Brainstorm om LEDs inkom + TV-hoek smart te maken...

KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Hello :)

Ik zou in ons pas aangekochte huis (bouwjaar 2006) een paar zaken willen veranderen.

Situatie nu:

Keuken/living/waskot/etc met gewone schakelaars en ondertussen LED lampjes. Marcheert goed, mag blijven.

Zithoek(TV): 5 LED spotjes met enkel aan/uit, één schakelaar. 230V LED spotjes. Zou ik graag dimbaar zien, of nog liever dimbaar + wat kleur aanpassen. Moet voor mijn part niet meegaan met de TV, maar mag. De nu pas geïnstalleerde LEDs zijn dimbaar. Een dimmer op de plaats van de schakelaar nu zou dus kunnen werken, maar ik zou liever wat méér hebben...

Inkomhal (3 verdiepingen): nu met een hotelschakeling met drukknoppen. Met van die oranje lampjes in, echt een appartements-indruk. Ik zou heel die schakeling (met een relais in de zekeringskast) liever vervangen zien door moderne drukknoppen, liefst met een blauw lichtje, of desnoods vervangen door een slim systeem, draadloos, waarbij alles ook via een app of ge-automatiseerd kan worden. Probleem nu is dat de drukknoppen niet allemaal op een logische plaats zitten, en er werken er 2 van de 8 totaal niet (vermoedelijk verkeerd aangesloten, maar geen zin om te zitten klooien)...
DUS: 8 drukknoppen, die wel van stroom kunnen voorzien worden, maar die draadloos communiceren met die relais in de zekeringskast, om alles aan/uit telaten gaan. Hier is geen dimmer vereist. Draadloos één van de huidige drukknoppen aansturen is natuurlijk ook een mogelijkheid, is een moment-contact.

De rest van het gebouw is enkel met gewone schakelaars ingericht, die werken goed, overal zit LED.

Het zou leuk zijn moest dat alles via WiFi bereikbaar zijn, kwestie van tijdens een reisje het een en ander eens te kunnen aanzetten om een bewoonde indruk te geven...

Wat zou ik hier kunnen inschakelen? Heb al eens gekeken naar Ikea hun draadloos syteem, Leuk. Maar werkt dat met zo'n moment-contact? Action verkoopt blijkbaar ook 'smart' home toestanden? Hier toepasbaar?

Graag even jullie brainstorm, als er vragen zijn zie ik het wel, ik zal zoveel mogelijk info doorgeven...

Ohja, het mag geen 9000 euro kosten ook he, maar er is wel wat budget. P/Q is zeker een speler!

Merci!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”