Brandmelders via internet

Plaats reactie
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb zojuist onze klassieke brandmelders thuis vervangen door internet brandmelders van Elro.
Dit omdat we veel met onze camper in het buitenland zijn.
Dat schijnt allemaal goed te werken in test.

Wat ik mij afvraag: als ik een alarm krijg en ik zit in het buitenland heeft de 112 weinig zin. Ik kan natuurlijk op voorhand de nummer van onze brandweer opzoeken maar hoe gaat de telefonist van dienst reageren?

Ik heb ooit eens in een ver verleden naar de politie moeten bellen omdat onze buurman zijn wurgslang kwijt was en het niet durfde te zeggen.
Het antwoord van de Antwerpse politie was toen de vraag in welk café ik zat.
Overigens hebben we die slang na drie dagen in de regenpijp teruggevonden :banana:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

THRene schreef:Wat ik mij afvraag: als ik een alarm krijg en ik zit in het buitenland heeft de 112 weinig zin. Ik kan natuurlijk op voorhand de nummer van onze brandweer opzoeken maar hoe gaat de telefonist van dienst reageren?
Dat is vanuit het buitenland ook het enige wat je kan doen. De telefonist van dienst zal naar je verhaal luisteren en eventueel een ploeg sturen. Met de kans op een boete of een rekening als het vals alarm is?

Je kan ook buren of familie bellen om een kijkje te gaan nemen, en deze de brandweer laten bellen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Enkele camera's installeren die je via het internet kan bereiken, Unifi Protect bv. Dan kan je zelf controleren. De beste oplossing voor de gemoedsrust.

Als jij belt en je zegt dat er een alarm is maar je kan zelf niet controleren zal men er van uitgaan dat er brand is en de ganse reutemeteut uitsturen. Brandweer zal idd vergoedingen vragen voor nutteloze interventies. Het beleid is meestal dat de eerste nutteloze oproep niet aangerekend wordt, daarna afh van tijdstip (nacht/weekend) kan het tot meer dan 500 EUR per interventie gaan. Je kan eens informeren bij de lokale brandweer.

Kennissen/buren/familie, daarmee kan veel kostbare tijd verloren gaan als het wel menens is. Ze zijn ook niet altiijd gegarandeerd bereikbaar.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Verplaatst naar elektrische apparaten.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”