afstandbediening garage via Aliexpress?

Plaats reactie
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 10 keer

Het bakske van mijn elektrische garage op afstandbediening heeft zijn beste tijd gehad. Daarom was ik aan het uitkijken naar een nieuwe afstandbediening. Nu, ze vragen daar wel aardig wat geld voor in België dus ik vroeg me af of dit niet gewoon via Chinese webshops (à la Aliexpress) te bestellen valt en ook te configureren.

Heeft hier iemand ervaring mee? Is het moeilijk/mogelijk om dit signaal te "kopieren" en te programmeren in een nieuw bakske of onbegonnen werk?

Thanks!
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

op welke frequentie werkt dat bakske, 433 mhz ?2.4 Ghz, infrared? BT ? best eens de specificaties ervan meegeven...
..contacten aan de batterijkant al eens schoon gemaakt?
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik vermoed dat ieder merk wel zijn eigenzinnig protocol heeft... zelden uitwisselbaar dus.

Als de verkoper dus niet aangeeft dat het voor merk X en model Y werkt zou ik er niet aan beginnen.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Verifieer inderdaad op voorhand welke frequentie en protocol.
Wij hebben Hörmann poorten en voor sommige types kan je een alternatieve afstandsbediening gebruiken, maar de onze heeft een extra beveiliging (what's in a name), dus kan het enkel met een afstandsbediening van de dealer.

Ik heb recent nog de behuizing vervangen (na 6 jaar en ontieglijk veel valbeurten) voor €18 en dus de printplaat herbruikt. Een volledig nieuwe zou +/- €40 kosten. Ik vind dat - per 6 jaar - niet zo overdreven.
Misschien eens horen bij de lokale garagepoortenleverancier wat de mogelijkheden zijn?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ja, maar kijk eerst ff naar de zender...
Ik heb vorig jaar een 2 tal nieuwe ab's gekocht (zoeken op model nummer van de zender) en die werken in ieder geval beter als de originele.
Ik heb ze wel opnieuw moeten aanmelden, maar dat was gewoon op knopje drukken en ab tegen de zender houden (Ik heb 3 poorten en die werden allemaal netjes herkend) Het duurde in ieder geval langer om de handleiding te lezen dan de ab's te programmeren ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”