Overstappen naar Scarlet Red

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
pyro85
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 23 nov 2014, 10:18
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 125 keer

Voor mijn GSM-abonnement zou ik willen overstappen naar Scarlet Red (8€/maand), huidig heb ik een Proximus Mobilus S abonnement (14€/maand in een pack). Scarlet Red voldoet aan al mijn noden, dus het zou een mooie besparing zijn.

Ik heb al wat nagelezen op het forum, de ervaringen van anderen lijken me positief te zijn :) De overstap zou gemakkelijk verlopen, bellen en sms werkt onmiddellijk bij het ontvangen van een nieuwe simkaart, voor data moet ik een extra dag wachten.

Er zijn nog enkele vragen waar ik geen antwoord op gevonden heb:
- De meeste van mijn familieleden hebben ook Proximus, dus momenteel kunnen we met HD voice bellen (hogere geluidskwaliteit) wat wel fijn is natuurlijk. Maar hoe zit dit bij Scarlet, werkt HD voice van Scarlet naar Proximus en omgekeerd? Het is hetzelfde mobiele netwerk, dus ik hoop van wel.
- Hoe goed is de kwaliteit van 4G in vergelijking met Proximus? Volgens sommigen zou het 4G signaal zwakker zijn bij Scarlet, en zou de batterij sneller leeglopen. Weet niet goed wat ik hiervan moet geloven...
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb een Scarlet red abonnement. Toestel is een htc M9, welke volgens internet bronnen HD Voice aankan. Maar ik vind er niks over terug in de menu's. Hoe ziet u of HD actief is tijdens een gesprek? U mag mij s bellen zo u wil ;) blog posts van Proximus beweren wel dat het enkel werkt voor Px naar Px.

Ik had in begin wat vermoedens van een (sterkere batterij verbruik, wegens vermoedelijk) zwakker 4g signaal. Heb het niet meer opgevolgd. Vereist echt méticuleuse metingen met 2 toestellen, zelfde tijd en plaats, en zo. Ik let wel wat op voor de signaalsterkte en wissel soms naar 3g. Maar geen grootse klachten. Een portable battery is wel standaard in mijn dagrugzakje.

Handigste van al is de mogelijkheid 1gb packs bij te kopen tijdens de lopende maand.

Mvg
pyro85
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 23 nov 2014, 10:18
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 125 keer

Tijdens een gesprek kan je op je smartphone nergens zien of hd voice actief is, maar je merkt direct als het actief is, de geluidskwaliteit is echt tien keer beter :)
Voor hd voice moet je smartphone (en die van je gesprekspartner) 4G aankunnen, en de netwerkmodus moet op 4G (voorkeur) staan. Het is dan aan de operator om hd voice tijdens een gesprek te activeren of niet.

Ik wist niet dat je datapacks per maand kon bijkopen, dit komt wel handig uit als je eens tijdelijk meer data nodig hebt :)
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

pyro85 schreef: Ik wist niet dat je datapacks per maand kon bijkopen, dit komt wel handig uit als je eens tijdelijk meer data nodig hebt :)
Gewoon goed de regeling lezen.

Elke 1gb die aan je abonnement hangt wordt ook automatisch hernieuwd. Dus voor eind van elke facturatie periode moet/kan je alle 1gb Packs annuleren welke je tijdens de volgende periode niet nodig denkt te hebben. En als je m toch nodig hebt, kan je hem weer toevoegen tijdens die volgende periode.

Eens de maand begonnen is, kan je een 1gb pack niet meer annuleren voor in die lopende periode.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”