De technieker werd destijds gestuurd door Dommel via Proximus, die op zijn beurt dit laat uitvoeren door Janssen Field Services.U schrijft zelf dat een Proximus technieker blijkbaar de fout veroorzaakt heeft. Ik lees ook in andere post op dit forum dat Proximus "eigenaar" is van de installatie tot aan de NTP TF2007.
Stel uw provider op de hoogte van uw vaststellingen en laat hen weten dat u niet verwacht hiervoor gefactureerd te worden, aangezien u de fout aan de installatie niet veroorzaakt heeft, maar wel Proximus zelf tijdens een eerder gebrekkige installatie.
Aan de hand van dit gesprek kan u dan nog achteraf een besluit nemen hoe hiermee verder te gaan.
Ik kreeg steeds te horen dat de klant voor 100% verantwoordelijk is voor de binnenbekabeling. En als het effectief niet goed werd aangesloten door de technieker destijds heb ik daar geen enkel bewijs voor, want we zijn ondertussen iets meer dan een jaar later.
Ik heb ook voor WAGO klemmen gekozen, daar die iets beter zijn en in geval dat iets loskomt het makkelijk is om terug vast te maken.
Ik stelde vast dat voor de telephoonkabel van Proximus verdeeldoos naar ons appartement een UTP kabel werd gebruikt, dit werd door een elektricien geInstalleerd.1 - Die gebrekkige installatie heeft te maken dat daar kabels gebruikt zijn die niet conform zijn, ik veronderstel dat het gedaan is door de eigenaar of een privé elektrieker.
2 - @HONcircle schreef: bij de minste plooi komt de isolatie los, begint het koper af te breken ?
Koper breekt zo maar niet af in elk geval, met andere woorden die kabels zijn van slechte kwaliteit toch ?
De oude kabel is minstens 50 jaar oud, en bij de minste plooi komt meteen de isolatie los. Bij een plooi van 90° breekt het koper bijna af, vandaar ook mijn beslissing om voor die laatste 10 meters een splinternieuwe telephoonkabel te installeren. Dan zit ik niet met een of ander onderdeel in de kring die oud is en het zwakste schakel vormt.
Nu is over de ganse lengte vanaf de Proximusverdeeldoos in de kelder tot de NTP TF2007 naast de Fritzbox in ons appartement alles spiksplinter nieuw en ononderbroken.
Met de nieuwe lijnwaarden, heeft het zin dat ik EDPnet vraag om een TBF te starten?
Zou ik 100/40 kunnen halen?