CCatalyst schreef:
Het voordeel dat ze willen houden is die toegang tot onze markt. En daar zullen ze zeker bereid voor zijn een prijs te betalen en hun producten conform voor te houden, want dat is het waard. En uiteraard zal er ook reprociteit inzitten voor de EU om te exporteren naar het UK. De EU zit ook in een moeilijke situatie om dat te weigeren, daar ze dat wel al toegestaan hebben aan Ijsland, Noorwegen en Zwitserland.
Dus wat winnen ze dan?
Dat al die immigratiemiserie wegvalt is een van de belangrijkste doelstellingen, en dat zal ook gebeuren als ze uit de EU stappen.
Ah, dus het beleid streeft er dan naar om in volgende sectoren een structureel tekort (in mensen) te realiseren:
- hospitality (hotels, restaurants, ...)
- NHS (verplegers/sters, dokters, ...)
- logistiek (magazijnmedewerkers, chauffeurs, ...)
- onderwijs (héél veel buitenlandse studenten)
- The City
Daarenboven zal de transitie ook tijdelijk nog heel wat problemen opleveren naar voedselaanbod.
Iedereen kijkt enkel naar de schaduwkant van migratie, maar niet naar de positieve kant ervan. Helaas horen beide samen.
Uit de cijfers kan je alvast concluderen dat de UK het kind met het badwater weggooit als ze migratie droog gaan leggen.
Ik zie dus niet in hoe het UK niet zal krijgen wat het wilt. Met als gevolg dat andere landen ook wel eens referenda kunnen gaan houden.
Alle andere EU landen die een "EU-exit" overwogen, hebben alvast hun plannen opgeborgen. Ik zie dus niet meteen copycats opstaan?
CCatalyst schreef:Wij weten gewoon niet meer beter, maar ID's en dan nog eens dat verplicht op zak moeten hebben is een zeer Orwelliaans gedoe. Behalve in het geval als men van een bepaald privilege gebruik wil maken, zou niemand verplicht mogen worden zich altijd te kunnen identificeren.
Principieel heb je gelijk, maar in de realiteit zie ik het issue niet.
Hoevaak heb jij al uw ID moeten tonen? Ik ben nog nooit staande gehouden en heb dus nog nooit mijn ID moeten bovenhalen.