Gracia, een jonge Peruviaanse vrouw van 18, wil haar maagdelijkheid verkopen. Met de opbrengst wil Gracia de medische verzorging van haar moeder betalen. Onder druk van de vele reacties heeft het meisje haar idee laten varen.
Gracia moet sinds haar acht jaar instaan voor de inkomsten voor het gezin. Haar moeder is ziek en kan niet werken en het jongere broertje gaat niet naar school. Nu ze achttien is, werkt Gracia als fotomodel. Maar met haar loon van nog geen 50 euro per maand, kan ze de rekeningen nog niet betalen. Om uit de spiraal van armoede te komen, had ze een oplossing bedacht. Ze wou haar maagdelijkheid wegschenken aan de hoogste bieder. Ze plaatste hiervoor een advertentie in de kranten en op het internet en het meisje was zelfs op televisie te zien om haar plan uiteen te zetten.
Een Canadees bleek ruim 1 miljoen euro veil te hebben voor het ontmaagden van Gracia. Maar toen puntje bij paaltje kwam, wou de Canadees helemaal niet met haar vrijen. ,,Hij had liever dat ik het niet deed. Hij zei dat de ontmaagding enkel kon gebeuren door iemand die om me gaf'', zegt Gracia.
Het hoger bod kwam er niet, maar ondertussen stond Peru wel op stelten. Dat in zo'n katholiek land een meisje haar maagdelijkheid verkocht, dat ging toch wel te ver, vond de publieke opinie.
Ondertussen is Gracia van mening veranderd. ,,Mijn moeder zei me hoe mijn leven zou veranderen, ze vroeg zich af of nog aan een man zou geraken en of ik wel gelukkig zou zijn, als ik eenmaal het geld had.''
Een maand later leeft het gezin nog altijd in dezelfde armoede en is er nog steeds geen geld voor de medische verzorging. Of Gracia nog altijd maagd is, is nog niet geweten.
Bron: Vum Media