Tadaam

Nieuws omtrent telecom
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik heb sinds gisteren Tadaam met hun eigen box.
Eerste ervaring is ok, behalve de upload (5 Mbps).
Het wijzigen van ssid lukt ook niet.

Voor thuis (met NAS die backup naar de clouds stuurt) lijkt me dan wat ondermaats, voor een tweede verblijf is het perfect omdat je het abonnement kan pauzeren.

edit: Netflix app werkt ook niet. Ook het casten van Netflix vanop smartphone lukte ook niet. Casten van Youtube, Vrtnu, ... was geen probleem.
bebaeten
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 feb 2020, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

bebaeten schreef:in elke geval ze krijgen tijd tot vrijdag.
Dan hebben ze 12 dagen de tijd gehad om een defecte router te vervangen.
volgens mij ben in dan al heeeeeeel erg geduldig geweest.

als je hun product bestelt, ligt die sanderdaags in je bus, maar als ze die moeten vervangen kan dat nog niet eens na 12 dagen. dat snapt toch geen mens. misschien moet ik mijn abbo stopzetten en een nieuwe bestellen onder een andere naam. hoe absurd kan het zijn...
ik heb mijn abo opgezegd 13 dagen na het melden van het probleem, 7 dagen nadat ze beloofden mij een nieuwe router op te sturen.
De laatste keer dat ze op mijn mail hebben geantwoord is vrijdag 21 feb.
T is blijkbaar ook krokusvakantie bij Tadaam ...
Spijtig, goed product maar zo kon het echt niet verder.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

johcla schreef: edit: Netflix app werkt ook niet. Ook het casten van Netflix vanop smartphone lukte ook niet. Casten van Youtube, Vrtnu, ... was geen probleem.
Klopt van die Netflix app. Vond dit op hun Fb-pagina.
Gebruiker
Ik zie geen Netflix knop op de afstandsbediening. Is de box gecertifieerd door Google/Android zodat Netflix er op draait?"

TADAAM
Netflix zal momenteel helaas niet werken op de TV-box, aangezien we deze certificatie momenteel nog niet hebben. But we're working on it! Je kan de app wel downloaden uit de Play Store, maar het zal niet mogelijk zijn om programma's te starten. Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust!
Voorlopig dus geen mogelijkheid om Netflix te kijken via hun box.

Bron:
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

bebaeten schreef:
ik heb mijn abo opgezegd 13 dagen na het melden van het probleem, 7 dagen nadat ze beloofden mij een nieuwe router op te sturen.
De laatste keer dat ze op mijn mail hebben geantwoord is vrijdag 21 feb.
T is blijkbaar ook krokusvakantie bij Tadaam ...
Spijtig, goed product maar zo kon het echt niet verder.
Ik overweeg een klacht in te dienen bij de Ombudsdienst van Telecommunicatie.
bebaeten
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 feb 2020, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

bebaeten schreef:
bebaeten schreef:in elke geval ze krijgen tijd tot vrijdag.
Dan hebben ze 12 dagen de tijd gehad om een defecte router te vervangen.
volgens mij ben in dan al heeeeeeel erg geduldig geweest.

als je hun product bestelt, ligt die sanderdaags in je bus, maar als ze die moeten vervangen kan dat nog niet eens na 12 dagen. dat snapt toch geen mens. misschien moet ik mijn abbo stopzetten en een nieuwe bestellen onder een andere naam. hoe absurd kan het zijn...
ik heb mijn abo opgezegd 13 dagen na het melden van het probleem, 7 dagen nadat ze beloofden mij een nieuwe router op te sturen.
De laatste keer dat ze op mijn mail hebben geantwoord is vrijdag 21 feb.
T is blijkbaar ook krokusvakantie bij Tadaam ...
Spijtig, goed product maar zo kon het echt niet verder.
je gelooft het nooit. De router is toegekomen!
Jammer dat het veel te lang geduurd heeft en dat ze er niet - zelfs nu niet- een mailtje voor hebben gestuurd. Hadden ze me bijvoorbeeld uitgelegd dat die router pas een week later ging toekomen dan had ik nog wat gewacht. Blijf het een zeer goed product vinden maar service en communicatie is ook erg belangrijk, mijn geduld was op. Jammer.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

Je hoeft niet meer op te zeggen nu je, je router hebt. En als de opzeg procedure toch al was opgestart dan kan je dit denk ik makkelijk cancelen. anders ga je misschien nog voor die router moeten betalen, of een heel gedoe met terugsturen en formulieren invullen...
Greetz cyberbug

Afbeelding
bebaeten
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 feb 2020, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

cyberbug schreef:Je hoeft niet meer op te zeggen nu je, je router hebt. En als de opzeg procedure toch al was opgestart dan kan je dit denk ik makkelijk cancelen. anders ga je misschien nog voor die router moeten betalen, of een heel gedoe met terugsturen en formulieren invullen...
ik vrees dat ik niet anders meer zal kunnen. heb al een ander contract.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

Als het nieuwe contract evenwaardig of beter is dan tadaam is het enkel pech voor hen dus :-)
Greetz cyberbug

Afbeelding
DenDries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mei 2006, 00:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Vandaag ook mijn Tadaam gekregen met hun nieuwe TV box. Werkt redelijk goed en haalt de geadverteerde snelheid (30/30).

Heb daarnet wat zitten spelen om mijn Ubiquiti USG 3 achter de Tadaam router te hangen. De Tadaam router is aangesloten op de WAN poort en alle devices krijgen mooi een 192.168.0.X IP via de DHCP server van de USG 3 (dus geen 192.168.1.X). Wil de DHCP van de USG blijven gebruiken gezien ik mijn Pihole automatisch als DNS server wil adverteren.

Vreemd genoeg werkt internet perfect (op devices met een 192.168.0.X IP), behalve Tadaam TV zelf (de app ook niet). Kan geen zenders/streams ophalen... Youtube e.d. werken wel. Iemand een idee?

EDIT: Gezien dat de Tadaam app probeert om multicast te gebruiken. Op de USG3 volgende optie ingeschakeld voor mijn WiFi netwerk: "Enable Multicast and Broadcast Filtering". Alles lijkt nu te werken.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Dfrog schreef:
bebaeten schreef:ik heb het stilaan helemaal gehad met tadaam.
niet het product op zich maar de support.
Mja mja ik begin te begrijpen wat je bedoelt.
#Zaterdag 15/2 besteld,
# dinsdag 18/2 niet werkend toestel ontvangen (zie boven) -gemeld om 20u- met een hele hoop screenshots en extra info
update: 3/3: sms Tadaam 'iets aangepast, probeer opnieuw' -> werkend internet :banana:. Ze hadden mij dus initieel effectief een inactieve sim (veronderstel ik dan maar) toegestuurd. Daar hebben ze 14 dagen over moeten nadenken :nono: . Uiteraard wel tevreden dat er uiteindelijk een oplossing is gekomen.

Durft er iemand eigenlijk dit nemen zonder een backup-lijn? Ik kan me moeilijk inbeelden dat ik niet de enige ben die het risico wil lopen om effectief (nog eens) 14 dagen zonder internet te zitten?

--

andere vraag, mijn configuratie is tadaam -> switch TL-SG108 (met 6 vaste verbindingen) en 1 naar acces point TP EAP245 (wifi).
cfr raad bovenstaand, tadaam leek daar op te crashen ->
Op de EAP heb ik de dynamic IP omgezet naar Static (192.168.0.254 vervangen naar 192.168.1.42, dns 8.8.8.).

Vanuit m'n bbox3-router, kon ik eerst via een 192.168.1.42 adres naar die EAP.
Nu achter de tadaam-router kan ik die EAP245 echter niet meer aanspreken vanuit mijn netwerk. (niet dat ik er nog echt moet zijn, maar het zou wel een comfortabeler gevoel geven)

Hoe geraak ik terug in dat AP? Enig idee?
--
wifi uitzetten: geeft ook foutmelding: "er is een fout opgetreden"
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

Kan ik die Tadaam gewoon als bridge gebruiken? Ik heb al een gans netwerk achter een rt2600ac router zitten dat ik niet meer wil veranderen, maar ik zoek wel een sneller alternatief dan mijn huidige VDSL modem (bridge). En het TV aanbod dat tadaam erbij geeft is een mooi extra'tje...
Laatst gewijzigd door ldw op 04 mar 2020, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
DenDries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mei 2006, 00:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

ldw schreef:Kan ik die Tadaam gewoon als bridge gebruiken? Ik heb al een gans netwerk achter een rt2600ac router zitten dat ik niet meer wel veranderen, maar ik zoek wel een sneller alternatief dan mijn huidige VDSL modem (bridge). En het TV aanbod dat tadaam erbij geeft is een mooi extra'tje...
Nee, kan helaas niet als bridge geconfigureerd worden. Op zich geen probleem om een extra router achter de Tadaam router te hangen natuurlijk. Wel rekening houden dat er CGNAT actief is (als je portforwarding nodig hebt), maar daar kan je wel rond met Wireguard of een Mikrotik CHR oplossing zoals eerder aangegeven door Tim Bracquez.
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

Mijn router gewoon achter de Tadaam router hangen is misschien ook al goed genoeg. Voor zover ik het begrijp kan ik de Tadaam router aansluiten op mijn Synology router's WAN en behouden mijn apparaten dan hun IP addressen, en kan ik ook gewoon met de wifi van mijn synology router blijven verbinden...?
DenDries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mei 2006, 00:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

ldw schreef:Mijn router gewoon achter de Tadaam router hangen is misschien ook al goed genoeg. Voor zover ik het begrijp kan ik de Tadaam router aansluiten op mijn Synology router's WAN en behouden mijn apparaten dan hun IP addressen, en kan ik ook gewoon met de wifi van mijn synology router blijven verbinden...?
In principe wel. Het kan echter wel zijn dat de Tadaam TV app niet zal werken, tenzij je multicast en broadcast filter functionaliteit hebt op jouw rt2600ac.

Misschien was het een specifiek issue in mijn geval en werkt het bij anderen wel meteen?
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

Hmm van die broadcast en multicast filters ken ik dan weer niets. Wat ik eigenlijk liefst wil is gewoon een goeie SIM kaart met minimum 300GB voor een goeie prijs zonder vast te zitten aan bepaalde hardware...
DenDries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mei 2006, 00:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

ldw schreef:Hmm van die broadcast en multicast filters ken ik dan weer niets. Wat ik eigenlijk liefst wil is gewoon een goeie SIM kaart met minimum 300GB voor een goeie prijs zonder vast te zitten aan bepaalde hardware...
Je kan het altijd proberen en in slechtste geval de Tadaam TV box verbinden via de Tadaam SSID. Je kan dan wel jouw interne netwerk niet bereiken vanuit de TV box maar dat is misschien niet echt een probleem?
Internetsnelheid is redelijk constant en surfen gaat heel vlot. De TV box werkt ook redelijk goed maar wel wat kleurflikkeringen op VIER. Discovery is ook Franstalig en dat mochten ze wel eens aangeven op hun website vind ik.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

DenDries schreef:De TV box werkt ook redelijk goed maar wel wat kleurflikkeringen op VIER.
Die kleurflikkering is ook aanwezig op de Yelo Stream bij het casten naar Android TV, heeft dus niet iets met de box te maken.
Al een paar keer gemeld door verschillende personen, aan Telenet dus. Maar nog nog geen oplossing.
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

DenDries schreef: Je kan het altijd proberen en in slechtste geval de Tadaam TV box verbinden via de Tadaam SSID. Je kan dan wel jouw interne netwerk niet bereiken vanuit de TV box maar dat is misschien niet echt een probleem?
Ja, daar dacht ik ook aan, voor de TV box is dat niet zo'n probleem. Klopt het dat je in die Tadaam router slechts 1 UTP kabel kan inpluggen? En werkt die tv box met wifi?
DenDries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mei 2006, 00:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

ldw schreef:
DenDries schreef: Je kan het altijd proberen en in slechtste geval de Tadaam TV box verbinden via de Tadaam SSID. Je kan dan wel jouw interne netwerk niet bereiken vanuit de TV box maar dat is misschien niet echt een probleem?
Ja, daar dacht ik ook aan, voor de TV box is dat niet zo'n probleem. Klopt het dat je in die Tadaam router slechts 1 UTP kabel kan inpluggen? En werkt die tv box met wifi?
Klopt, 1 UTP. Opzetten van de TV box moest via de Tadaam SSID, na setup (en update?) kan je perfect verbinden met een andere SSID.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Weet iemand de dhcp range waarin die boxen werken? Ik heb enkele toestellen in mijn netwerk dat ik een vast ip wil geven...
DevBru
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2019, 15:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Na iets meer dan 3 maanden klant te zijn bij Tadaam is bij mij de beslissing gevallen dat ik nadat mijn Black Friday afgelopen is zeker van provider zal veranderen, tenzij al mijn problemen tegen dan opgelost zouden zijn.

Mijn uploadsnelheid is tegenwoordig amper 1-2 Mbps.
Download snelheid enorm variabel, soms vlot 50 Mbps, soms urenlang nog geen 10 Mbps.
De Tadaam app werkt meer niet dan wel (tv programma opstarten, andere app openen, Tadaam app terug openen om door te spoelen is bij mij gegarandeerd foutmelding).
Kleur van beeld flikkert bij VIER.
De ene dag vlot contact met de klantendienst, andere keren kan je dagen/weken wachten zonder antwoord, ook na meerdere berichten.
...

Ik schakel over naar Scarlet Loco en Stievie Premium.

2€ per maand duurder maar sneller en stabiel internet, meer zenders in het Nederlands: Discovery Channel + National Geographic en Nat Geo Wild + Eurosport.

Het enige nadeel dat ik zo direct kan opnoemen is de SD kwaliteit van Stievie, hopelijk brengen ze daar verandering in. Binnenkort eens een maandje gratis testen.
DenDries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mei 2006, 00:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

DevBru schreef:Na iets meer dan 3 maanden klant te zijn bij Tadaam is bij mij de beslissing gevallen dat ik nadat mijn Black Friday afgelopen is zeker van provider zal veranderen, tenzij al mijn problemen tegen dan opgelost zouden zijn.

Mijn uploadsnelheid is tegenwoordig amper 1-2 Mbps.
Download snelheid enorm variabel, soms vlot 50 Mbps, soms urenlang nog geen 10 Mbps.
De Tadaam app werkt meer niet dan wel (tv programma opstarten, andere app openen, Tadaam app terug openen om door te spoelen is bij mij gegarandeerd foutmelding).
Kleur van beeld flikkert bij VIER.
De ene dag vlot contact met de klantendienst, andere keren kan je dagen/weken wachten zonder antwoord, ook na meerdere berichten.
...

Ik schakel over naar Scarlet Loco en Stievie Premium.

2€ per maand duurder maar sneller en stabiel internet, meer zenders in het Nederlands: Discovery Channel + National Geographic en Nat Geo Wild + Eurosport.

Het enige nadeel dat ik zo direct kan opnoemen is de SD kwaliteit van Stievie, hopelijk brengen ze daar verandering in. Binnenkort eens een maandje gratis testen.
Had Stievie betere kwaliteit gehad, dan had ik dat ook overwogen.

Heb je de lage snelheid enkel via WiFi of ook bedraad?
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

Vandaag mijn tadaam modem en tv box ontvangen. Ik kon verbinden met WIFI maar kreeg er geen Internet uit... Volgens de mini manual zou het Internet direct werken en zou ik ook een SMS ontvangen. Dan maar SMS via de website aangevraagd. Vervolgens de modem even uitgezet en SIM gecheckt, die zat er omgekeerd in... (De modem was op die manier toegekomen). Soit, SIM er goed ingestoken en het werkte direct goed. Zowel up als down rond de 30 mbs (komt dus overeen met wat ze adverteren voor het standaard abonnement dat ik genomen heb; en is een pak beter is dan mijn trage vdsl lijn).

Vervolgens de modem aangesloten op de WAN van mijn eigen synology router. Ik vreesde het ergste, maar alles bleef perfect werken, behield hun IP's en kon online, dus ik was aangenaam verrast. Vervolgens ook de TV box op mijn eigen router gehangen, vlug geinstalleerd via de interface en code uit sms ingevoerd, en deze werkt nu ook goed (toch om gewoon live TV te kijken, andere apps heb ik nog niet getest).

Eerste indruk is dus heel positief.

Weet iemand toevallig of er voor de universal harmony remote al settings bestaan die werken met deze TV box?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Ik heb pas ook mijn bestelling geplaatst om over te stappen. Ik ga naar Mixtus. Ga wel mijn black-friday promo uitdoen. Is dus voor einde mei.

De Tadaam-TV werkte in het begin goed maar recent valt die zeer regelmatig uit. Ik blijf ook problemen heb met mijn AndroidTV box die geen internet meer heeft ondanks die wie wel aangeeft verbonden te zijn. Is momenteel rechtstreeks aangesloten op Tadaambox zonder extra hardware buiten 1 swtich. AndroidTV box reboten en Tadaam-toestel en het werkt terug.

Misschien ligt het aan die AndroidTV box. Wat het ook is ik ben het beu. Ik wil gewoon dat het werkt. Wijs niet persé naar Tadaam voor dat probleem. Weet het niet. Maar ging sowieso toch overstappen i.v.m. de kostprijs.
Laatst gewijzigd door WalterB1 op 05 mar 2020, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

klant van het 1ste uur en ik heb nog maar 1x een probleem gehad nl een storing van Base. Voor de rest altijd deftige snelheid gehaald zowel up als down. Zit nu al de 4de maand op een rij boven de 1TB en nog geen enkele keer terug gezet naar "smalband".

dus een zeer tevreden early adopter :-D
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

De tv box remote lijkt helaas niet compatibel te zijn met de oude (IR) Harmony remotes. Ik zie ook dat mijn VPN server en Plex remote niet meer toegankelijk zijn, maar daar bestaat misschien een oplossing voor...
DenDries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mei 2006, 00:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

ldw schreef:De tv box remote lijkt helaas niet compatibel te zijn met de oude (IR) Harmony remotes. Ik zie ook dat mijn VPN server en Plex remote niet meer toegankelijk zijn, maar daar bestaat misschien een oplossing voor...
De ontoegankelijkheid is een gevolg van de CGNAT, zie hierboven.
DevBru
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2019, 15:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

DenDries schreef:
DevBru schreef:Na iets meer dan 3 maanden klant te zijn bij Tadaam is bij mij de beslissing gevallen dat ik nadat mijn Black Friday afgelopen is zeker van provider zal veranderen, tenzij al mijn problemen tegen dan opgelost zouden zijn.

Mijn uploadsnelheid is tegenwoordig amper 1-2 Mbps.
Download snelheid enorm variabel, soms vlot 50 Mbps, soms urenlang nog geen 10 Mbps.
De Tadaam app werkt meer niet dan wel (tv programma opstarten, andere app openen, Tadaam app terug openen om door te spoelen is bij mij gegarandeerd foutmelding).
Kleur van beeld flikkert bij VIER.
De ene dag vlot contact met de klantendienst, andere keren kan je dagen/weken wachten zonder antwoord, ook na meerdere berichten.
...

Ik schakel over naar Scarlet Loco en Stievie Premium.

2€ per maand duurder maar sneller en stabiel internet, meer zenders in het Nederlands: Discovery Channel + National Geographic en Nat Geo Wild + Eurosport.

Het enige nadeel dat ik zo direct kan opnoemen is de SD kwaliteit van Stievie, hopelijk brengen ze daar verandering in. Binnenkort eens een maandje gratis testen.
Had Stievie betere kwaliteit gehad, dan had ik dat ook overwogen.

Heb je de lage snelheid enkel via WiFi of ook bedraad?
Voornamelijk Wifi, daar is het echt verschrikkelijk wisselvallig, niet leuks als je bepaalde apparaten via Wifi hebt verbonden en deftig een video wil kijken.

De TV is sinds kort aangesloten via kabel en dat geeft enige verbetering maar nog steeds niet optimaal.

Toen ik Tadaam contacteerde ivm mijn uploadsnelheid heb ik eerst heel veel moeite moeten doen om überhaupt een reactie te krijgen en de reactie die ik kreeg was wij kunnen er niets aan doen, uw mast is waarschijnlijk overbelast. Op mijn gsm was er echter totaal geen probleem dus dat was toch een beetje een vage uitleg.

Ik zie zeker potentieel in het concept maar ik denk dat het pas goed haalbaar zal zijn vanaf de invoering van 5G, de app fatsoenlijk werkt en de klantendienst op punt staat. Eerder zien ze mij niet terug. Voor mensen die het geluk hebben perfecte dekking te hebben (hopelijk blijft dat zo, ik had de eerste maand ook geen klachten, nu wel en nu zit ik er mee zonder oplossing) en mensen die niet veel van hun internet nodig hebben en regelmatig naar een binnenlands buitenverblijf gaan kan het zeker nog wel interessant zijn.
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

DevBru schreef: Ik schakel over naar Scarlet Loco en Stievie Premium.

2€ per maand duurder maar sneller en stabiel internet, meer zenders in het Nederlands: Discovery Channel + National Geographic en Nat Geo Wild + Eurosport.

Het enige nadeel dat ik zo direct kan opnoemen is de SD kwaliteit van Stievie, hopelijk brengen ze daar verandering in. Binnenkort eens een maandje gratis testen.

Wat ook leuk is aan Stievie, je kan het programma waar je naar zapt 'terugdraaien' naar het begin en zo beginnen kijken...
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Stievie: kwaliteit ondermaats, geen androidtv, onhandige app, niet bedrijfszeker. Ik vermoed dat men daar aan het wachten is op een doorontwikkeling van VTM-go in combinatie met een Play product.
DevBru
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2019, 15:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Nog iemand problemen met het internet vandaag?

Het bovenste lampje van mijn modem gaat (na een reset) van groen bij het opstarten naar rood dan naar blauw, terug naar rood en dan terug naar groen.

Daar blijft het bij.

Edit: Vorige week heb ik een switch geïnstalleerd, na deze weggehaalde te hebben lijkt het probleem opgelost. Echter heeft deze opstelling wel een week perfect gewerkt, hoe komt het dan dat het nu plots niet meer werkt? Iemand hier ervaring mee?

Van support nog niets gehoord ..

Edit 2: Ondertussen ook reactie gehad van de support. Reset proberen of de modem eens verplaatsen. Ik had duidelijk aangegeven dat een reset geen verschil uitmaakte en verplaatsen had in dit geval ook geen verschil gemaakt aangezien er in de eerste plaats geen verbinding was. De modem staat al 3 maanden op dezelfde plek dus dat zou nu ineens het verschil gaan maken ... Support is pas bereikbaar na uren en uren wachten en dan komen ze met zulke nonsens af ... Ik zal blij zijn als mijn 6 maanden om zijn en ik terug naar een deftige provider ga overschakelen :eek:
dlda
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 feb 2020, 16:18

@DevBru: Als je zelf gaat knutselen moet je natuurlijk wel weten wat je aan het doen bent LOL :beerchug: . Lijkt me een probleem met DHCP instellingen, en aangezien die van de tadaam niet veranderen kan je router daar mss voor de problemen zorgen? Ik heb een time capsule erachter hangen (bridge mode) en dat marcheert vlotjes.

Heeft er al iemand een nuttig gebruik kunnen bedenken voor de USB poort op de androidbox? Kan je daar mediaspelers ed op aansluiten?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

dlda schreef:
Heeft er al iemand een nuttig gebruik kunnen bedenken voor de USB poort op de androidbox? Kan je daar mediaspelers ed op aansluiten?
Heb niet de Tadaam-box, heb de Xiaomi Mi Box S, maar is een androidTV box niet gewoon een androidTV box?

Bij die van mij werk een hardeschijf en een ethernet-adapter via de usb-poort. Kan de media onder andere afspelen met VLC. Ik zou geen andere nut weten voor een usb-poort op zo'n toestel.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Gamepad of joystick :wink:
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

woutervh schreef:Gamepad of joystick :wink:
Had ik niet aan gedacht. Was nu toch curieus. Een imitatie usb Xbox one controller aangesloten op mijn Xiaomi Mi Box, usb ethernet & usb-hub . Een games sectie ontdekt in de software, installeerde een soort van pac-man en dat werkt prima.
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

Slaagt er iemand in om de WIFI van die Tadaam modem/router uit te schakelen? Er bestaat een setting in my.tadaam.be om dat te doen, maar dat lijkt hier niet te werken (WIFI blijft aanstaan).
DenDries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mei 2006, 00:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

ldw schreef:Slaagt er iemand in om de WIFI van die Tadaam modem/router uit te schakelen? Er bestaat een setting in my.tadaam.be om dat te doen, maar dat lijkt hier niet te werken (WIFI blijft aanstaan).
Ik had hetzelfde voor en heb het permanent uitgeschakeld gekregen. Support gaf advies om de Tadaam router eens te herstarten.

Best eens herstarten en zien of je de WiFi nog kan zien (WiFi ledje op router is geen referentie). Desnoods nog eens spelen met de setting, enkele minuten wachten en nog eens rebooten.
DevBru
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2019, 15:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dlda schreef:@DevBru: Als je zelf gaat knutselen moet je natuurlijk wel weten wat je aan het doen bent LOL :beerchug: . Lijkt me een probleem met DHCP instellingen, en aangezien die van de tadaam niet veranderen kan je router daar mss voor de problemen zorgen? Ik heb een time capsule erachter hangen (bridge mode) en dat marcheert vlotjes.

Heeft er al iemand een nuttig gebruik kunnen bedenken voor de USB poort op de androidbox? Kan je daar mediaspelers ed op aansluiten?
Knutselen? Een ethernet switch aansluiten op een ethernet poort lijkt me nu niet bepaald knutselen en heeft in het verleden bij geen enkele andere provider ooit problemen opgeleverd.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Geen schokkende verklaring van Tadaam ... maarja ....toch positief;
Aangezien je bij TADAAM al onbeperkt surft, kunnen we helaas moeilijk extraatjes geven. We kunnen wel meegeven dat de Fair Use Policy de komende periode niet meer automatisch zal worden toegepast. Je blijft dus gewoon aan dezelfde snelheid surfen, ook wanneer je meer dan 300GB verbruikt. Enkel wanneer het netwerk in de problemen komt, zal er ingegrepen worden op de snelheid, om zo te kunnen garanderen dat iedereen verbonden blijft. Aangezien we momenteel geen netwerkproblemen verwachten, mag je dus op je beide oren slapen. (Facebook, Tadaam-account, daarjuist)
ter info - (ik stelde de vraag niet, ik zie geen relatie tussen Corona en waarom ISP extra's zouden moeten geven)
dlda
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 feb 2020, 16:18

DevBru schreef: Knutselen? Een ethernet switch aansluiten op een ethernet poort lijkt me nu niet bepaald knutselen en heeft in het verleden bij geen enkele andere provider ooit problemen opgeleverd.
Als je de switch op een correcte manier in bridge-modus zet, ga je geen probleem meer hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”