combinatie BBOX3 en switch werkt niet meer

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Alien85
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2019, 16:23

Hallo,


Sinds de renovatie van de kamer waar ik mijn Bbox en switch heb staan (waarbij ik alles heb uitgetrokken en later terug aangesloten) werkt mijn combinatie switch en bbox3 niet meer.

Zie ook bijlage voor mijn netwerk opbouw.
Ik heb:
Bbox 3
Switch D-link DGS-1016D (heeft geen IGMP snooping)
TV + decoder met ethernet
Computers/AP/NAS steeds aangesloten met ethernet

Mijn Bbox gebruik ik als modem hierop is aangesloten mijn decoder (aangezien mijn switch geen IGMP snooping heeft) en mijn switch
Op mijn switch zijn alle andere apparaten aangesloten.


Uit vorige vragen heb ik opgemaakt dat mijn switch IGMP snooping moet ondersteunen indien ik de decoder aansluit op de switch. Ik sluit de decoder echter rechtstreeks aan op de Bbox, ik ga er dan vanuit dat ik geen IGMP enabled switch nodig heb.

Vroeger werkte deze opstelling zonder probleem. Nu krijg ik echter geen signaal door mijn switch. Indien ik een rechtstreeks aansluit op mijn bbox3 ontvang ik internet. Als ik echter aansluit op mijn switch, die vervolgens aansluit op mijn bbox, krijg ik geen internet....
Mijn computer herkent de aansluiting met een ethernet kabel, maar geeft aan "ethernet" doesn't have a valid IP configuration.

Wat doe ik verkeerd?

Kan iemand mij verder helpen?
Bijlagen
Untitled Diagram (1).jpg
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Je doet waarschijnlijk niets verkeerd, wat kan je verkeerd doen met een (unmanaged) switch.
Mogelijke oorzaken ...
  • - kapotte switch (kan gebeuren bij uitscakelen na lange tijd gewerkt)?
    - kapotte voeding (idem)?
    - kapotte poort (probeer de UTP kabel die van de b-box3 komt in een andere poort)?
    - kapotte UTP kabel tussen switch en b-box3?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”