Goede stoomgenerator ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

We hebben vorige week een Tefal(Calor) GV6771 stoomgenerator gekocht.
2200 watt Antikalksysteem 5,2 bar 100 g/min Verticale stoomstoot
Toestel strijkt goed maar toch blijven er regelmatig kreuken in zakdoeken en onderaan in hemden die je er niet uitkrijgt met het toestel.(ook op de max stand)
Nu was mijn vraag wat jullie ervaringen met stoomgeneratoren zijn ?
Zijn er toestellen die alles zonder enige moeite kreukloos kunnen strijken ?
WimDelar
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 feb 2019, 16:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Zonder twijfel: laurastar

Is een strijkijzer met plank die afzuiging doet
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ken verschillende mensen die niets als ellende hebben gehad met hun Laurastar... en is een alles in één systeem dus één ding defect is meteen alles terug naar de winkel.

Gebruik al meer dan twintig jaar de Compacta strijkijzers… deftig materiaal waarvan ieder vijsje te vervangen is.

https://www.naaimachinewinkel.be/compac ... ijzer.html
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Wij hebben al jaren een "gewoon" stoomstrijkijzer, Calor denk ik (ondertussen meer dan 10 jaar oud).
In het najaar heb ik van Calor/Tefal meerdere stoomgeneratortoestellen geprobeerd (als in: enkele uren strijk mee gedaan) en ik vond ze niet beter dan ons gewoon stoomstrijkijzer. Ze zijn dan ook allen retour gegaan.

We hadden 20 jaar geleden al een stoomgenerator, maar van het type dat eerst heel de tank op temperatuur en druk gebracht moest worden. Dat werkte heel goed voor het strijkresultaat, maar je moest wel eerst 20 minuten wachten eer je kon beginnen strijken.
De nieuwe types, waar je maar enkele minuten moet wachten, voldeden niet echt: er bleven idd nog kreuken achter.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Nu hoor ik van een collega dat hij een toestel heeft met 5,2 bar en 230 g/min en geen problemen zou ondervinden.
Echter de meeste toestellen ook de nieuwe modellen schommelen rond de 120 g/min.
Wat is het belangrijkste bij een stoomgenerator, de stoomdebiet of de stoomdruk ?
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”