Om een account te registeren op Userbase is al een captcha vereist, maar die dekselse spammers blijven hier elke nacht maar de boel vervuilen. Misschien is het een idee om accounts met bijvoorbeeld minder dan 50 posts altijd, dus bij elke post die ze maken een captcha te laten invullen?
Want nu wordt er misschien manueel een captcha opgelost bij het registeren van een account, maar eens het account gemaakt is hebben ze vrij spel om ongelimiteerd te spammen.
En als tweede beveiliging, voor het geval de spammer tóch zou werken met een automatisch systeem dat captcha's omzeilt (tegenwoordig bestaan er services met mensen die voor een hongerloon captcha's oplossen): bij nieuwe gebruikers met <50 posts een tijdslimiet invoeren van 10 minuten tussen elke post (dit gebeurd bijvoorbeeld op reddit als je een nieuw account hebt: Je doet dat teveel, probeer opnieuw binnen 10 minuten)
Hoog tijd voor een captcha systeem?
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Zou inderdaad niet slecht zijn. Ik heb ze daarnet allemaal verwijderd. Er moet er maar eens één zijn die onder meerdere accounts heel veel berichten post. Dan hebben we wat werk.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Is het hier zo erg... ik zie eigenlijk zelden spam (of anders zijn de mods zo goeddddd )antutu schreef:maar die dekselse spammers blijven hier elke nacht maar de boel vervuilen
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Ik had laatst mijn paswoord gewijzigd en geregeld geef ik mijn oud paswoord als "slechte" gewoonte in.
Na X-pogingen kwam dat Google-afbeeldingen-captcha-robot gedoe.
Dus daar werkt het wel goed ...
Wat ook een oplossing is, maar misschien wat teveel werk voor de mods...
De eerste 5 posts bij een nieuw account laten doen, maar een van de mods moet die dan goedkeuren alvorens die gepubliceerd worden.
Na X-pogingen kwam dat Google-afbeeldingen-captcha-robot gedoe.
Dus daar werkt het wel goed ...
Wat ook een oplossing is, maar misschien wat teveel werk voor de mods...
De eerste 5 posts bij een nieuw account laten doen, maar een van de mods moet die dan goedkeuren alvorens die gepubliceerd worden.
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
Zet gewoon actief dat je ze handmatig moet goedkeuren voor ze toegang krijgen
Niet de meest goede oplossing maar..
Niet de meest goede oplossing maar..
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Ik heb ook een forum met redelijk wat accounts, en heb hier regelmatig ook last van.
Captcha, StopForumSpam en dergelijke helpen niets.
De oplossing die ik nu heb, is dat de eerste 3 posts manueel goedgekeurd moeten worden van nieuwe gebruikers.
Een stuk meer werk voor mijzelf + moderators, maar het forum is alvast terug spambotvrij.
Captcha, StopForumSpam en dergelijke helpen niets.
De oplossing die ik nu heb, is dat de eerste 3 posts manueel goedgekeurd moeten worden van nieuwe gebruikers.
Een stuk meer werk voor mijzelf + moderators, maar het forum is alvast terug spambotvrij.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Sfs staat geïnstalleerd maar er moet een server setting verkeerd staan want hij werkt niet (foutmelding). In een vorige versie werkte die wel en die hield toch wel wat tegen maar zeker niet alles. Manuele goedkeuring hebben we ook een tijd gehad. Eerlijk sinds we de Google captcha hebben is jet heel wat verbeterd,zelfs in die mate dat we manuele goedkeuring hebben afgezet.
Imo zouden we sfs moeten werkende krijgen. Meon of ondernul moeten daar eens naar kijken. Newly registered users hun posts laten goedkeuren kan in principe ook, dat is een basisfuncties van phpbb. Maar dan gaan we weer goede gebruikers straffen.
Imo zouden we sfs moeten werkende krijgen. Meon of ondernul moeten daar eens naar kijken. Newly registered users hun posts laten goedkeuren kan in principe ook, dat is een basisfuncties van phpbb. Maar dan gaan we weer goede gebruikers straffen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Sorry, beetje laat maar.meon schreef:En wat is die honeypot? StopForumSpam?
Het gaat over:
https://www.projecthoneypot.org
Ik heb een weekendje niet naar mijn forum gekeken en zie dan:
Geen enkele is er door geraakt, 168 geblokkeerd.
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Honeypot gebruik ik ook op CMS-sen en lijkt toch wel wat af te doen