Youtube Premium beschikbaar in BE!

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Slafes schreef:Net zoals bij Spotify is "downloaden" ook niet echt downloaden... Ik heb geen fancy car stereo die ik via BT/USB van mijn foon kan verbinden en dan via de stuur controls liedjes kan skippen etc etc. Dus voor mij zijn dergelijke abo's compleet nutteloos.
Wat had je dan gehoopt, dat je ze als MP3 of zo kon downloaden ? :roll:
redboyke
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 aug 2007, 23:01

Hij wilt niet investeren in een nieuwe radio. Denk dat spotify alleen maar komt met nieuwe wagens dus geeft die de schuld op spotify.
Laatst gewijzigd door TiTanium op 01 sep 2018, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Fullquote verwijderd.
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 6 keer

Zou de Youtube Premium ook een gelijkaardige feature hebben als de "spotify connect" feature, m.a.w. via wifi rechtstreeks naar (wifi) compatibele speakers afspelen?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Wow, heel volwassen reacties... Mijn auto is amper 2 jaar oud, is niet connected en ja, waarom niet downloaden als een mp3 bestand? Is dat nu echt zo absurd idioot? Niet alle toestellen zijn connected hoor... Er zijn nog veel mensen die een oldskool ipodje of mp3 spelertje hebben. Omdat het uren mee gaat in tegenstelling tot een smartphone. Bij mij is het een micro usb stikje, steekt in, werkt altijd... Mijn muziek bij, ook muziek die niet op Spotify of Youtube staat.

Het gaat ook niet om het niet willen investeren voor een 'nieuwe' radio, in mijn wagen zit alles ingebouwd en is net zoals in het merendeel van de nieuwe wagens gewoon niet te vervangen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Slafes schreef:Is dat nu echt zo absurd idioot?
Ja :).
Waarom zou iemand dan nog muziek kopen van iTunes, e.d. Gewoon een maandje Spotify en massaal MP3kes downloaden. Ze moeten de downloads koppelen aan een DRM systeem dat checkt/beperkt tot de termijn van je abonnement, en dat gaat gewoon niet met iets open als MP3, enz.. Idem met Netflix. Je kan daar ook downloaden, maar ook daar heb je de app zelf nodig om af te spelen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Bij iTunes krijg je toch ook je nummers als download beschikbaar bij aankoop? Die kunnen hun verdienmodel ook aanpassen. Als iedereen dergelijke flexibiliteit toelaat zie ik daar absoluut geen probleem in. Zelfs tegen een meerprijs pakweg xx aantal nummers per maand downloaden, heb ik absoluut geen probleem mee.

Wat is het alternatief? Ofwel betaal ik 12+ euro per maand om ze vlot en kwaliteitsvol te kunnen downloaden ofwel gebruik ik een app om ze illegaal te downloaden en ik heb nog meer vrijheid ook. Heu, wat is er nu precies absurd?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Ik gebruik google play music omdat ik mijn mp3 kan downloaden.
Als dat bij youtube music niet meer gaat dan stopt het voor mij.

Ik ga zeker niet investeren in zoiets als spotify. Als het bedrijf failliet is ben je al je muziek kwijt en vermits het bedrijf nog nooit winst heeft gemaakt....
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dat model bestaat al. Koop een cd.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Er zijn plugins voor FF en Chrome om van Spotify te downloaden, net als dat bestaat voor YouTube.
Dat situeert zich ergens tussen wit (een CD kopen) en zwart (The Pirate Bay). Als je van YT of Spotify afspeelt, ben je ook aan het "downloaden".
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Slafes schreef:Bij iTunes krijg je toch ook je nummers als download beschikbaar bij aankoop?
Da's nu toch echt niet moeilijk te begrijpen waar het verschil zit en waarom je bij een all-you-can-eat streaming dienst dat nooit zult hebben ?! :roll:
redman schreef:Ik ga zeker niet investeren in zoiets als spotify. Als het bedrijf failliet is ben je al je muziek kwijt
Nog zo een die het concept van een streaming dienst niet begrijpt... *zucht*
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Slafes schreef:Bij iTunes krijg je toch ook je nummers als download beschikbaar bij aankoop? Die kunnen hun verdienmodel ook aanpassen. Als iedereen dergelijke flexibiliteit toelaat zie ik daar absoluut geen probleem in. Zelfs tegen een meerprijs pakweg xx aantal nummers per maand downloaden, heb ik absoluut geen probleem mee.

Wat is het alternatief? Ofwel betaal ik 12+ euro per maand om ze vlot en kwaliteitsvol te kunnen downloaden ofwel gebruik ik een app om ze illegaal te downloaden en ik heb nog meer vrijheid ook. Heu, wat is er nu precies absurd?
Het feit dat je de muziek niet aankoopt. Als je de muziek aankoopt kan je die wss wel krijgen in een formaat dat je car stereo kan interpreteren... maar dat doe je niet met Spotify.

Voor die 12e krijg je ook toegang tot veel meer dan enkel die ene cd (fysiek en/of digitaal) die je zou kopen.

Big difference.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Tomby schreef:
Slafes schreef:Bij iTunes krijg je toch ook je nummers als download beschikbaar bij aankoop?
Da's nu toch echt niet moeilijk te begrijpen waar het verschil zit en waarom je bij een all-you-can-eat streaming dienst dat nooit zult hebben ?! :roll:
redman schreef:Ik ga zeker niet investeren in zoiets als spotify. Als het bedrijf failliet is ben je al je muziek kwijt
Nog zo een die het concept van een streaming dienst niet begrijpt... *zucht*
idd

bezit bestaat niet meer, het gaat over gebruik...

wat kan mij dat schelen dat spotify op de fles gaat, dan gaan we toch over op een ander.

en onze tweede auto is 16 jaar oud en jawel...met enkel tientallen euro's kan je erin streamen en je gsm kan je opladen onderweg trouwens ook... [emoji6]

Maar de verloren energie die ik ooit gestoken heb in de perfecte mp3 collectie die daar al 4 jaar staat stof te vergaren op een NAS... dat wil ik niet meer naar terug.

Ik vermoed dat Spotify het aller aller allerlaatse abonnement zou zijn dat ik opzeg. Elke cent dubbel en dik waard.
Digivan2
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:37
Bedankt: 1 keer

Ook eens geprobeerd afgelopen WE (gratis versie). Maar na 1 nummer afgezet: kwaliteit loopt toch serieus achter tgo Spotify. Dat kan ook aan het concrete nummer zelf hebben gelegen, maar als je zelf op zoek moet naar de beste versie van een nummer in het aanbod, dan is dat hele bezigheid. Nee, voorlopig geen alternatief voor gratis Spotify
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Het ENIGE wat ik gezegd heb dat ze uitpakken met DOWNLOADEN van je nummers maar dat is maar een "half" verhaal. Ze laten je gewoon de content afspelen achter een gebetonneerde muur. Iets waar ik persoonlijk niet veel mee ben. Niet meer, niet minder. Ik ben heus niet zo dom als sommigen laten uitschijnen en ik snap perfect het concept streaming wel. Misschien eerst eens lezen op wat ik precies geschreven heb? Ze zouden beter uitpakken met: offline te beluisteren ipv downloaden. Streamen is ook downloaden, dus...

Ik kan best met 1 stom kabeltje mijn gsm verbinden met mijn car stereo, maar dan werken wel mijn controls niet meer waarmee ik pakweg een volgend nummer kan selecteren en vermits de gsm gebruiken achter het stuur not done is, voor mij geen optie en ook te veel gedoe.

Maar als je dan toch wil en kan discussiëren: Je kan dus een nummer "downloaden" en offline afspelen waar je wil, maar als ik datzelfde nummer offline wil zetten op een USB stick ben ik een halvegare. Big difference?
Gebruikersavatar
marinozagorec
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2019, 09:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Modbreak:
adverteren voor een website
Voor het streamen van muziek is een internetverbinding vereist die kan worden onderbroken en die meer batterij van een smartphone verbruikt die niet te lang kan worden afgespeeld. Ik heb zowel Spotify Premium van apknite en YouTube-muziek Premium van één post. Maakt het je uit?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik heb youtube premium voor 1,70 euro per maand best tevreden :banana:
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Door een gedeeld account dan ofzo? Want anders 11,99 euro en dat enkel om eigenlijk zonder reclame youtube te zien? Muziek kan ik er zo ook op beluisteren als ik clipjes zoek...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

is het niet:

- geen reclame
- eigen series (origin, alhoewel ze maar 1 seizoen ervan deden) en films (lazer team)
- muziek van youtube op de achtgergrond spelen
- en youtube music, wat nog geen echt grote speler is in de streaming muziek wereld

maarbon, dat gezegd zijnde is het mijn geld idd ook niet waard
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Splitter schreef:is het niet:

- geen reclame
- eigen series (origin, alhoewel ze maar 1 seizoen ervan deden) en films (lazer team)
- muziek van youtube op de achtgergrond spelen
- en youtube music, wat nog geen echt grote speler is in de streaming muziek wereld

maarbon, dat gezegd zijnde is het mijn geld idd ook niet waard
Alles, behalve de eigen series en music, kan je ook met YouTube Vanced.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Slafes schreef:Door een gedeeld account dan ofzo?
Niet volledig legaal vermoed ik maar ik heb met tunnelbear even youtube premium afgesloten in India waardoor ik in roepies betaal en dus veel goedkoper is. Enigste dat je moet hebben is een adres in India(mag ook een hotel zijn) en een kredietkaart waarmee je in India kan betalen.

Daarnaast ik gebruikt dit ipv spotify en vind het makkelijker werken imo.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

boonpwnz schreef:
Slafes schreef:Door een gedeeld account dan ofzo?
Niet volledig legaal vermoed ik maar ik heb met tunnelbear even youtube premium afgesloten in India waardoor ik in roepies betaal en dus veel goedkoper is. Enigste dat je moet hebben is een adres in India(mag ook een hotel zijn) en een kredietkaart waarmee je in India kan betalen.

Daarnaast ik gebruikt dit ipv spotify en vind het makkelijker werken imo.
Je hebt pikzwart en hagelwit en alles ertussen. Ik zou zeggen dat YouTube Vanced of de Indian-way een grijstint is.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Goed gevonden wel. Is er ook Netflix in India?
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

boonpwnz schreef:
Slafes schreef:Door een gedeeld account dan ofzo?
Niet volledig legaal vermoed ik maar ik heb met tunnelbear even youtube premium afgesloten in India waardoor ik in roepies betaal en dus veel goedkoper is. Enigste dat je moet hebben is een adres in India(mag ook een hotel zijn) en een kredietkaart waarmee je in India kan betalen.

Daarnaast ik gebruikt dit ipv spotify en vind het makkelijker werken imo.

Heb je daar dan een afzonderlijke account voor aangemaakt?

Ik heb zelf een google apps account (meer dan 10 jaar geleden ooit eens gratis geregeld), en daar gaat het sowieso niet mee.
Maar aangezien ik nog een afzonderlijke @gmail.com account heb, zou ik die er mee kunnen gebruiken. Zijn er 'gevolgen' van jouw truukje voor je @gmail.com account ? (en dan heb ik het niet over legale gevolgen).
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
gunnix
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 jun 2018, 15:13
Bedankt: 5 keer

Op ios heb je nog de app Musi waarmee je YouTube op de achtergrond kunt afspelen.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Ondertussen probleemloos een Indische Youtube Premium account kunnen nemen met mijn @gmail.com address.
De creditcard werd aanvaard (Revolut)

Ik probeerde hetzelfde voor Spotify, account eerst op India gezet, prijs werd aangepast naar R119 (ipv 9.99 euro), maar bij het ingeven van mijn creditcard gegevens (en Indisch Pin nummer, de lokale variant van onze postcode) kreeg ik de melding dat mijn creditcard geen lokale kaart was.

Vrees dat het daarvoor dus niet geschikt is.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Misschien Netflix?
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Ook geprobeerd ondertussen. Die blijft US$ prijzen geven, met verschillende VPN servers.
Als ik goed lees is dat nog in test. Ze spreken oa over een US$4 account die enkel mobile/480p zou zijn.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Ahv kaartnummer kunnen ze idd zien waar die uitgegeven is, dat moeten ze zelfs niet online opvragen. Sommige diensten controleren sterk daarop omdat hun ganse businessmodel afhangt van de gunst van het krijgen van muziek- of videorechten, maar Google is van oudsher heel laks in dat soort zaken, wellicht vanuit hun typische "wie maakt ons wat"-mentaliteit.

Netflix past al een tijd geavanceerde technologieen toe om je ware locatie te achterhalen, maar het zou nog steeds mogelijk moeten zijn om hen rond de tuin te leiden.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Jup bij youtube is het enorm laks...

Daarom lukte het ;)
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Heb sinds eergisteren de premium trial voor 4 maand genomen (puur omdat ik een aantal dingen offline wou kunnen bekijken voor op het vliegtuig).

Is er nu content matig iets deftig te vinden waarvoor je zou betalen voor YT premium? Ik vond zo direct niks...

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dat is toch zeer persoonlijk, niet ?
Ik heb die dienst vooral om van de reclame af te zijn.
Voor de extra content hoef je het imho niet te doen.
orionis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 02 mar 2010, 19:52
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 31 keer

Zal zeker niet voor iedereen interessant zijn, maar voor ons wel:
  1. geen reclame
  2. veel content voor kids
  3. google music
  4. offline (music + video)
  5. te betalen met orange belkrediet
- Internet, TV, mobile: scarlet Trio, Tempo Giga, Mobile Vikings
- Streaming: Netflix, Disney+ en Youtube premium
- Gaming: PC, Vive en Nintendo switch
- Domotica: Niko home control + philips hue
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Reclame valt imho toch redelijk mee? 4 seconden reclame voor de start van een filmpje op de TV. Geen op de pc door de adblocker.

Wat de andere opties betreft heb ik niet veel ervaring, ik gebruik Spotify al dus... Heb ook geen idee of de exclusieve content de moeite waard is.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Moest ik veel kijken op YouTube zou het mss de moeite zijn voor de reclame, maar gezien ik er bijna niks op bekijk... Trailers mss, of nu eens de ReInvent keynote.

Soit, 'k heb nog 4 maand om eens mee te spelen, maar aan de huidige content zal het toch opgezegd worden.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik heb youtube music dat is iets goedkoper. + ik heb het genomen in een ander land waardoor het goedkoper is.

Ik gebruik het als spotify vervanger als ik onderweg ben. Muziek op men laptop luister ik via youtube met adblocker dus daar geen last mee.
Het is gewoon leuk dat ik muziek kan luisteren onderweg zonder reclame of shufflen.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

boonpwnz schreef:Het is gewoon leuk dat ik muziek kan luisteren onderweg zonder reclame of shufflen.
SD kaartje?

@ads
YouTube Vanced, geen ads meer.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

heist_175 schreef: SD kaartje?

Een verzameling muziek aanleggen vind ik best onhandig in feite. Ik luister liever waar ik dan zin in heb zonder een mega grote bibliotheek aan te leggen.

+ heb al 100 nummers op youtube music dat ik offline kan beluisteren dus dat is ook al goed.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

boonpwnz schreef:
heist_175 schreef: SD kaartje?
Een verzameling muziek aanleggen vind ik best onhandig in feite.
Waar ik naar luister verschilt niet dusdanig van dag tot dag, waarmee ik bedoel dat de artiesten en/of stijlen die ik apprecieer min of meer vast liggen.
Heden ten dage kan je gewoon een SD kaartje van 512GB in uw telefoon steken, waarmee je zo ongeveer alles wat je kan/wil hebben elke dag bijhebt...
Zo kan ik soepel switchen tussen Universal Religion 2004, Canto Ostinato, Frozen OST of Jip&Janneke Luisterboek :).
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”