Vandaag antwoord gekregen 780€ maar als ik een geheel koop met kraan en al ist goedkoper 550€.
Iets in mij zegt dat dit overdreven is
![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)
Je gaat wel nog mogen kopen, maar er BTW op moeten betalen. Dit is echt niet door de bedrijfslobby, die ook maar al te graag importeert uit China zonder BTW te betalen. Dit is omwille van de praktijk in China om goederen stelselmatig onder hun waarde te declareren. Ter herinnering: de waarde van het goed is hetgeen de klant ervoor betaald heeft, inclusief de VAT (en eventuele binnenlandse verzendkosten) in het land van oorsprong.heist_175 schreef: Onder druk van de bedrijfslobby mogen we binnenkort niet meer in China kopen, waar vooral Action/Blokker/... heel blij mee gaat zijn.
Ik vraag me altijd wel af hoe dat dat loopt voor grote/zware dingen die je bij Amazon hebt besteld. Da's niet vanzelfsprekend om die terug te sturen.heist_175 schreef:Vergeet de dienst na verkoop niet: bij Amazon heb ik zelden of nooit gezever als er iets misgaat. Bij de lokale elektroboer is dat een lijdensweg. Dus als de TV van Amazon kapot is, een belletje en het is gefikst. Nog nooit voor gehad met TV, de onze gaat maar niet stuk omdat we die ook vrijwel nooit gebruiken, maar wel met andere spullen.
Niet alle autos zijn firmawagensheist_175 schreef: Ik zie trouwens niet in waarom je voor een auto naar een dealer moet
Zoveel mogelijk de oorspronkelijke verpakking proberen te houden zolang je het product zelf houdt. Kan veel miserie besparen als je moet terugsturen. Ook iets hogere re-sale value op de tweedehandsmarkt als je de verpakking nog hebt.devilkin schreef: Ik vraag me altijd wel af hoe dat dat loopt voor grote/zware dingen die je bij Amazon hebt besteld. Da's niet vanzelfsprekend om die terug te sturen.
CCatalyst schreef:die Chinese kortzichtige attitude van telkens maar voordeel te willen halen uit het nadeel van een ander, en dit op oneerlijke manieren.
Nog meer clichés. Unizo? Really?heist_175 schreef:Wie is er blijven steken in de jaren '70? Zelfstandigen die foeteren op "online kopen", en zelf geen website hebben.
Of een UB'er die het woord "zelfstandigen" gebruikt ipv KMO, "lokale winkel", ...?
Zullen het dan hebben over "de middenstand"? Dat dateert van de jaren '90, waarin Gorki/Gorky erover zong.
Heb je trouwens al een mailtje gestuurd naar UNIZO, De Unie van Zelfstandige Ondernemers?
En als je ziek wordt, mail je dan AliExpress dat ze u geld sturen om eten te kopen? Of moet dit betaald worden door de taksen dat Belgische bedrijven, werknemers van deze bedrijven of Belgische zelfstandigen betalen?proximusboyke schreef:bij mij zeggen zelfstandigen altijd ge moet bij lokale mensen kopen en steunen zodat deze ook een goed leven hebben.
Ik antwoord dan altijd :
ik heb een goed leven maar je weet nooit ik krijg een beroerte of een ongeval, kan niet meer werken waardoor ik veel minder verdien.
Gaan jullie lokale mensen mij helpen en steunen ? Denket nie je zal zeggen trek uwen plan we zijn ocmw niet
De americain van "den Aldi" is afkomstig van vleesverwerkende bedrijven die evengoed leveren bij Delhaize, Carrefour, Colruyt,...tien schreef:Ziek worden van een ali pakketje? Kans groter dat je 't schijt krijgt van de mcdo in de buurt
(of beter, de americain van den aldi, mcdo is sterieler dan de mondmaskers)
Wat een totaal van de pot gerukte vergelijking. Als je hier ziek of werkloos wordt klop je aan bij de Belgische sociale zekerheid, doodgewoon omdat je daar je hele beroepscarriere zelf voor afdraagt via de RSZ afhoudingen van uw bruto loonmgo72 schreef: Ik bedoel als je ziek, werkloos wordt, vraag je hulp aan AliExpress of aan de Belgische sociale zekerheid om u te helpen.
InderdaadJack Daniels schreef:De americain van "den Aldi" is afkomstig van vleesverwerkende bedrijven die evengoed leveren bij Delhaize, Carrefour, Colruyt,...tien schreef:Ziek worden van een ali pakketje? Kans groter dat je 't schijt krijgt van de mcdo in de buurt
(of beter, de americain van den aldi, mcdo is sterieler dan de mondmaskers)
Eigenlijk beweer je dus dat je een grotere kans hebt om het schijt te krijgen van americain van... eigenlijk alle supermarktketens.
Niet rauwe americainCCatalyst schreef:Eigenlijk zou dat product ook niet meer aangeboden mogen worden voor rauwe consumptie.
Brussel abattoirs van Anderlecht? Vrijdag, zaterdag en zondag tot ongeveer 13 uur.Joe de Mannen schreef:ik ook, alleen moet ik werken als het markt is...
J.
Maar hun verdienmodel is er precies toch wel op afgesteld, dat lijkt voor mij bij VAG toch zo.tien schreef: Niet alle autos zijn firmawagens
Ik had dan weer het omgekeerde voor met mijn firmawagen.decat schreef:
Maar hun verdienmodel is er precies toch wel op afgesteld, dat lijkt voor mij bij VAG toch zo.
Onlangs voor een klein onderhoud naar Delorge geweest. Komen ze even melden dat remschijven + blokken voor en achteraan aan vervanging toe zijn. Bestek van 1500 EUR.Enkel het onderhoud kwam op 400 dus enkel daar akkoord voor gegeven.. De alternatieve garage gaf een goedkoper tarief voor remmen en blokken maar na controle van de remmen bleek het totaal niet nodig te zijn.
Soit, 1100 EUR voor remmerij voor en achter. Online bestellen komt me voor deftige kwaliteit op 270 EUR.
Wtf, da's toch pure diefstal. Mss wel een duits 'premium' merk, die rekenen ook premium prijzen voor hun onderhoud/onderdelen.decat schreef: Soit, 1100 EUR voor remmerij voor en achter. Online bestellen komt me voor deftige kwaliteit op 270 EUR.
Wie denkte dat elke quiz, elke voetbal bal, elke fuif, elke pannenkoeken bak, elke viswedstrijd, elke ik kan het zo zot niet bedenken sponsored ? Wie denkte dat er mee bijdraagt aan uw sociale zekerheid ? Wie denkte dat dit land laat draaien ? 1 ding weet ik zeker, dat is niet bol.com of Ali en co...proximusboyke schreef:bij mij zeggen zelfstandigen altijd ge moet bij lokale mensen kopen en steunen zodat deze ook een goed leven hebben.
Ik antwoord dan altijd :
ik heb een goed leven maar je weet nooit ik krijg een beroerte of een ongeval, kan niet meer werken waardoor ik veel minder verdien.
Gaan jullie lokale mensen mij helpen en steunen ? Denket nie je zal zeggen trek uwen plan we zijn ocmw niet