Ovh

Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Ik zit bij deze stap Vous disposez de 1 ligne pour la Belgique. Vous pouvez indiquer un titulaire :

Er wodt een telefoonnummer gevraagd, id dat dan mijn vast telenet nummer of mijn mobiel orange nummer? En welke ik geef, daar gebeurt dan toch niets mee? Het is vooralsnog niet de bedoeling dat dat nummer vervalt, ik wil gewoon voip eens kunnen testen

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

bartman schreef:Ik zit bij deze stap Vous disposez de 1 ligne pour la Belgique. Vous pouvez indiquer un titulaire :

Er wodt een telefoonnummer gevraagd, id dat dan mijn vast telenet nummer of mijn mobiel orange nummer? En welke ik geef, daar gebeurt dan toch niets mee? Het is vooralsnog niet de bedoeling dat dat nummer vervalt, ik wil gewoon voip eens kunnen testen

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Ok ik heb mjn mobiel nummer gegeven en ondeetussen 2 betalingen gedaan van 1 euro en 1,20 euro. Heb dit nu ontvangen

Your order will be delivered to you as soon as possible, and you will receive an email when it is available.
You can track its delivery here:


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Heb ondertussen alle inlogcodes en het telefoonnummer ontvangen (zone 02) maar vreemd.genoeg hoor ik dit als ik het nummer bel. Het oproepnummer dat u gevormd hebt is niet in gebruik..

Nog even afwachten?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

@bartman is dat een nieuw telefoonnummer voor uw OVH-account of is dat uw Telenet O2-nummer waarvoor je een overdracht naar OVH aanvroeg?

Uw account is online via software of een voip-telefoon? Als je wil dat ik eens naar uwe 02-bel stuur maar een PM
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

WalterB1 schreef:@bartman is dat een nieuw telefoonnummer voor uw OVH-account of is dat uw Telenet O2-nummer waarvoor je een overdracht naar OVH aanvroeg?

Uw account is online via software of een voip-telefoon? Als je wil dat ik eens naar uwe 02-bel stuur maar een PM
Ik heb van ovh een nummer gekregen zone 02, omdat ik als postcode 1930 had opgegeven. Het is de bedoeling dat ik let dat nieuw nummer onze voip telefoon eens kan testen, hoe is de gespprekskwalteit enz. Ons vast telenetnummer blijft voorlopig ook bestaan en ook míjn persoonlijk gsm nummer. Nog niets dient er overgedragen te worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Onmiddellijk nadat ik het volledig nummer had heb ik het vanaf mijn smartphone eens willen bellen maar nummer niet i gebruik. Misschien moet dit nog doorheen een paar databases?

Ik probeerde zowel zonder als met landcode 0032

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Update: wanner ik nu het nummer bel hoor ik geen vlaamse stem meer die zeggende dat het nummer niet in gebruik is maar wel een franstalige vrouwenstem dat de correspondent niet bereikbaar? is en ik kan na de biep een bericht inspreken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Dat klinkt als vooruitgang. Toch als die voice-mail uwe nieuwe voice-mail is.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

WalterB1 schreef:Dat klinkt als vooruitgang. Toch als die voice-mail uwe nieuwe voice-mail is.
Straks kan ik de voip telefoon programmeren met de gegevens die ik ontvangen heb. Of kan ik nu al een test doen via een android app? Ik vond MobileVoip. Kan ik dit gebruiken?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Hou het eenvoudig. U heeft een voip-telefoon. Dat is ideaal. Profiel instellen, wat normaal niet meer is dan gebruikersnaam, wachtwoord en server. En dan zou het moeten werken.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Voor Android is Zoiper de juiste keuze. Maar let op: je kunt niet EN op je Ata-hardware inloggen met OVH EN op Zoiper. Je Ata-hardware komt wellicht voorgeprogrammeerd met je OVH-codes.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

liegebeestig schreef:Voor Android is Zoiper de juiste keuze. Maar let op: je kunt niet EN op je Ata-hardware inloggen met OVH EN op Zoiper. Je Ata-hardware komt wellicht voorgeprogrammeerd met je OVH-codes.
Ik kan mij vergissen maar het lukt wel. Op mijn Fritzbox staat mijn OVH account geregistreerd en is actief. Als ik nu met dezelfde gegevens inlog met mijn smartphone (hetzij via de ingebouwde VoIP functie hetzij via third party software) dan kan ik wel bellen met mijn OVH account. Gevolg is dan wel dat de registratie op de fritzbox wordt verbroken. Ik dacht dat ik de fritzbox moest herstarten om mijn OVH account opnieuw te activeren. Waar ik nu over spreek is wel al een paar jaar geleden, ik weet niet of dit nog steeds actueel is.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Aangemeld zijn op 2 verschillende plaatsten werkt wel voor uitgaande gesprekken.
Je Fritz!Box (of je Softphone) zal altijd her-registreren voor het uitgaande gesprek.

Het probleem van aangemeld zijn op verschilledne plaatsten, is dat binnenkomende gesprekken maar op één toestel mogelijk zijn, en je weet nooit vooraf op welk toestel dat zal zijn.
Zowel je Softphone als de Fritz!Box zal op geregelde tijdstippen de registratie vernieuwen (afhankelijk van het ingestelde "re-register interval"). Binnenkomende gesprekken zullen altijd bellen het toestel dat (toevallig) het laatst geregistreerd werd...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Ik heb de voip werkend gekregen op onze dect. Stel ik porteer onze vaste telenet nummer naar ovh, komt dit dan bijkomend bij het ovh nummer of komt het telenet nummer in de plaats van het ovh nummer?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Bijkomend, en je kunt dan in het ovh-portaal instellen dat je standaard het oude telenet-nummer meestuurt als nummerherkenning.
Bij aanvraag portering moet je een document invullen. Dat moet zeer nauwkeurig gebeuren, en je stuurt het het best op via de oude manager, v3. Wijst zichzelf wel uit.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

liegebeestig schreef:Bijkomend, en je kunt dan in het ovh-portaal instellen dat je standaard het oude telenet-nummer meestuurt als nummerherkenning.
Bij aanvraag portering moet je een document invullen. Dat moet zeer nauwkeurig gebeuren, en je stuurt het het best op via de oude manager, v3. Wijst zichzelf wel uit.
Ok dan ga ik 2 voip nummers hebben, eenrje dat door ovh werd uitgereikt en het andere mijn bestaand telenet nummer, beide uit de zone 02. Dus als ik een uitgaandd oproep doe maakt het niet uit of dat vertrekt vanaf het ovh of het geporteerde nummer de bestemmeling ziet op zijn telefoon steeds het gekende telenetnummer en weet dat ik het ben

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Correct. Wel even juist instellen bij ovh na de portatie.

Voor alle duidelijkheid: beide voip nummers hebben dezelfde login en wachtwoord, het is 1 voip account waar je verschillende nummers aanhangt. Dus je kunt niet plots op 2 nummers tegelijk gebeld worden.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Ik vraag mij af waarom OVH op die wijze werkt. Lijkt niet logisch. Zowat alle andere providers werken met een intern identificatienummer als basis. Veel gebruikers gaan gewoon willen uitbellen, eventueel met weergave van een specifiek telefoonnummer.

Een telefoonnummer heeft een kost. Een lage maar toch een kost. Via de wijze waarop OVH werkt hebben al die mensen die eigenlijk geen nieuw telefoonnummer nodig hebben of wensen toch dat een extra nummer. Een nummer dat enkel dient als kapstok om het echte gewenste telefoonnummer aan de koppelen. Niet het probleem van de eindklant natuurlijk. Maar dit lijkt mij economisch gezien heel raar.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

In de v4 ovh manager staat het volgende bij 'Een portability aanvragen'

Si vous portez le numéro sur lequel votre connection internet est rattacheé, votre accès à internet sera coupé.
Betekent dit dat wanneer ik mijn telenetnummer overdraag naar ovh ik dan meteen mijn internetverbinding verlies en dus ook de digitale tv?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Nee, maar wel je pack prijs als je die bij Telenet zou hebben. Vanaf dan zal telenet de producten die je afneemt als aparte producten beschouwen. Lees duurder maken.
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

liegebeestig schreef:Nee, maar wel je pack prijs als je die bij Telenet zou hebben. Vanaf dan zal telenet de producten die je afneemt als aparte producten beschouwen. Lees duurder maken.
Inderdaad best eens op voorhand de vergelijking maken en dat kan per profiel heel verschillend zijn.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Het is alleszins wel de beste keuze om alles apart te nemen. Dan kan je met alles apart ook veranderen. Zo hbe ik mijn internetabo veranderd, maar telefoonnr bij ovh blijft gewoon werken. Als je een smart TV hebt en niet naar exotische zenders wil kijken heb je ook geen telenet decoder meer nodig. Bij mij zijn TV en telefoon 'gevirtualiseerd' en kan ik dus vrij kiezen wie een van de diensten goedkoopst aanbiedt.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Ons plan was om van telenet af te stappen en naar proximus te gaan, pack minimus zonder telefoonlijn. Nu heb ik een whoppa abonnement op wat val ik terug als ik de tekefoonlijn laat porteren?

Wat bedoel je met geactualiseerd ? We hebben een smart tv en ook een shield waar kodi op draait en de vrtnu plugin

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

bartman schreef:Nu heb ik een whoppa abonnement op wat val ik terug als ik de tekefoonlijn laat porteren?
Telenet Internet Fiber 200: 54 euro/maand
Telenet-kabelabonnement: 18,22 euro/maand
Huur HD Digicorder: 9,37 euro/maand
TOTAAL: 81,59 euro/maand
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

ik vermoed dat ik aan een instelling geprutst heb maar kan me niet meer herinneren wat, maar als ik nu via de telefoon een uitgaande oproep doe en uitbellen via voip is geselecteerd dan is er eerst een pauze van enkele seconden (5?)waarbij een kort toontje gespeeld wordt, vooraleer het gekozen nummer gevormd wordt. Wat vreemd is dat wanneer ik er 0032 voorzet dat de pauze merkelijk korter is en het nummer sneller gevormd wordt.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Tip: Als je 'aan instellingen prutst' ;-) van iets waar je (nog) niet mee vertrouwd bent is het best om niet teveel ineens/tegelijkertijd te wijzigen.
Wil je dat evt toch doen, noteer het dan op een kladje of gebruik evt een screencapture programma.

Helaas kan ik je niet helpen met je probleem, heb wel een werkende OVH lijn maar het is daar allemaal niet zo héél duidelijk, zeker voor een leek en dan nog de slechte/onbestaande vertalingen van/naar het frans.
Nu ben ik al lang niet meer in op de site/in mijn account geweest, vroeger had je 2 versies van het control panel, dus ook nog het oude.
Misschien dat je daar iets kan vinden, als dat nog bestaat.
Gelukkig & gezond 2022!
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Nog even kort, we hebben nu een telenet verbinding maar kan iemand zeggen of je ook kan voipen via een telefoonverbinding wanneer tegelijk de digitale tv aanstaat en tegelijk íemand op het internet surft. Ga je dan nog goede gesprekdkwaliteit kunnen ervaren?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

drtsdf bn,gytdr sr
Laatst gewijzigd door Jack Daniels op 22 feb 2020, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Zolang je je Telenet lijn niet volledig dichttrekt, blijft de gesprekskwaliteit normaliter OK.
Indien je router dit toelaat kan je een deeltje van de bandbreedte permanent reserveren voor jouw VoIP toestel.
Veel hoeft dit niet te zijn: 150 kbps (per gelijktijdig gevoerd gesprek, zowel down- als upstream) is ruimschoots voldoende.
Let er ook op dat de CPU van je router alles kan bolwerken...

Mocht de Telenet bandbreedte op de coaxkabel op straat bij momenten (vb piekuren) volledig vol zitten dan zal dit een invloed hebben op de gesprekskwaliteit. Hier kan je niets aan doen.

Belangrijk zijn: beschikbare bandbreedte, latency, jitter.
Hier vind je een artikel dat al deze zaken redelijk gedetailleerd bespreekt.
Bij onder andere OVH en DSLReports kan je een goed idee krijgen van jouw waarden.


Enkele actuele waarden van TN lijntje 300Mbps down, 30 Mbps up (maximale download is gelimiteerd door de router):
OVH.png
DSLReports.png
Een TN Basic Internet lijntje heeft ook jarenlang alles redelijk vlotjes afgehandeld.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Ok. Zelfde geldt voor proximus aansluiting neem ik aan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Deze tests kan je voor alle ISPs gebruiken.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”