Windows server 2003 en local admin account

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 jul 2004, 00:46
Locatie: Lindale, TX
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik ben weer goed bezig geweest :oops: :

ik heb een server geïnstalleerd, en direkt in het domein gegooid, tijdens de install al. Geen probleem, totdat ik mijn SUS server op die bak wil gooien: ik moet kunnen inloggen met de local Admin account, en die is er niet natuurlijk. En wat ik nog niet gevonden heb, is hoe ik alsnog die local Admin account kan aanmaken, want ik kan niet lokaal inloggen....

Kan iemand mij helpen?
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Even een paar wilde gokken doen:

-safe mode
-dameware en dan remote aanmaken
-een user in uw domain access geven tot lokaal usermanagment
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Errm ...

Trobbelke ... ff paar feiten op een rij zetten want uwen uitleg klopt ni zo goe:

1. SUS vereist local admin rechten, niet local admin logon
2. Een domain admin heeft altijd local admin rechten by default
3. Wanneer uw w2k3 server ook DC (domaincontroller) is, dan is er geen local user management meer mogelijk.

Dus eigenlijk is je vraag volledig overbodig ! Gewoon inloggen met 'een' account die local admin rechten heeft (in het geval van een DC moet dat dus een domain admin account zijn) is voldoende. Indien dat niet lukt heb je liggen klooien met security policies (je hebt domain sec. policy, local sec. policy en dan nog eens DC sec. policy).

Grtz,
X

PS: Ga je SUS of WSUS installeren ?
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Gebruikersavatar
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 jul 2004, 00:46
Locatie: Lindale, TX
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

X-2datop schreef:Errm ...

Trobbelke ... ff paar feiten op een rij zetten want uwen uitleg klopt ni zo goe:

1. SUS vereist local admin rechten, niet local admin logon
2. Een domain admin heeft altijd local admin rechten by default
3. Wanneer uw w2k3 server ook DC (domaincontroller) is, dan is er geen local user management meer mogelijk.

Dus eigenlijk is je vraag volledig overbodig ! Gewoon inloggen met 'een' account die local admin rechten heeft (in het geval van een DC moet dat dus een domain admin account zijn) is voldoende. Indien dat niet lukt heb je liggen klooien met security policies (je hebt domain sec. policy, local sec. policy en dan nog eens DC sec. policy).

Grtz,
X

PS: Ga je SUS of WSUS installeren ?


Note: You must be a local administrator on the computer running SUS to view this Web site.
dat staat op blz 11 van de deploy guide. Nu ging ik er ook vanuit dat de domein admin toch wel local rights had, en nee, ik heb niet zitten klooien met security policies.
Hoe het ook zij, ik geraak er niet op, blijkbaar omdat ik niet de local admin ben
Deze server is ook DC...
ik heb SUS geïnstalleerd, moet het nog configureren....

hebt ge nog nuttige tips?
hologic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 21 jul 2003, 17:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb hier een wsus-server draaien met een administrator-domain account en ik kan zonder problemen de wsus benaderen.

Persoonlijk zou ik de SUS-server laten voor wat ie is, aangezien de ondersteuning begin 2006 stopt & overstappen naar de nieuwe WSUS.

De nieuwe WSUS-server van de boyz van redmond heeft een aantal nieuwe features & mogelijkheden tov SUS

De algemene informatie van de clienten is sterk verbeterd (overzicht van alles wat er geïnstalleerd is & wat er nog moet gebeuren), ook is er de optie om andere applicaties te updaten (SQL/Office). Ook is er een optie om het netwerk-verkeer te minimaliseren door éénmalig een groot pakket te downloaden van de wsus-update site. Alle interne cliënten krijgen dan kleinere datapakketjes waardoor je belasting van het netwerk minimaal blijft.

Je kan de volledige pack afhalen van de microsoft-site (bevat alle applicaties --> WSUS/MSDE/Client applicatie) +- 150Mb.

Een goede guide is het Wsus Wikiforum http://www.wsuswiki.com/

Je moet rekenen op een volume van 7Gb per taal voor alle updates van alle OS & Applicaties. Een push-installatie, naar de cliënten, is niet mogelijk (tenzij met een combo SMS2003).
Gebruikersavatar
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 jul 2004, 00:46
Locatie: Lindale, TX
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

ok, ik ga het WSUS pakket eens bestuderen, bedankt voor de tip
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

trobbelke schreef:ok, ik ga het WSUS pakket eens bestuderen, bedankt voor de tip


Toch nog ff voor de duidelijkheid:

"Note: You must be a local administrator on the computer running SUS to view this Web site" wil niet zeggen dat je ook daadwerkelijk lokaal moet aanloggen !!

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”