Overstappen van Whop naar Orange + VoIP

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Hoe kan ik het best de overstap regelen van een Telenet Whop naar Orange + WeePee?

Huidige situatie: Telenet Whop (€70.52)
  • - Telenet TV + digicorder
    - Internet FiberNet 100
    - Telenet FreePhone Europe
Gewenste Situatie:
  • - Orange Internet + TV (€47.00)
    - WeePee VoiP (€1.84)
De persoon is al klant bij Orange met 3 Koala SIM kaarten (onbeperkt bellen).

- Stopt het Telenet abonnement automatisch als je Orange neemt (en riskeert hij dus zijn vast nummer te verliezen) ?
- Of zou ik best eerst zijn vast nummer porteren en dan pas Orange aanvragen?
- Wat gebeurt er met Whop als je de Telenet vaste lijn opzegt? Gaat dit automatisch over op het pack "Internet Fiber 100 & Telenet TV" van €59.40 (excl. decoder)?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Het veiligste lijkt me om in twee volledig gescheiden overstapfases te werken omdat je overstapt naar twee verschillende operatoren:
1) nummeroverdracht VoIP
2) Easy Switch internet/tv naar Orange


In principe zou je ook volledig anders kunnen doen omdat Telenet vaste telefonie ook apart aanbiedt, je vaste telefoonlijn blijft dus bij Telenet als je bij Orange duidelijk aangeeft dat je alleen internet en tv wil overzetten.

De vaste lijn mag je trouwens nooit opzeggen als je je nummer wenst te behouden, tijdens de nummeroverdracht wordt het telefonieabonnement bij je vorige operator automatisch opgezegd. De andere diensten blijven behouden, maar de pakketkorting van Whop verdwijnt. Of Telenet zo vriendelijk zal zijn om de overgebleven diensten als een pakket te factureren, weet ik niet. Desnoods moet je hen daar op attent maken.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”