Smart elektrisch deken

Plaats reactie
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Ik ben op zoek naar een elektrisch deken (als onderlaken).
Op zich zijn deze er in overvloed... maar ik wil een stap verder.
Om het met een fancy term van tegenwoordig te noemen: ik zoek een "smart" elektrisch deken.
Wat bedoel ik specifiek? Iets zoals dat je het deken kunt bedienen met een app.

Ja, maar dan kan je een smart plug nemen en een standaarddeken
True... Maar dan heb ik enkel een aan-uit-schakeling, en dat is niet 100% wat ik zoek.
Ik zoek in de richting dat ik via een app de temperatuur kan instellen per helft van het bed (jawel, ik zoek een tweepersoonsdeken).
Met een smartplug is het alles aan of uit.

Ik heb nog niet zoveel gevonden, en de meeste zaken dienen geïmporteerd te worden uit pakweg de USA, en kosten dan nog eens zo'n 250 dollar (+ shipping + invoertaksen + BTW).
Zo'n bedrag geef ik enkel aan zaken waarvan ik weet dat ze het waard zijn... En heb ik op zich ook niet over voor een deken (dan kies ik inderdaad liever voor een smart plug en een deken).

Mogelijks zitten er hier mede-techneuten die ook een vrouw hebben die het in de winter continu koud heeft :twisted:
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Een waterbed kopen... is zalig qua temperatuur.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Goh, dat ga je denk ik niet zo snel vinden...
Ik heb er bij mij domweg een plug tussengezet. Rond 23u is er een reminder op mijn speakers indien de deken niet opstaat. Das zowat het enige "slimme" wat ik er mee gedaan heb
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 692
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 72 keer
Contacteer:

Vorig jaar ook één gekocht (een eenpersoon mer 6 standen). Ik zou toch er op willen wijzen dat dat niet altijd zo veilig is, na dag 3 weerstand doorgebrand met een zwart bruine plek tot gevolg. Resultaat vrouwlief heeft het terug koud, komt er niet meer in ;-).
Was ook niet de goedkoopste...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Een gewoon elektrisch deken kopen en na de aan/uit een sonoff met temperatuurstijging ertussen zetten.
Kan je dan bedienen met een app Aan/uit en temp) je kan zelfs timer/schakelklokken/e.a. i stellen om te gebruiken om in te schakelen of als veiligheid om uit te schakelen (enkel aan/uit kan ook met IFTTT, bv niemand thuis uit)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

DarkV schreef:Een waterbed kopen... is zalig qua temperatuur.
Durf je het verbruik van zo'n visbak hier posten :)?
Om nog maar te zwijgen van de catastrofale gevolgen voor uw rug en uw slaaphouding.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

heist_175 schreef:Durf je het verbruik van zo'n visbak hier posten :)?
Nooit gemeten eigenlijk... er zijn wel meer dingen die geld kosten... het is in ieder geval lekker warm.
heist_175 schreef:Om nog maar te zwijgen van de catastrofale gevolgen voor uw rug en uw slaaphouding.
Raar dat een "goed" (je slaapt per slot van rekening ook niet op een matras van 100 euro) waterbed meestal wordt aanbevolen aan mensen met rugpijn.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

DarkV schreef:
heist_175 schreef:Om nog maar te zwijgen van de catastrofale gevolgen voor uw rug en uw slaaphouding.
Raar dat een "goed" (je slaapt per slot van rekening ook niet op een matras van 100 euro) waterbed meestal wordt aanbevolen aan mensen met rugpijn.
En wie is in dat geval de adviseur?
In de jaren '90 was het "cool" om op zo'n visbak te slapen, maar er is ondertussen meer dan voldoende academisch bewijs dat een waterbed een negatieve impact heeft op de slaapkwaliteit.
Reden:
- ademt niet: het een plastieken zak met water in, in tegenstelling tot bv een bonnellverenmatras, daar kan de transpiratie wél weg
- uw houding ligt meer gefixeerd, je zakt als het ware in de waterzak, waardoor natuurlijke bewegingen in uw slaap belemmerd worden

Ieder koopt wat ie wil natuurlijk :)
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Een waterbed is zalig
Zowel in de zomer (lekker koel) als in de winter (lekker warm)

Boven op de plastieken zak ligt nog een dikke tijk en dan nog een onderlaken.
Het eventueel klein beetje transpiratie wort daar mee opgenomen.

Als je in de waterzak ligt dan zit er niet genoeg water in, of heb je een el cheapo of een niet aangepaste matras aan je gewicht.
Voor de rest ligt het zalig en heb je niet de behoefte om te keren en te draaien
Slapen zoals een appeltje :angel:
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”