistere IdTV van Telenet.
Ben eens benieuwd of er nog vele mensen zijn die dit reeds gebruiken.
alsook de BGC gebruikers.
Ik ben er best wel content van.
Het al wel enkele puntjes maarja.
Het meest lastige vind ik dat het allemaal tamelijk traag gaat.
Als de de EPG (elektronische TV gids) opvraagt mag je toch rekenen dat je een 20 sec mag wachten vooralleer je iets ziet van de EPG.
nog erger zelfs, met momenten loopt die gewoon vast...
Kan nog wel zappen e.d. maar kan niet meer naar het Home menu of naar de EPG. even uit/aan verhelpt het prob.

geluid:
Als het goed is uitgezonden (ik neem als voorbeelde de Prime zenders) is het geluid subliem net alsof het van een DVD komt.
Dit is echter enkele zo als je de SPDIF uitgang (optical) gebruikt.

Beeldkwaliteit:
Best wel ok, maar eerlijk gezegd zie ik niet te veel verschil met IdTV.
is natuurlijk wel volledig storingsvrij als het signaal 'verstaanbaar' is.
maar verwacht hier zeker geen wonderen.
Eigenlijk best wel logish hoor, uw resolutie veranderd niet he :wink:

afstandsbediening:
Alsof je er nog niet genoeg hebt leveren ze 2!!! afstandsbedieningen bij de digibox...
Ik vermoed 1 originele vanuit de producent en eentje waarbij de knoppen herschikt zijn voor telenet. Bij werken correct.
Ze zjin ergonomish zeer goed en je kan er makkelijk alle functies mee bereieken.

Navigatie:
is wat wennen maar best wel ok.
Vind de standaard rangschikking van de posten zeer goed gekozen.
daar is over nagedacht! (wat ik niet gewoon ben van Telenet :!: )
leuk is het wanneer je de EPG raadpleegt je nog steeds naar je programma kan zien. Deze wordt getoond in een klein schermpje rechts boven de EPG.

Telenet Technieker:
Dit gaat nog lang duren.
Bij mij komt ie langs op 12 oktober !
best lang wachten als je het mij vraagt.

kleine noot:
Alle posten zijn 11 dagen gratis uit te proberen.
Daarna vallen ze weg en blijven enkel degene over die je betaald.
Van de extra zenders vind ik persoonlijk er niet veel ok bij die de moete zijn om er veel geld (14 euro) voor te gaan betalen.

De leukste optie die er bij is vind ik de 'herinering'
simpel toch efficient hoor.
Je stelt een herinnering op bij een bepaald prog en je krijgt 2 min voor de start te zien dat je prog/film begint.
jammer hieraan is dat dit via de EPG werkt en het is me al opgevallen dat de EPG geen 'live' toepassing is.
EPG gebruikt voor de meeste zenders de standaard uren die die bepaalde zender opgeeft.
bijvb ik zet een herinering voor terzake aan.
Dit begint om 21h
Nu voor terzake was er tennis.
dit liep wat uit zodat terzake begon om 21h20
niet erg natuurlijk maar de EPG geeft wel aan dat terzake begint om 21h waardoor heel de programatie van de zender omzeep is...
Vind persoonlijk dat de EPG applicatie hiervoor uitgewerkt zou moeten zijn.

Digitext:
nog geen enkele zender ondersteunt het.

interactief:
nog niet kunnen testen aangezien de technieker er niet was.

Gelieve andere gebruikers ook hun mening is uit te brengen.
ben is benieuwd
ben dus overwegent positief doch enkele puntjes van kritiek
Orcie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2004, 19:15

Ik heb gisteren ook IDTV van Telenet in huis gehaald. Ik ben er vrij van tevreden over. Beeldkwaliteit is opmerkelijk beter hier, je hoeft er wel voor te zorgen dat je kleuren bij je beeldinstellingen van de Digibox op RGB staan, standaard is dit niet het geval en was het beeld ook wat korrelig.

Wat de EPG betreft heb je gelijk, deze gaat soms zeer traag en loopt soms ook vast, al heb ik dit maar bij momenten ondervonden. Meestal liep dat wel vlot bij mij.

Het enige probleem dat ik ondervonden heb bij de installatie van mijn Digibox is dat de bijgeleverde coaxkabel niet paste op de uitgang van mijn wandcontactdoos (het was een uitgang waar je de kabel moet opdraaien, deze van Telenet is er één die er gewoon moet opgeschoven worden) maar dit was eenvoudig op te lossen door mijn oude coaxkabel te gebruiken.

Wat ik ook ondervonden heb is dat als je bvb de stand van het voetbal in een dunne balk op je scherm wilt bekijken (via teletekst) tijdens een andere uitzending dat je beeldkwaliteit opnieuw korrelig wordt zoals het standaard in de Digibox ingesteld is.

Opnemen met je videorecorder lukt ook, de kwaliteit is wel niet die van digitale tv.

Wat de aansluiting voor het interactieve gedeelte betreft heb ik meer geluk, de Telenetinstallateur komt bij mij op 27 september langs. Het is nog een eindje maar toch beter dan van prodata.
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

ok ik heb het ook sinds gisteren

het eerste wat me opviel was dat de meegeleverde coax kabel veel te kort was ( mag ik deze wisselen met een gewone coax of is deze beter?????

verder ging de instalatie vrij vlotjes; je moet er geen kenner voor zijn
de eerste maal dat ik de digibox opzette was hij direkt nieuwe firmware aan het downloaden en zichzelf aan het updaten

de kanalen erop zetten was een makkie en ze op een andere plaats zetten ook

de menus vind ik ook beste wel handig
als ik de digibox opzet laad ik hem eerst alles laden
op deze manier heb ik verder geen vertragingen bij bvb het oproepen van de tv gids

het geluid is zeer goed (via optische kabel aan mijn surround systeem)
het beeld is merkbaar beter bij ons ( zuiver - levendigere kleuren)


de verlopig nog gratis kanalen is goed meegenomen
vooral primes films bevallen me zeer goed


opnemen via video is ook ok en werkt zoals voorheen

verder komt de telenet technieker pas 29 september



+
- beeld
- geluid
- extra nieuwe snufjes

-
- bij opstart laad ik de digibox alles inladen ( ni echt een ramp ma toch)
- te korte coax kabel ( als ik deze mag vervange door men vorige kabel valt die - punt weg)
Laatst gewijzigd door kloon op 05 sep 2005, 01:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jonas_dg
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 okt 2003, 16:32
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

heb je een telenet modem nodig? of kan je ook zonder telenet modem met een digibox kijken (zonder het interactieve gedeelte dan)?
Kan je een telenet modem enkel waar plaatsen? Of moet die echt bij binnenkomst van kabel in huis staan?
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

jonas_dg schreef:heb je een telenet modem nodig? of kan je ook zonder telenet modem met een digibox kijken (zonder het interactieve gedeelte dan)?
Kan je een telenet modem enkel waar plaatsen? Of moet die echt bij binnenkomst van kabel in huis staan?




je kan gewoon kijken zonder modem
eens je interactief wil gaan heb je de modem nodig


op de 2 vraag kan ik niet antwoorden
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

kloon schreef:
jonas_dg schreef:heb je een telenet modem nodig? of kan je ook zonder telenet modem met een digibox kijken (zonder het interactieve gedeelte dan)?
Kan je een telenet modem enkel waar plaatsen? Of moet die echt bij binnenkomst van kabel in huis staan?




Ik zie niet goed in waarom je die modem er niet bijneemt..
Je betaald een activatiekost en hierin zit ook de modem+technieker...

Inderdaad je kan gewoon digitaal kijken zonder interactieve toepassingen.

Op vraag 2

Ja, je modem moet bij huisinvoer staan. Een coax kabel heeft nogal wat verliezen. Vooral degene die je thuis gebruikt.

Het is aan te raden de splitter (die de tv signalen scheid van de data signalen) dicht bij de aansluiting te zetten, hier geld hoe beter het signaal hoe stabieler dit zal werken.
Het kan echter zijn dat jou signaal sterk genoeg is en jou bekabeling ok. dan kan de splitter modem verder staan.
Laatst gewijzigd door netdata op 04 sep 2005, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
frisco
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 jun 2005, 11:16

ff iets anders: verbeter aub de taalfouten in bovenstaande berichten!
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Orcie schreef:Het enige probleem dat ik ondervonden heb bij de installatie van mijn Digibox is dat de bijgeleverde coaxkabel niet paste op de uitgang van mijn wandcontactdoos (het was een uitgang waar je de kabel moet opdraaien, deze van Telenet is er één die er gewoon moet opgeschoven worden) maar dit was eenvoudig op te lossen door mijn oude coaxkabel te gebruiken.


Als je een modem laat installeren door Telenet krijg je er een extra bakje bij. Dat is een signaalversterker en daar moet je inderdaad de coax-kabel dan opdraaien. Maar aangezien er nog geen Telenet-installateur is geweest en je zelf geen Telenet Internet hebt denk ik dus dat je dat bakje nog niet hebt. :-) Dus als de installateur is geweest zou ik toch die kabel gebruiken die je bij de digibox hebt ontvangen om geen signaalverlies te hebben.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

frisco schreef:ff iets anders: verbeter aub de taalfouten in bovenstaande berichten!


oeps :oops:
had ook al een PM gekregen voor de vele fouten.
Nie goe e :bang:

Maar swat.
Ik vond er maar 2 help me!
Ben vree slecht in Nederlands correct toe te passen.
zeppos4
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 aug 2005, 23:36

prodata schreef:
kloon schreef:
jonas_dg schreef:heb je een telenet modem nodig? of kan je ook zonder telenet modem met een digibox kijken (zonder het interactieve gedeelte dan)?
Kan je een telenet modem enkel waar plaatsen? Of moet die echt bij binnenkomst van kabel in huis staan?




Ik zie niet goed in waarom je die modem er niet bijneemt..
Je betaaldt een activatiekost en hierin zit ook de modem+technieker...

Inderdaad je kan gewoon digitaal kijken zonder interactieve toepassingen.

Op vraag 2

Ja, je modem moet bij huisinvoer staan. Een coax kabel heeft nogal wat verliezen. Vooral degene die je thuis gebruikt.


Het is aan te raden de splitter (die de tv signalen scheidt van de data signalen) dicht bij de aansluiting te zetten, hier geldt hoe beter het signaal hoe stabieler dit zal werken.
Het kan echter zijn dat jouw signaal sterk genoeg is en jouw bekabeling ok. dan kan de splitter modem verder staan.

Dit kon ik echt niet aanzien, shame on you !
Probeer elk werkwoord ff door werken ofzo te vervange, dan merk je direct of er een t nodig is.

Zoals je werkt ipv betaaldt
hier werkt ipv geldt
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

prodata schreef:
Beeldkwaliteit:
Best wel ok, maar eerlijk gezegd zie ik niet te veel verschil met IdTV.
is natuurlijk wel volledig storingsvrij als het signaal 'verstaanbaar' is.
maar verwacht hier zeker geen wonderen.
Eigenlijk best wel logish hoor, uw resolutie veranderd niet he :wink:


Veel logischer: het is gewoon niet digitaal, maar nog altijd analoog... He is digitaal tot aan uw box, en daarna gewoon terug analoog. De naam 'Digitale tv' is eigenlijk boerebedrog.
Buck
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2005, 00:15

zeppos4 schreef:
prodata schreef:
Ik zie niet goed in waarom je die modem er niet bijneemt..
Je betaaldt een activatiekost en hierin zit ook de modem+technieker...


Dit kon ik echt niet aanzien, shame on you !
Probeer elk werkwoord ff door werken ofzo te vervange, dan merk je direct of er een t nodig is.

Zoals je werkt ipv betaaldt
hier werkt ipv geldt

Ik heb totaal geen problemen met mensen die fouten schrijven, maar wel met mensen die het nodig vinden om anderen te verbeteren terwijl ze er zelf maken. Het is "je betaalt".
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Buck schreef:Het is "je betaalt".

Het komt van het werkwoord betaalden 8)
Afbeelding
amj2005
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 feb 2005, 02:35

silence is golden
Laatst gewijzigd door amj2005 op 05 sep 2005, 14:55, 10 keer totaal gewijzigd.
To show compassion to the wicked is to oppress the righteous; to pardon oppressors is to tyrannize the oppressed.

-Sadi, "Gulistan"
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Ach weet je, 'k dacht ook dat ik af en toe iemand een pleziertje kon doen met iets te verbeteren, in Breedband of Ander Nieuws.
Maar dat heb ik inmiddels laten varen, elke poster moet maar voor zichzelf uitmaken hoeveel zorg hij aan zijn tekst besteed.

Zolang ze maar niet wetens willens fouten schrijven... :twisted:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky op 05 sep 2005, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Buck
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2005, 00:15

Sub Zero schreef:
Buck schreef:Het is "je betaalt".

Het komt van het werkwoord betaalden 8)

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenb ... =betaalden
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=betalen
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 08 jan 2005, 12:44

Buck schreef:
Sub Zero schreef:
Buck schreef:Het is "je betaalt".

Het komt van het werkwoord betaalden 8)

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenb ... =betaalden
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=betalen


In het kader van schrijf je post in correct Nederlands of Vlaams... kunnen we nergens op het forum een hoekje voorzien met de spellingsregels en zo? Tevens kunnen we dan typische internetwerkwoorden correct vervoegen. Zo is Userbase ook een beetje educatief op taalvlak. Jullie zien zelf maar wat te doen met deze vraag, Crew. Ik sta zeker niet alleen met deze vraag, denk ik.

Dank u voor u-waandacht :wink:

Kochanie aka Spock

//end off-topic

Ik heb in het prille stadium van Digitale TV bij Interelectra hun DigiTV mogen aanschouwen bij een vriend in St-Truiden. Ik dien toch op te merken dat er geen enkele meerwaarde is aan DigiTV (voorlopig) behale het interactieve en digitale radiokanalen misschien. IMHO
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”