powerline adapters

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Twitter: DirkRonsmans
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

Hoi,

Omdat de layout van men huurappartement zo slecht zit qua wifi (met een bovenverdiep) had ik bij Telenet een wifi access point gehaald.
Dit leek me de beste oplossing aangezien in alle kamers boven wel een netwerk poort voorzien is.

Natuurlijk kom ik bij installatie er achter dat de helft van de poorten niet werkt waaschijnlijk omwille van de bekabeling die rampzalig gedaan is.

Mijn idee nu is powerline adapters te gebruiken om het bekabelde netwerk beneden toch nog boven te krijgen en dan zo daarop de access point aan te sluiten. (normaal zou ik de kabels beginnen testen en doen maar omdat het een huur appartement is en we hier waarschijnlijk ook geen jaren meer blijven wil ik er gewoon de tijd niet insteken).

Nu mijn vraag :)
Ikzelf kan niets van powerline adapters en vroeg me dus af of eender welke gewoon gaat werken?
Moet ik ergens speciaal op letten?

dit leek me wel een kans hebber (Gigabit zou leuker zijn maar ach het is maar om wat te surfen via wifi dus we doen niet moeilijk :))

Tips & tricks altijd welkom!
tien
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Best set van zelfde type nemen, merken (en <> generaties) mengen geeft problemen (verschillende standaarden)
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Het Telenet AP omwisselen voor eentje met powerline: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... erbeteren/
(beide zijn gratis)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Wat ddd zegt.
Voor de rest ook eens checken op welke zekeringen/groepen de stopcontacten zitten. Als beide stopcontacten op dezelfde groep zitten, is dat ideaal. In de praktijk is dat meestal niet, want stopcontacten ver weg van elkaar zitten normaal ook op verschillende groepen. Daarna kijken naar groepen die in je zekeringskast zo dicht mogelijk bij elkaar liggen. Het is altijd wat trial & error. Idem met welke ingeplugde elektrische toestellen bvb impact kunnen hebben (dat kan zowel negatief als positief zijn - had eens testen gedaan, en met onze diepvries aan haalde ik hogere snelheid dan met de diepvries uit :-o )
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Twitter: DirkRonsmans
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

Allright :) zal eens kijken dan of ik de AP kan omruilen :)
tien
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Tomby schreef: met onze diepvries aan haalde ik hogere snelheid dan met de diepvries uit :-o )
cryo, al klaar voor quantum :) (weet nu wel niet of diepvries op -270 zo millieuvriendelijk is maar uw kroketten blijven wel ok)
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

Tomby schreef:Voor de rest ook eens checken op welke zekeringen/groepen de stopcontacten zitten. Als beide stopcontacten op dezelfde groep zitten, is dat ideaal. In de praktijk is dat meestal niet, want stopcontacten ver weg van elkaar zitten normaal ook op verschillende groepen. Daarna kijken naar groepen die in je zekeringskast zo dicht mogelijk bij elkaar liggen.
Bij een meerfasig net er zeker voor zorgen dat je op dezelfde fase zit. Op een appartement is dat meestal wel geen probleem, maar je kan er lang op zitten zoeken waarom het ene stopcontact wel werkt en het andere niet :lol:
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

blatruwe schreef:
Tomby schreef:Voor de rest ook eens checken op welke zekeringen/groepen de stopcontacten zitten. Als beide stopcontacten op dezelfde groep zitten, is dat ideaal. In de praktijk is dat meestal niet, want stopcontacten ver weg van elkaar zitten normaal ook op verschillende groepen. Daarna kijken naar groepen die in je zekeringskast zo dicht mogelijk bij elkaar liggen.
Bij een meerfasig net er zeker voor zorgen dat je op dezelfde fase zit. Op een appartement is dat meestal wel geen probleem, maar je kan er lang op zitten zoeken waarom het ene stopcontact wel werkt en het andere niet :lol:
Devolo beweert daar geen problemen mee te hebben (maar de snelheid?).
Ook bestaat er een module om dit te overbruggen, maar eenvoudiger is vast een kleine aanpassing in de zekeringkast.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”