DELLMONT: gesprekken naar Belgische GSM's (met Belg. vast nummer als caller-id) geblokkeerd
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
In events:
"Internettelefonie met 0032********* (gsmnr BE) via sip.freevoipdeal.com is niet geslaagd. Oorzaak: Temporarily Not available (480)"
Op telefoon: 'kortstondige fout'
Lukt niet meer sinds de Fritzbox achter de Bbox 3 staat. Durf bbox3 niet herstarten, omdat er 2 dagen DLM actief is op mijn lijn. Best nog 1-2 weekjes zo laten?
Bellen met OVH via de fritz fon werkt wel. Ook bellen met FVD vanaf de smartphone naar OVH (fritz) werkt.
FVD staat uit op smartphone, als ik wil via fritzbox bellen. Daarbij FVD is daar niet zo moeilijk/strikt in, in vergelijking met andere voip providers.
Bbox3 resetten: Ik vermoed dat dit probleem zou verhelpen. En zo kan ik evt. nog iets uitsluiten.
"Internettelefonie met 0032********* (gsmnr BE) via sip.freevoipdeal.com is niet geslaagd. Oorzaak: Temporarily Not available (480)"
Op telefoon: 'kortstondige fout'
Lukt niet meer sinds de Fritzbox achter de Bbox 3 staat. Durf bbox3 niet herstarten, omdat er 2 dagen DLM actief is op mijn lijn. Best nog 1-2 weekjes zo laten?
Bellen met OVH via de fritz fon werkt wel. Ook bellen met FVD vanaf de smartphone naar OVH (fritz) werkt.
FVD staat uit op smartphone, als ik wil via fritzbox bellen. Daarbij FVD is daar niet zo moeilijk/strikt in, in vergelijking met andere voip providers.
Bbox3 resetten: Ik vermoed dat dit probleem zou verhelpen. En zo kan ik evt. nog iets uitsluiten.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Gisteren (rond 13u-14u) ook gehad dat ik niet naar een GSM kon bellen, maar dan wel naar een vaste lijn.
Kan de fout niet meer terugvinden (logfiles gewist wegens Firmware update naar nieuwere Beta).
Het zal iets geweest zijn bij Betamax/Dellmont?
Kan de fout niet meer terugvinden (logfiles gewist wegens Firmware update naar nieuwere Beta).
Het zal iets geweest zijn bij Betamax/Dellmont?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
maar probleem blijft, ook na firmware update.
via softphone nr gsmnr. lukt het wel, dus ligt niet bij fvd?
Mag ik nu bbox3 rebooten (DLM bezig), omdat ik vermoed dat het probleem hierdoor zal opgelost worden.
via softphone nr gsmnr. lukt het wel, dus ligt niet bij fvd?
Mag ik nu bbox3 rebooten (DLM bezig), omdat ik vermoed dat het probleem hierdoor zal opgelost worden.
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
De BBox3 herstarten zal het inderdaad oplossen, maar verwacht je binnen de kortste keren weer aan problemen.
Ik heb hetzelfde voor na het omwisselen van een Sagem 3464 in een BBox3, vnl. om hogere snelheden te halen.
Ik heb hetzelfde voor na het omwisselen van een Sagem 3464 in een BBox3, vnl. om hogere snelheden te halen.
Computer(k)nul
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ik heb het ook met FVD, zonder BBox.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ticket bij FVD gemaakt.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
snelle reactie alvast. Dus als ik gsmnr. in de fritzbox steek, dan gaat het wel weer lukken?
Had net mijn vast nr. naar edpnet overgezet, om dan uitgaand met FVD (vast nr.) te bellen.
"Unfortunately Belgian operators no longer accept calls fromoutside of Belgium, with a Belgian caller id. Please use a different caller id. Mobile numbers can still be used. We are sorry for the inconvenience but wehave no influence on this matter."
Had net mijn vast nr. naar edpnet overgezet, om dan uitgaand met FVD (vast nr.) te bellen.
"Unfortunately Belgian operators no longer accept calls fromoutside of Belgium, with a Belgian caller id. Please use a different caller id. Mobile numbers can still be used. We are sorry for the inconvenience but wehave no influence on this matter."
Hier hetzelfde antwoord, ik probeer het vanavond.satsurfer schreef:snelle reactie alvast. Dus als ik gsmnr. in de fritzbox steek, dan gaat het wel weer lukken?
Had net mijn vast nr. naar edpnet overgezet, om dan uitgaand met FVD (vast nr.) te bellen.
"Unfortunately Belgian operators no longer accept calls fromoutside of Belgium, with a Belgian caller id. Please use a different caller id. Mobile numbers can still be used. We are sorry for the inconvenience but wehave no influence on this matter."
Moest dit kloppen dan zit ik in een probleem, ik wil niet opgebeld worden door mensen die mijn kinderen naartoe hebben gebeld.
Ik kan wel een sim USB van Vodafone insteken maar dan wordt mijn huistelefoon een gsm nummer....
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
ik heb ook hetzelfde antwoord, da's een probleem...
1. ik heb nog krediet staan bij hen en dat krijg ik dus alleen op als ik een mobiel nummer instel
2. via welke voip operator kunnen we dan wel 'goedkoop' bellen naar mobile
J.
1. ik heb nog krediet staan bij hen en dat krijg ik dus alleen op als ik een mobiel nummer instel
2. via welke voip operator kunnen we dan wel 'goedkoop' bellen naar mobile
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Plus Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 4 keer
Hallo, ik heb exact hetzelfde antwoord gekregen via de helpdesk van PanggilanMalaysia.
Maar... dit klopt niet helemaal, volgens mij.
Mijn vrouw (0497-...), zoon (0456-...) en ikzelf (0485-...) hebben alle drie JIM Mobile als mobiele provider. Wanneer ik via de Fritz!Box (uitgaand nummer = vaste lijn) bel naar mijn vrouw of mezelf, krijg ik na één gewone rinkel een soort bezettoon te horen. Wanneer ik echter naar mijn zoon bel, is er geen enkel probleem! Ik vraag me af of het ermee te maken heeft dat ik in de loop der voorbije maanden al enkele keer gereclameerd heb dat ik mijn zoon (en de helpdesk van JIM Mobile) niet kon bereiken omdat ze toen nog geen 0456-nummers in hun systeem hadden zitten...
Wie kent een oplossing voor dit probleem? Want ik zou graag mijn OVH-vaste lijn (013-...) als uitgaand nummer willen meegeven als ik met de vaste lijn bel.
Bedankt, Guy
Maar... dit klopt niet helemaal, volgens mij.
Mijn vrouw (0497-...), zoon (0456-...) en ikzelf (0485-...) hebben alle drie JIM Mobile als mobiele provider. Wanneer ik via de Fritz!Box (uitgaand nummer = vaste lijn) bel naar mijn vrouw of mezelf, krijg ik na één gewone rinkel een soort bezettoon te horen. Wanneer ik echter naar mijn zoon bel, is er geen enkel probleem! Ik vraag me af of het ermee te maken heeft dat ik in de loop der voorbije maanden al enkele keer gereclameerd heb dat ik mijn zoon (en de helpdesk van JIM Mobile) niet kon bereiken omdat ze toen nog geen 0456-nummers in hun systeem hadden zitten...
Wie kent een oplossing voor dit probleem? Want ik zou graag mijn OVH-vaste lijn (013-...) als uitgaand nummer willen meegeven als ik met de vaste lijn bel.
Bedankt, Guy
Laatst gewijzigd door guy-pc 04 jun 2020, 11:08, in totaal 1 gewijzigd.
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Trouwens: als Dellmont stelt dat
Ik vind het allemaal maar zeer raar. Eerst ons een €2-flatfee abo aanraden en dan dit...
dan zou OVH (als Frans bedrij) toch ook in de miserie moeten zitten?"Unfortunately Belgian operators no longer accept calls from outside of Belgium, with a Belgian caller id. Please use a different caller id. Mobile numbers can still be used. We are sorry for the inconvenience but we have no influence on this matter."
Ik vind het allemaal maar zeer raar. Eerst ons een €2-flatfee abo aanraden en dan dit...
Computer(k)nul
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Hier net geprobeerd naar Mobile vikings en naar Proximus, beiden noppes.
De caller Id eens aangepast en dan werkt het inderdaad wel. Maar da's niet praktisch.
J.
De caller Id eens aangepast en dan werkt het inderdaad wel. Maar da's niet praktisch.
J.
Laatst gewijzigd door Joe de Mannen 04 jun 2020, 11:16, in totaal 1 gewijzigd.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
OVH heeft een licentie van het BIPT als telecombedrijf in België.Sinna schreef:dan zou OVH (als Frans bedrijf) toch ook in de miserie moeten zitten?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Dus Dellmont heeft geen licentie als telecombedrijf in België.
Dan kunnen ze er weldegelijk wél iets aan doen.
Trouwens: via Cosmovoip naar edpnet mobile bellen lukt (nog).
Dan kunnen ze er weldegelijk wél iets aan doen.
Trouwens: via Cosmovoip naar edpnet mobile bellen lukt (nog).
Computer(k)nul
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Met "Belgian operators" bedoelen ze waarschijnlijk "mobile operators" want bellen naar een vaste lijn blijft mogelijk.satsurfer schreef:"Unfortunately Belgian operators no longer accept calls from outside of Belgium, with a Belgian caller id. Please use a different caller id. Mobile numbers can still be used. We are sorry for the inconvenience but wehave no influence on this matter."
Dat is een serieus probleem, want tegenwoordig wordt er hoe langer hoe meer (naar) mobiel gebeld.
Ik begrijp de maatregel wel.
Mensen worden voortdurend lastig gevallen door spammers en callcenters die fake Belgische nummers gebruiken. Die gaan nu van een kale reis thuiskomen
Mensen antwoorden niet zo vlug meer als ze buitenlandse nummers gebruiken).
Of je nu een vast nummer of mobiel nummer gebruikt als afzender, maakt dat een verschil? Beide zijn "calls from outside of Belgium", toch?satsurfer schreef:snelle reactie alvast. Dus als ik gsmnr. in de fritzbox steek, dan gaat het wel weer lukken?
Had net mijn vast nr. naar edpnet overgezet, om dan uitgaand met FVD (vast nr.) te bellen.
Mobiel bellen via OVH (3 cent/minuut) ?guy-pc schreef:Wie kent een oplossing voor dit probleem? Want ik zou graag mijn OVH-vaste lijn (013-...) als uitgaand nummer willen meegeven als ik met de vaste lijn bel.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Volgens de melding van de helpdesk werkt het nog wel met een mobiel nummer als ID, ik heb het getest en dat klopt.
Voor hoelang is maar de vraag natuurlijk. Maar misschien wel de enige manier om dat belkrediet nog op te krijgen.
En verder zal het bellen via OVH worden denk ik, ook niet superduur zo te zien.
J.
Voor hoelang is maar de vraag natuurlijk. Maar misschien wel de enige manier om dat belkrediet nog op te krijgen.
En verder zal het bellen via OVH worden denk ik, ook niet superduur zo te zien.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Ovh naar mobiel 3,1 cent/minJoe de Mannen schreef:Volgens de melding van de helpdesk werkt het nog wel met een mobiel nummer als ID, ik heb het getest en dat klopt.
Voor hoelang is maar de vraag natuurlijk. Maar misschien wel de enige manier om dat belkrediet nog op te krijgen.
En verder zal het bellen via OVH worden denk ik, ook niet superduur zo te zien.
J.
Discountvoip naar mobiel 1 cent/min
Niet super duur?!
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ok dan, amai da's duur.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Plus Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 4 keer
Het moet natuurlijk weer lukken dat ik nét vorige maand (om exact te zijn: op 23-04) voor 100 euro aan belkrediet opgeladen heb...philippe_d schreef:Mobiel bellen via OVH (3 cent/minuut) ?
Wat mij betreft zou anoniem bellen via PanggilanMalaysia ook wel een optie zijn (liever niet, maar tot daar aan toe), maar ook dat is sinds enkele maanden niet meer mogelijk...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Bij mij is het niet zoveel maar ik zou het belkrediet toch willen opmaken.
Ik ben trouwens aan het communiceren met FVD en nu spreken ze over de call rates die verhoogd zijn, niet meer over het onmogelijk zijn van de call.
J.
Ik ben trouwens aan het communiceren met FVD en nu spreken ze over de call rates die verhoogd zijn, niet meer over het onmogelijk zijn van de call.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
ik heb net een abbo 2€/maand (unl.) bij FVD. Ook 'call-back' kosteloos.Joe de Mannen schreef:nu spreken ze over de call rates die verhoogd zijn, niet meer over het onmogelijk zijn van de call. J.
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik heb nooit begrepen hoe het kon dat men voor die prijs naar gsm nummers kon bellen.
Waarschijnlijk hebben de Belgische providers ervoor gezorgd dat het niet langer meer mogelijk is van vast naar gsm te bellen.
Waarschijnlijk hebben de Belgische providers ervoor gezorgd dat het niet langer meer mogelijk is van vast naar gsm te bellen.
Van mijn gsm bel ik ook ongelimiteerd nationaal (+/-30u per maand) +20gb data voor 20€ per maand, reken maar uit....Waterboy schreef:Ik heb nooit begrepen hoe het kon dat men voor die prijs naar gsm nummers kon bellen.
Waarschijnlijk hebben de Belgische providers ervoor gezorgd dat het niet langer meer mogelijk is van vast naar gsm te bellen.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Maar toen werd het stil bij FVD...Joe de Mannen schreef:Bij mij is het niet zoveel maar ik zou het belkrediet toch willen opmaken.
Ik ben trouwens aan het communiceren met FVD en nu spreken ze over de call rates die verhoogd zijn, niet meer over het onmogelijk zijn van de call.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
... en dezelfde servers
Het is toch allemaal één bedrijf met verschillende labels ...
Het is toch allemaal één bedrijf met verschillende labels ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik zal de titel van het topic wijzigen, gezien dit geen Fritz!Fon probleem is maar een Dellmont probleem.
Deze uitspraak moet je dus als volgt nuanceren:Unfortunately Belgian [mobile] operators no longer accept calls from outside of Belgium, with a Belgian [landline] caller id. Please use a different caller id. Mobile numbers can still be used. We are sorry for the inconvenience but wehave no influence on this matter."
- Belgische GSM operators blokkeren gesprekken vanuit het "buitenland" (dus ook Dellmont/Betamax), als je belt met een caller-id van een Belgisch vast nummer
- Belgische GSM operators blokkeren gesprekken deze gesprekken vanuit het "buitenland" NIET, als je belt met een Belgisch GSM nummer. Dat is natuurlijk normaal, want ke kan natuurlijk met je Belgische GSM vanuit het buitenland bellen.
- Dit is alleen van toepassing als je belt naar een Belgsich GSM nummer. Gesprekken naar Belgische vaste lijnen zijn dus niet betroffen
De €2-flatfee blijft een goede deal als je veel naar GSM's belt (maar dan moet je een GSM caller-id gebruiken).Sinna schreef:Ik vind het allemaal maar zeer raar. Eerst ons een €2-flatfee abo aanraden en dan dit...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
klopt niet helemaal ,ik kreeg na aandringen nog deze melding:
Ik begrijp dus dat ze de prijs gewoon extra hoog hebben gemaakt, waarschijnlijk omdat ze het niet mogen blokkeren ofzo.
Een gsm-nummer als caller-id is ook niet echt praktisch als je met meer dan 1 persoon in huis leeft.
J.
Wat dus de caller-ID aanpassen is.These calls cannot be terminated because the rate is simply too high. There is no other solution besides the one we already suggested.
Ik begrijp dus dat ze de prijs gewoon extra hoog hebben gemaakt, waarschijnlijk omdat ze het niet mogen blokkeren ofzo.
Een gsm-nummer als caller-id is ook niet echt praktisch als je met meer dan 1 persoon in huis leeft.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Plus Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 4 keer
Dit is wat ik vroeg via PanggilanMalaysia, met hun antwoorden erbij:
En:
Nog een reactie:1. Why is it possible to reach some Belgian mobile numbers and why not others, while they all have the same Belgian provider? 2. Why is it still possible with some other Delmont-providers?
All Dellmont labels, and every other label, has the same problem. The fact that some numbers still can be reached, is due to the fact that the it's an ongoing process for the operators, more and more calls get affected. This is a decision by the belgian operators on which we have no influence.
Waarom kan ik dan toch nog naar de gsm van mijn zoon (0456-...) bellen, terwijl hij net zoals ik (met 0485-...) bij JIM Mobile is? Zijn SIM-kaart staat overigens op mijn naam. Of is dat ook "an ongoing process for the operators"?philippe_d schreef:Belgische GSM operators blokkeren gesprekken vanuit het "buitenland" (dus ook Dellmont/Betamax), als je belt met een caller-id van een Belgisch vast nummer
En:
Kan je dit even verduidelijken a.j.b.? Ik veronderstel dat dat niet met elke Fritz gaat, of toch niet met mijn 7330? Of bedoel je "virtueel"? Ik heb nog een SIM-kaart / gsm-nummer met BASE 0 dat ik niet veel gebruik: kan dat helpen?philippe_d schreef:Ik heb een Mobile Vikings SIM kaartje in mijn Fritz!Box, ik gebruik dit nummer als caller-id .
- guntherstassen
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
- Locatie: Sint-Truiden
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 27 keer
- Contacteer:
Wat is dan een goedkoop alternatief voor naar Belgische GSM's te bellen?
Ik had al eens gekeken bij VoipTiger maar weet niet als deze betrouwbaar is.
Ik had al eens gekeken bij VoipTiger maar weet niet als deze betrouwbaar is.
-
- Premium Member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
- Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
- Bedankt: 53 keer
Philippe, is de titel niet verkeerd? Zou moeten zijn: "gesprekken naar Belgische GSM's (met Belg. vaste lijn caller-id) geblokkeerd"philippe_d schreef:Ik zal de titel van het topic wijzigen, gezien dit geen Fritz!Fon probleem is maar een Dellmont probleem.
BE GSM caller-id werkt net wel lees ik.
* Correct me if I'm wrong
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Inderdaad, verbeterd .MrBlueSky schreef:Philippe, is de titel niet verkeerd? Zou moeten zijn: "gesprekken naar Belgische GSM's (met Belg. vaste lijn caller-id) geblokkeerd"philippe_d schreef:Ik zal de titel van het topic wijzigen, gezien dit geen Fritz!Fon probleem is maar een Dellmont probleem.
BE GSM caller-id werkt net wel lees ik.
* Correct me if I'm wrong
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.