Batterijen GoPro Hero3+Silver

Plaats reactie
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Volgende maand zit ik voor een week in Inari in Finland op een trekking door de wildernis met sleehonden. Ik wil mijn GoPro meenemen en de routes tracken met mijn Polar M430 horloge.

Gezien ik heel de week geen enkel moment in de bewoonde wereld ben, heb ik ook geen toegang tot een elektrische aansluiting om mijn twee toestellen op te laden. De horloge vormt geen probleem, maar de GoPro is een ander gegeven. Door de koude gaat de batterij een stuk minder lang mee. Ik dacht eerst een powerbank van een 20 000 mAh mee te nemen, maar misschien gaat dat toch niet genoeg zijn. Solar is ook geen optie, gezien de heel korte dag (200 km boven de poolcirkel) en ik heb nog geen goede reviews gelezen over solar powerbanken.

Ik heb wel online betaalbare reservebatterijen gezien die ik op voorhand kan opladen, maar ik weet niet hoe betrouwbaar die wel zijn. In combinatie met die powerbank, moet ik er dan wel geraken denk ik. Iemand ervaring daar mee?
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

Is het niet de bedoeling dat je tijdens die week 'in the middle of nowhere' juist alles achter je laat?
In plaats van constant bezig te zijn met filmpjes en fotokes te maken en je druk te maken over batterijtjes; gewoon genieten van de natuur en het avontuur....?????
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Die reactie had ik verwacht en brengt geen antwoord.

Nee, het is inderdaad niet de bedoeling om constant achter de lens te zitten, vandaar ook de GoPro.
Het is wel de bedoeling om de GoPro op een vaste plaats zijn ding te laten doen, onder andere om de honden te observeren, want er zitten een paar jonkies bij die nog geen grote tochten hebben gedaan. Knop indrukken bij vertrek en bij aankomst. Niet meer, niet minder.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Moest de batterij van de hero4 passen mag je mijn batterij wel lenen moest dat je verder kunnen helpen.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Super bedankt voor het aanbod en zeer geapprecieerd axs, maar ze zijn niet compatibel. De batterij zit trouwens ook ander gepositioneerd in de Hero4.
Ik heb ondertussen ook GoPro cases gezien waar een extra groot powerpack op past en misschien is dat ook wel een optie, omdat ik dan onderweg niet moet wisselen van batterij.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 471
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

Ik heb 2 chargetech Plug Pro’s liggen, eentje van 110V en 220V, 54 000 mAh.
Je mag er wel eentje lenen?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Ook een mooi aanbod, waarvoor dank, maar dat pack is wat groot om warm onder de kledij mee te nemen.
Dat is ook de rede waarom ik ook ga afzien van de extra batterij die in een GoPro case kan, ook gezien de beperkte capaciteit daarvan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik zal zo meteen eens kijken welke GoPro ik nu weer juist heb want ben aan het twijfelen. Probleem is dat ik wel ook ga skiën volgende maand (en m'n 20.000 mAh powerbank gaat dan ook mee).
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Ik heb uiteindelijk een powerbank Anker PowerCore 20100 mAh aangeschaft. Daar moet ik mijn GoPro beestje wel een aantal keer mee kunnen opladen. Ze gaat sowieso in de mouw van mijn Fjallraven jas om ze warm te houden.

Alleszins gaat ze extremen ondervinden. Ik zal mijn bevindingen, als ze de moeite waard zijn, hier wel meegeven.

Nu donderdag ben ik weg...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik was het topic uit het oog verloren... maar we zijn dezelfde periode weg.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Ik kan ondertussen laten weten dat die powerbank mij ongelooflijk geholpen heeft. Polar horloge, GoPro en zelfs GSM hebben het 5 dagen kunnen trekken, ondanks lage temperaturen.

Alvast een indruk :
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

En nog een filmke van onze jonkies in training. Gelijk de mogelijkheid om mijn smoelwerk een keer te zien...

Hier trainen we op snelheid en gewicht door bijrijder op de slee. Derde dag trouwens in de Muotkatunturin wildernis, noordwest van Inari in Finland.

Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”