Klopt het dat het IP adres van Dommel veranderlijk is ?
Als ik mijn modem log check blijkt het soms Gent of Antwerpen te zijn en ISP is inderdaad Dommel.
Het rare is dat ik van Oostende ben. Of heeft dat te maken omdat ik de lijn van Proximus huur ?
De reden dat ik vraag is omdat ik onlangs een ban kreeg bij een online game.
Ik heb een paar keer de melding gekregen dat ik van een andere lokatie inlogde en een nieuwe unlock code moest invoeren.
Ik *denk* dat die ban daardoor komt (nog geen bericht gekregen). Betwijfel sterk dat het zou komen omdat mijn account gehackt is.
Maar als ik een nieuwe account zou aanmaken zal het dan weer hetzelfde liedje zijn.
IP adres veranderlijk ?
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 02 maa 2007, 16:31
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 9 keer
Ik heb dommel netline + speedpack (100/14).
mijn ip wisselt elke 24 uur tussen 3u en 4u 's nachts en zit in de 83.101.79.* of 83.101.83.* range.
Ik ondervind daar geen problemen mee. Geen idee of dat voor bans in online games zou kunnen zorgen.
mijn ip wisselt elke 24 uur tussen 3u en 4u 's nachts en zit in de 83.101.79.* of 83.101.83.* range.
Ik ondervind daar geen problemen mee. Geen idee of dat voor bans in online games zou kunnen zorgen.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dit komt waarschijnlijk omdat jouw FritzBox zo ingesteld staat dat deze een dagelijkse reconnect doet tussen 3u en 4u.dweezil schreef:mijn ip wisselt elke 24 uur tussen 3u en 4u 's nachts en zit in de 83.101.79.* of 83.101.83.* range.
Ik denk niet dat Dommel geforceerde PPPoE disconnects doet ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 1888
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Dommel deed dat allesinds wel in het verleden, daarom heb ik ook een dagelijkse disconnect ingesteld.
Geen idee of ze het nog steeds doen, ik heb het al heel lang op de dagelijkse disconnect staan nu. Ik zal eens proberen het weer af te zetten. Over enkele dagen zal ik mijn bevindingen kunnen zeggen.
Ontopic: het disconnecten door de provider elke 36 uur of geforceerd elke 24 uur zou allesinds geen problemen mogen geven met bans in games. Ik zou eerst naar andere oorzaken zoeken.
Naar die geografische locatie die men aan een IP linkt moet je niet teveel kijken, dat is allesbehalve nauwkeurig en correct.
Geen idee of ze het nog steeds doen, ik heb het al heel lang op de dagelijkse disconnect staan nu. Ik zal eens proberen het weer af te zetten. Over enkele dagen zal ik mijn bevindingen kunnen zeggen.
Ontopic: het disconnecten door de provider elke 36 uur of geforceerd elke 24 uur zou allesinds geen problemen mogen geven met bans in games. Ik zou eerst naar andere oorzaken zoeken.
Naar die geografische locatie die men aan een IP linkt moet je niet teveel kijken, dat is allesbehalve nauwkeurig en correct.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Dommel doet nog altijd aan 36h reconnects. At least toch voor hun non cityconnect lijnen.
Met mijn oude speedconnect+ met fixed IP optie zie ik toch nog altijd elke 36h een reconnect.
Een tijd terug heb ik hun hierover gemaild. ziende dat ze op scarlet na de enige zijn geloof ik die het nog doen.
Hun antwoord was een "we veranderen niets". Zelfs niet voor mensen met een fixed IP waar het meer een tijdelijke hickup geeft dan echte issues.
Met mijn oude speedconnect+ met fixed IP optie zie ik toch nog altijd elke 36h een reconnect.
Een tijd terug heb ik hun hierover gemaild. ziende dat ze op scarlet na de enige zijn geloof ik die het nog doen.
Hun antwoord was een "we veranderen niets". Zelfs niet voor mensen met een fixed IP waar het meer een tijdelijke hickup geeft dan echte issues.
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 1888
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Zoals ik al dacht zijn de 36 uren disconnects nog niet afgeschaft bij dommel:
Hier gaat hij terug op de 24 uren disconnect die ik zelf kies.
Geen idee waarom ze dit blijven doen. Mijn IP is al 11 dagen met zekerheid niet meer gewijzigd.
Code: Selecteer alles
06.03.17 15:45:45 Internet connection established successfully. <knip>
06.03.17 15:45:44 Internet connection cleared.
05.03.17 03:45:39 Internet connection established successfully. <knip>
05.03.17 03:45:38 Internet connection cleared.
03.03.17 15:45:32 Internet connection established successfully. <knip>
03.03.17 15:45:31 Internet connection cleared.
Geen idee waarom ze dit blijven doen. Mijn IP is al 11 dagen met zekerheid niet meer gewijzigd.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Wat voor abbo heb je dan MaT? Ik heb persoonlijk nog Speedconnect+, mede doordat ik indertijd de Fixed IP optie heb aangezet.
Deze optie zie ik niet in de nieuwere abbo's.
Deze optie zie ik niet in de nieuwere abbo's.
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 1888
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Netline.
Mijn IP is ook dynamisch, echter viel het mij nu op dat het al minstens 11 dagen niet meer gewijzigd was terwijl het daarvoor regelmatig veranderde. Zo goed als elke disconnect dacht ik.
Mijn IP is ook dynamisch, echter viel het mij nu op dat het al minstens 11 dagen niet meer gewijzigd was terwijl het daarvoor regelmatig veranderde. Zo goed als elke disconnect dacht ik.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron