keuze .com registrar

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Marshy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jan 2005, 07:44
Locatie: Antwerpen

kan iemand mij een goede registrar aanbevelen voor een .com domein. Ik wilde een website registreren samen met hosting pakket bij Nevacious, maar na een weekje sukkelen hebben ze mij bericht dat ik beter zelf de registratie kan uitvoeren. Op zich geen probleem mee, maar ik wil wel eerst een beetje kunnen vergelijken, kwestie van niet van de regen in de drup te sukkelen (of wat de uitdrukking ook moge zijn...). Nevacious zelf raadt registerfly.com en godaddy.com aan, als iem. hiermee ervaring heeft. Heb ook al wel gegoogled naar issues met deze registrars.

Btw, over de hosting zelf heb ik geen klachten.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

www.cheapass.be

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar als ik me niet vergis is dit een naam die hier geregeld opduikt.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

http://www.bnamed.net deze heb ik zelf in gebruik is vrij duur in vergelijking met sommige anderen, maar het heeft een goed admin panel en wijzigingen zijn bijna on the fly doorgevoerd, op instellingen die niet direct kunnen uitgevoerd worden na.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Hier ook bNamed en geen klagen over. Mijn domein is bij mijn weten nog nooit plat geweest omwille van de DNS ofzo.

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hier ook al meer dan 2 jaar bNamed. Bart Mortelmans doet dat goed ;). Ik heb daar zo'n 6 domeinen bij, en het mooie daar is het prima adminpanel, het zelf kunnen instellen van wijzigingen op DNS/NS-niveau, alsook de whois-informatie. Bovendien zijn de meeste van die dingen via een API benaderbaar, dus als je als hostingbedrijf bvb via bNamed een registratieservice zou willen aanbieden, dan kan dat via een webservice.
Marshy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jan 2005, 07:44
Locatie: Antwerpen

Bedankt voor de info! Ik zal het zeker bekijken. Heb ff gekeken naar bNamed en de prijzen vallen nogal mee moet ik zeggen. Heb al duurdere gezien.
stijn001

Marshy schreef:Bedankt voor de info! Ik zal het zeker bekijken. Heb ff gekeken naar bNamed en de prijzen vallen nogal mee moet ik zeggen. Heb al duurdere gezien.


Die prijzen zijn overdreven duur hoor ;)

www.registerfly.com of www.je-eigen-domein.nl (ook eigen admin panel en zeer goed!)
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

24,50€ voor ne .be vind ik idd ook duur!
Marshy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jan 2005, 07:44
Locatie: Antwerpen

Ok, maar vorig jaar waren ze nog hoger -- dat was mijn referentiepunt. Maar je kan idd. nog goedkoper vinden. Langs de andere kant is een goede service ook wel geld waard.
stijn01.

Marshy schreef:Ok, maar vorig jaar waren ze nog hoger -- dat was mijn referentiepunt. Maar je kan idd. nog goedkoper vinden. Langs de andere kant is een goede service ook wel geld waard.


Service bij een domein is niet de grootste factor :).
Zolang je het zelf kan beheren heb je die niet nodig...
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

http://www.edpnet.be

:)

Ook een admin panel in my EDPnet

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Marshy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jan 2005, 07:44
Locatie: Antwerpen

Mmm, 17.95 euro bij EDPNet is ook nog niet het goedkoopste. Kan jij nakijken of je zelf je naamservers kan ingeven? Op hun site staat dat ze voor hosting redirect / forwarding 12 euro per jaar vragen. Toch een rare politiek, zoals je bij hen ook moet bijbetalen voor server-side includes.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”