![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Maar ik blijf me toch steeds weer ergeren aan dat publiek... Telkens ze iets aankondigen dat er eigenlijk al lang had moeten inzitten reageren ze juist nog het meest enthousiast
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Als je kijkt naar vergelijkbare android telefoons uit dat tijdperk is de ondersteuning daarvoor al jaren geleden gestopt,Vaganzza schreef:iOS 12 ook voor de iPhone 5S. Wauw, dat is dan 6 jaar support voor deze iPhone die gelanceerd werd op 20 september 2013!
Meettool werkt snel en heel accuraat. Ik draai beta 1 zowel op iPhone als iPad. Nog nooit zo een stabiele en snelle beta 1 gehad. In het verleden ook al met iOS bètas gespeeld. Waren toen weer even snel verwijderd dan geïnstalleerd. Meestal waren betas pas bruikbaar vanaf de 3de of de 4de. Deze keer hou ik de beta.Tomby schreef:Laat IOS 12 maar komen... Die parental controls gaan handig zijn. En die Siri Shortcuts lijken me ook wel handig. En benieuwd hoe accuraat die meettool is, want is ook wel handig.
Ik wou een voorbeeld gebruiken dat zeker 20cm is, ook door de iPhone gemeten wordt als 20cm. Hoe kon ik anders de accuraatheid testen?Tomby schreef:Op die manier kan ik het ook wel heel accuraat hoorkdhoe schreef:Meettool werkt snel en heel accuraat.
6A7993F0-18C5-45C5-9D09-0E3D603F5D7B.jpeg.
Helemaal akkoord! bv mijn 10 jaar oude iMac wordt nog dagelijks gebruikt, probeer 's met een gewone PC? Die toestellen hebben heel stabiele OS'n (zowel op mac als iPad/iPhone). Al moet ik erbij voegen: op de Lenovo T-laptop van 't werk staat Windows 10, dat werkt ook heel goed.Wilfired schreef:Per jaar gerekend is de iets duurdere apple dan wel een veel betere zaak voor de bewuste consument.
Op iPads en Macs zou ik niet hopen. Apple Watch Series 4 zit er wel aan te komen, en nieuwe iPhones natuurlijk. Moest er van de rest nog een update komen dit jaar, zal daar wel een apart event aan besteed worden.Vaganzza schreef:Vanavond om 19u is het weer zover: de nieuwe iPhones, iPads en vermoedelijk ook Mac en MacBooks worden voorgesteld. Wie zal er live kijken?
Mee eens! Én de restwaarde ligt bijna altijd redelijk hoog. Ik heb nu mijn twee jaar oude iPhone 7 Plus verkocht voor 600 euro, terwijl ik hem 900 betaald heb. Da's op twee jaar een kost van 300 euro. Als ik twee jaar geleden een Android van 300 euro had gekocht was de restwaarde nul en een pak minder gemak van gehad (voor mijn use cases toch, ik ben fan van Android maar zit in het Apple ecosystem dus biedt een iPhone mij meer gebruiksgemak).Wilfired schreef:Per jaar gerekend is de iets duurdere apple dan wel een veel betere zaak voor de bewuste consument.
Of een mac echt zo optimaal werkt wil ik in het midden laten ;p zal te zien zijn wat je ermee doet. Voor mezelf werkt het OS gewoon niet lekker. Ja, OSX is een 'unix', maar ondertussen zo een verbastering dat het echt niet meer prettig werkt.phildww schreef: Een kennis verkocht na een tijd zijn Macbook. Reden: hij prutste graag aan computers, een echte tweaker. Maar een mac werkt al zo optimaal dat hij zich verveelde
Nu ook niet overdrijven om je uitgave te rechtvaardigen, hebutskristof schreef:Als ik twee jaar geleden een Android van 300 euro had gekocht was de restwaarde nul
Hopelijk zijn de Dual-SIMs ook in EU verkrijgbaar. Geruchten gaan dat ze die alleen in China zouden uitbrengen...Tomby schreef:Alweer wat info gelekt, alhoewel meer een bevestiging van eerdere lekken: https://tweakers.net/nieuws/143281/appl ... en-xr.html .
Overigens hebben ze eindelijk iets wat voor mij de no1 was om voorlopig geen iPhone te hebben: dual-SIM. Desondanks zijn er nog altijd handige Android features die ik zwaar zou missen op een iPhone. Bvb het automatisch aanzetten van mijn hotspot wanneer ik in de auto ben, zodat de kinderen online kunnen met hun iPad.
Het is inderdaad enkel in Chinajollito schreef:Hopelijk zijn de Dual-SIMs ook in EU verkrijgbaar. Geruchten gaan dat ze die alleen in China zouden uitbrengen...
Maak uzelf niets wijs.phildww schreef:Helemaal akkoord! bv mijn 10 jaar oude iMac wordt nog dagelijks gebruikt, probeer 's met een gewone PC?Wilfired schreef:Per jaar gerekend is de iets duurdere apple dan wel een veel betere zaak voor de bewuste consument.
De iPhone X, pas vorig jaar gelanceerd aan meer dan 1.000€, heeft nu al een marktaandeel van 12% in alle iPhones die nu in gebruik zijn. Nogal wat mensen zijn bereid hier veel voor te betalen, ja...cadsite schreef:Ne gsm van €1600...
Dat kan je toch niet anders zien dan een statussymbool?
Simkaart is zo achterhaald. Hopelijk volgend jaar een iPhone XI die enkel nog met eSim werkt.Tomby schreef: Het is inderdaad enkel in China. De rest moet het doen met eSIM + nanoSIM en is dus afhankelijk van eSIM support van de operator (lees: momenteel nog geen enkele).
Tomby schreef:Het is inderdaad enkel in Chinajollito schreef:Hopelijk zijn de Dual-SIMs ook in EU verkrijgbaar. Geruchten gaan dat ze die alleen in China zouden uitbrengen.... De rest moet het doen met eSIM + nanoSIM en is dus afhankelijk van eSIM support van de operator (lees: momenteel nog geen enkele).
Ook wel verrassend en nogal onappels : Dual SIM Dual Standby. Ik had nu toch echt verwacht dat ze Dual Active gingen implementeren. Apple is er immers voor gekend direct voor de beste experience te gaan als ze een nieuw feature introduceren dat elders al jaren bestaat.
Mocht Apple dat voor elkaar krijgen, wil ik ze er wel het krediet voor geven.CCatalyst schreef:Simkaart is zo achterhaald. Hopelijk volgend jaar een iPhone XI die enkel nog met eSim werkt.
Ja ik hoor de consternatie alweer, maar het zal de enige manier zijn om Proximus en co richting eSim te dwingen. Als Apple het doet zullen de operatoren wel volgen. En Samsung en co wachten op Apple om het te doen.
Waarom zou daar ophef over zijn ?CCatalyst schreef:
Ja ik hoor de consternatie alweer, maar het zal de enige manier zijn om Proximus en co richting eSim te dwingen. Als Apple het doet zullen de operatoren wel volgen. En Samsung en co wachten op Apple om het te doen.
Omdat het verandering is.iceke schreef: Waarom zou daar ophef over zijn ?
Wist niet dat mensen daar nog kochtenStiaan schreef: Maar in arm België? Geen enkel spoor van de nieuwe iPhones, noch op Proximus, Orange, Telenet of Base... Dat typeert weer eens hoe we hier altijd opnieuw moeten achterlopen op de rest.
De maatstaf niet, maar sinds koppelverkoop kan, zou ik toch ook verwachten dat mobiele operators zouden springen op deze nieuwigheid, in die zin volg ik Stiaan wel... Tja marketeers héMClaeys schreef:Tis al ver gekomen als dat de maatstaf moet worden
Alé, dan moeten we ons over deze keynote weinig zorgen maken, niks wereldschokkend te meldenCCatalyst schreef:Omdat het verandering iiceke schreef: Waarom zou daar ophef over zijn ?
.
True, maar die 5s krijgt volgende week wel nog een update naar iOS 12. En daarmee is er wel een duidelijke performance boost waarmee hij nog een hele tijd mee kan moest je dat willen. Toegegeven, die boost lijkt wel eens zo groot omdat iOS 10/11 voor nogal een grote hit zorgde op die toestellen. Maar ze worden nog ondersteund, en dat is securitygewijs alleen al knap.Tomby schreef:En de Nexus 4 moest in die tijd zeker niet onderdoen voor iPhone 5s.
Klopt, maar persoonlijk heb ik, zeker voor datzelfde geld, dan toch liever een iPhone die perfect samenwerkt met mijn andere toestellen. Call me a fanboi, maar het ecosysteem werkt gewoon goed voor mijn use cases. Voor mankementjes heb je garantie, en stukgaan/kapotvallen is een kwestie van verantwoordelijk omgaan met je toestel en er zorg voor dragen.lukadad schreef:Mocht ik twee jaar geleden een Android van 300 euro gekocht hebben, dan koop ik nu toch ook gewoon een nieuwe?
Hebben we allebei evenveel uitgegeven, en moet ik me niets aantrekken van een eventuele 'restwaarde', waarbij ik niet moet hopen dat het toestel ondertussen niet kapot gegaan is, of een of ander mankementje vertoont (scherm, batterij, ...).
Inderdaad, en RIP kleinere schermen. Je merkt wel al heel lang dat iOS niet meer gemaakt is om met die 4" om te gaan. Op de SE die ik nu tijdelijk gebruik is soms het halve scherm al gevuld met de titel en de zoekbalk in dingen als Settings (design guideline sinds iOS 11). Is me nooit echt opgevallen op m'n 7 Plus, maar wordt nu pijnlijk duidelijk.Vaganzza schreef:RIP verkoop SE...
Dat is inderdaad wat ik bedoel..phildww schreef:De maatstaf niet, maar sinds koppelverkoop kan, zou ik toch ook verwachten dat mobiele operators zouden springen op deze nieuwigheid, in die zin volg ik Stiaan wel... Tja marketeers héMClaeys schreef:Tis al ver gekomen als dat de maatstaf moet worden
En wie mag die rest dan wel zijn, niet bij swisscom salt of sunrise. Zelf bij Verizon is het ook nog een groot mysterie.Stiaan schreef:
Is ook maar één voorbeeld van nog wel meerdere die aantonen dat we vaak achterlopen op de rest.
En wie mag die rest dan wel zijn, niet bij swisscom salt of sunrise. Zelf bij Verizon is het ook nog een groot mysterie.9livesuni schreef:Stiaan schreef:
Is ook maar één voorbeeld van nog wel meerdere die aantonen dat we vaak achterlopen op de rest.
Een iPhone X in goede staat is volgens mij nog minstens het dubbele waardHeb je zin om een nieuwe iPhone te kopen? Breng je oude iPhone X 64 GB in goede staat* binnen in een van onze winkels en bestel een nieuwe iPhone XS of XS Max met een korting van € 348.