Sasuke schreef:Jouw opstelling werkt niet zo ...
Enige opstelling die werkt is:
EMTA --> Switch --> Router --> LAN
| -------> Digicorder
Maw ... je digicorder moet rechtstreeks aan de EMTA kunnen en een WAN IP krijgen van Telenet.
Ja ik heb net gemerkt dat ik in mijn Asus RT-AC66u(b1) vergeten ben de poort van de digicorder op IPTV te zetten. Nieuw toestel, dus moet er nog wat mijn weg in zoeken.
Zonet de LAN1 op IPTV gezet en het IP komt nu weer goed, 10.165..... ik heb ook weer interactiviteit op de digicorder. Ik vrees alleen dat ik op mijn digibox nu ook nog geen interactiviteit ga hebben, aangezien die rechtstreeks in de switch zit. Ik ga ervan uit dat ik deze via een powerline naar beneden moet brengen en beide toestellen (box en corder) moet verbinden op de lanpoorten van de router om communicatie mogelijk te maken.
Wtf moment...als ik via Fing een netwerkscan doe zie ik mijn apparaten op een ip 84.xxx...staan. En dat allemaal sinds ik LAN1 op IPTV heb gezet, die nochtans rechtstreeks op mijn Digicorder hangt.
Okay...ik snap het even niet meer: mijn ipad blijft volgens de wifigegevens een publiek 84.xxx adres krijgen. Maar als ik connecteer op wifi, dan zie ik het toestel in mijn asus verschijnen met een 192.168 adres. Nochtans gaan queries niet buiten via mijn DNS (pihole).
Een scan op wat er allemaal binnen mijn range zit levert 77 resultaten op...ik gok allemaal publieke IP's van HGW's hier in de buurt? Allemaal hebben ze dezelfde soort d1234679.access.telenet.be (fictief voorbeeld) hostname.
Ook zie ik mijn smart speaker nog in die range staan...de rest van mijn toestellen zit wel weer binnen mijn intern netwerk.
Welk toestel in mijn netwerk zit nog te broadcasten op DHCP requests buiten mijn router? De EMTA kan dat toch helemaal niet.