Hello,
Ben zelf geen netwerk held. Heb voor mijn studentenhuis paar google wifis gekocht en deze ook aangesloten. Wat me direct opviel is dat de snelheid werd gehalveerd op de google wifi.
Aangezien ik problemen had met de installatie was ik toch al bezig met de google support in USA die me begeleiden.
Heb een Telenet Fiber 200, en uit google komt 50MB.
Ze raadden me aan om 2 dingen aan te passen :
1) Gebruik van specifieke DNS servers. --) de snelheid gaat omhoog van 50 naar 70MB, upload blijft rond de 20
2) Uitschakelen van IPV6. HIer schiet ineens de snelheid naar 175 , upload daalt naar 15.
Wat verklaart dit en hoe kan dit eventueel verbeterd worden. En is IPV6 handig, nodig, etc?
IPV6 witte modem zorgt voor zwaar snelheidsverlies
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Eerst en vooral wat is je snelheid via speedtest.org, wired en met standaard instellingen ?
Hoe heb jij jou snelheid gemeten ?
Hoe heb jij jou snelheid gemeten ?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 13 keer
Het gebruik van andere dns servers kan niets aan je snelheid doen die je meet tijdens je speedtest.
De wifi snelheden aangegeven zijn theoretische snelheden, deze haal je nooit en zeker niet als je met andere wifi signalen in de buurt zit en als je met meerdere gebruikers tegelijk op wifi zit.
De wifi snelheden aangegeven zijn theoretische snelheden, deze haal je nooit en zeker niet als je met andere wifi signalen in de buurt zit en als je met meerdere gebruikers tegelijk op wifi zit.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Mogelijks gaat dit om een bug in de firmware van de Google Wifi of de Telenet modem-router.mgo72 schreef:Wat verklaart dit en hoe kan dit eventueel verbeterd worden. En is IPV6 handig, nodig, etc?
Voorlopig zou ik IPv6 volledig uitschakelen op beide toestellen en het probleem aan Telenet en Google melden.
Als er in de toekomst dan een nieuwe firmware update uitkomt voor één van beide toestellen kan je nog eens proberen om IPv6 in te schakelen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Toch wel maar dan eerder bij grote sites welke CDN's gebruiken. Voor een Userbase.be ga je inderdaad geen verschil merken.charlez schreef:Het gebruik van andere dns servers kan niets aan je snelheid doen die je meet tijdens je speedtest.
Zolang de TS geen extra info geeft over z'n test procedure is het koffiedik kijken.raf1 schreef:Mogelijks gaat dit om een bug in de firmware van de Google Wifi of de Telenet modem-router.