extern ip bbox en fritzbox

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 3 keer

Hoi,

Mijn fritz denkt dat zijn extern ip het interne LAN adres is dat uitgedeeld wordt door de BBOX die ervoor staat. Hoe laat ik mijn frit en de bbox weten dat ik mijn fritz wil bereiken op het externe ip adres van de BBOX? Dyn dns staat geactiveerd in de fritz. Het is maar dat mijn vpn zo niet meer werkt. Vroeger werkte de fritz zonder bbox, maar nu verkies ik toch deze opstelling.
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Je creëert dubbele Nat. De fritzbox kan zelf een Pppoe sessie creëren achter de bbox. Doe het dan zo misschien. De bbox bouwt dan de DSL lijn op en de fritzbox de echte internetverbinding.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik neem aan dat de TS wel weet dat hij hiermee een dubbele NAT heeft, en een goede reden heeft voor deze opstelling.
Dus respecteer ik zijn beslissing :wink: .

Zijn probleem is eenvoudig op te lossen:
  • Activeer jouw dyndns account op de B-box in plaats van op de Fritz!Box, gezien dydns op de FritzBox hier nutteloos is.
  • Zet de nodige poorten open op de B-box naar de Fritz!Box: voorbeeld 500/4500 als je de VPN server van de FritzBox wil bereiken, de (zelfgekozen) https poort voor de webinterface, ...
  • Je kan eventueel de FritzBox in DMZ/Exposed host instellen op de B-box (gezien je de FritzBox als router gebruikt blijft zijn firewall actief).
  • last but not least, voeg jouw B-box dyndns hostname bij Thuisnetwerk > Netwerk > Netwerkinstellingen > DNS-Rebind-beveiliging.
Nu kan je de FritzBox bereiken via het externe IP of dyndns adres van de B-box.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 3 keer

Bedankt voor de tip. Echter, op de sticker van mijn bbox staan enkel wifi wachtwoorden, niet het beheerderswachtwoord van de bbox. Da's vreemd want op mijn vorig model stond dat er zeker op.
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Afhankelijk van het soort BBox is het wachtwoord het serienummer van je toestel. Wordt dat niet zo aangegeven?
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”