Samsung stopt verkoop nieuwe Galaxy Note 7: batterij kan ontploffen

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

MClaeys schreef: En nogmaals, de reactie van Apple is irrelevant. Ok, er ontplofte eens een na beschadiging, dat is van een totaal andere orde dan wat met de Note gebeurde.
Daar ga ik niet mee akkoord. Op het ogenblik dat Apple contact opnam was het immers nog niet gepubliceerd/bevestigd dat het door een beschadiging kwam. Voor hetzelfde geld kon dat het eerste gekende toestel zijn van een nieuwe apple-gate, het bleek pas achteraf dat het gewoon door een externe oorzaak kwam.

Ik blijf bij mijn punt dat Apple hier onmiddellijk van een hele andere aanpak getuigt door proactief contact op te nemen om na te gaan wat er daar gebeurd was, in plaats van "I can try and slow him down if we think it will matter" als antwoord op iemand die een brand heeft mogen blussen in het midden van de nacht.

Voor het overige, hier een goed onderbouwde analyse waarom het probleem een vertrouwensbreuk is: http://www.wsj.com/articles/what-samsun ... 1476218021 (paywall? google "What Samsung Must Do to Win Back Our Trust" en klik het zoekresultaat). "Traag en niet overal correct" is een lachertje. Zo makkelijk mogen ze er echt niet mee wegraken. De WSJ maakt de correcte conclusie dat Samsung, als de grootste smartphonefabrikant, nu de leiding moet nemen naar een nieuwe veiligheidsstandaard voor smartphonebatterijen (die uiteraard ook voor Apple zal gelden). Dat is zowat het enige waarmee ze gaan kunnen aantonen dat ze die veiligheid wél serieus nemen, na hun clusterf*ck.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Het gaat niet enkel over de veiligheid van smartphone batterijen...

Ik vraag me af of "Tesla"-rijdens beseffen welke tijdbom er onder hun zetel zit. Wat gebeurt er bij een zware crash waarbij een electrische wagen rond een boom hangt of doormidden breekt? Je moet eens een gewone autobatterij in kortsluiting leggen en kijken wat er gebeurt ... en dit x50 doen voor een Tesla batterij...

De brandweer heeft onlangs speciale cursussen georganiseerd om te leren hoe ze electrische wagens (niet) kunnen blussen en de de gevaren als ze bv. een geknelde persoon uit een electrische wagen moeten halen.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Samsung heeft ook mensen benaderd wiens toestel ontploft was (stond toch in de berichten van de eerste toestellen), dat doet elke fabrikant wel neem ik aan. Tenminste als ze er van weten, genoeg mensen die meteen naar de pers zouden stappen. Ze zijn wel laks geweest toen de aantallen groeiden, zeker in het zogezegde oplossen van het probleem. De reactie van Apple is daarbij irrelevant gezien het bij hen niet over die aantallen gaat. Of ze leerden uit het verleden , ooit reageerde Apple ook anders.. (zonder betaalmuur

En hogere veiligheidsstandaarden is alleen maar goed.
Gebruikersavatar
Garpenlov
Premium Member
Premium Member
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 50 keer

Het is idd spijtig, maar ik vindt dat samsung het erg goed afhandelde.
Bij andere premium merken zoals apple kan je soms 2 jaar wachten tot ze een factory defect fixen.

Ik hoop dat ze de note 7 opnieuw introduceren onder een andere naam, was een toffe smartphone.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Ik vraag mij af of ze nog wel een Galaxy Note 7 brengen. Misschien gaan ze gewoon overslaan en de 8 brengen. Of door de imago schade misschien wel inderdaad een naams verandering doen.

Als er geen smartphone komt met een gelijkaardig design dan zijn al die accessoires fabrikanten ook gezien, die hebben dan ook serieuze verliezen.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Garpenlov schreef:Het is idd spijtig, maar ik vindt dat samsung het erg goed afhandelde.
Bij andere premium merken zoals apple kan je soms 2 jaar wachten tot ze een factory defect fixen.

Ik hoop dat ze de note 7 opnieuw introduceren onder een andere naam, was een toffe smartphone.
Als ze het goed hadden aangepakt dan zouden de vervangtoestellen niet ontploffen maar hadden ze het opgelost of meteen gestopt.
Ik betwijfel ten zeerste dat Apple iets als dit 2 jaar zou laten aanslepen.
Ik denk dat het gewoon de Note 8 zal worden bij introductie van de S8. Alhoewel, er is al een tablet van Samsung met die naam dacht ik.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Hm. Wat bedoel je met die links naar artikels van in 2007 en 2009?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Waarschijnlijk dat Apple ook al doofpot-achtige toestanden heeft willen uithalen?
Eerste artikel over die iPod Touch is ook wel bullcrap. Eerste zin zegt al direct dat het toestel gevallen was :x .
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Voor 1 à 2 à 'een paar' toestellen... Let wel, het gaat daar niet over productiefouten hé.
Misschien moeten die links wel aantonen dat Apple een fictief productie-fout-issue in één van hun apparaten "ook slecht zou afhandelen" ofzo?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Maar nee, misschien had ik de links beter van onder naar boven geplaatst...

Naar mijn mening staat Apple op kop als het over shitty afhandeling gaat van Garantie gevallen... soms is het twijfelen, soms is het er gewoon over.
Wat bedoel ik daarmee ? Enkele voorbeeldjes
1. hun 1 jaar fabrieksgarantie uit het verleden
2. Hun idiote waterdamage stickertjes, alsof een sticker kan zeggen of je mobo waterschade heeft of niet
3. Hun idote repairprijzen
4. De afhandeling van duidelijke Fabrieksfouten in het verleden.... voorbeelden genoeg hier brakke schermen in macbooks, brakke gpu's in macbooks, brakke homebuttons in iphones, enz...

Een Apple product dat defect raakt binnen Garantie? Begin maar al te bidden...Een Apple product dat defect raakt buiten garantie ? Ai,ai,ai...

Hoe ging Apple dit dus (naar mijn mening) opgelost hebben ? de eerste 50.000 users gingen te horen gekregen hebben dat het userdamage was, daarna gaat er 1 artikeltje in een krant staan dat overgenomen wordt door 100 kranten.. waarna Apple een uiteindelijk een extended warranty programm in het leven roept.

Soit, het is Samsung die hier een enorme kemel heeft geschoten, en duidelijk nog niet weet waar die kemel juist zit ;-)

Maar ik wil gerust nog wel ff verderbomen over de garantie afhandeling van de verschillende fabrikanten... want uiteindelijk zijn daar duidelijk grote verschillen in te merken.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Oops, ik neem alles terug wat ik over Apple heb gezegd.
Zie je nu wel dat ze ook goeie oplossingen kunnen bedenken.... De problemen met hun homebutton zijn ook weeral opgelost sé...ipv te herstellen hebben ze de softbutton in het leven geroepen. :bang:
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Maar nee, melding zegt toch duidelijk dat je naar een servicepunt moet gaan. Die softbutton is gewoon als tijdelijke workaround.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Moet ge toch kunnen hé, in een thread over product A van bedrijf X uw mening komen vertellen over product B van producent Y hè
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Het is duidelijk dat er hier een serieus design fout zit in de Note 7 zit wat kan leiden tot ernstige gevolgen. Anders zouden ze niet de productie stoppen. Dat ga je toch niet vergelijken met de een home button dat niet meer werkt? Ik snap ook niet waarom je bij een probleem met Samsung ineens over Apple moet beginnen. Typische fanboy reacties. Uw merk verdedigen door iets negatiefs over de concurrent te zeggen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

springfield schreef:Typische fanboy reacties. Uw merk verdedigen door iets negatiefs over de concurrent te zeggen.
Het begon anders wel met een typische fanboy reactie dat Apple zoiets toch veel beter zou aangepakt hebben... :roll:
Hoedanook, het is inderdaad allemaal behoorlijk off-topic.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Aai,aai,aai... ik heb hier geen Samsung producten in huis. Waarom? omdat er betere producten op de markt zijn/ze hun geld niet waard zijn.
Dus daar zal het dan wel niet aan liggen hé Springfield.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Tomby schreef:
springfield schreef:Typische fanboy reacties. Uw merk verdedigen door iets negatiefs over de concurrent te zeggen.
Het begon anders wel met een typische fanboy reactie dat Apple zoiets toch veel beter zou aangepakt hebben... :roll:
Hoedanook, het is inderdaad allemaal behoorlijk off-topic.
Er werd gewoon een voorbeeld aangehaald van een ander 2016 smartphonemodel, dat vrij gelijkaardig is aan de Note 7, en die ook ontplofte door de Li-Ion batterij, en vervolgens ging het enkel maar over de reactie van de fabricant daarop en de verschillen met Samsung, niet over of dat model nu beter is of niet. Dat dat nu toevallig Apple was die dat ander model gemaakt had, is eigenlijk maar bijzaak, het kon evengoed ook een andere fabrikant geweest zijn. Maar om dan maar "een smartphone van firma X" in de plaats te zeggen omdat je het A-woord niet mag vermelden is ook maar dom. Veel meer moet je er echt niet achter zoeken denk ik.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Sst, je mag daar geen kritiek op hebben... in een niet Apple topic is het altijd off-topic... in een wel Apple topic is het altijd ongepast. :banana:
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

johan.devos schreef:Het gaat niet enkel over de veiligheid van smartphone batterijen...

Ik vraag me af of "Tesla"-rijdens beseffen welke tijdbom er onder hun zetel zit. Wat gebeurt er bij een zware crash waarbij een electrische wagen rond een boom hangt of doormidden breekt? Je moet eens een gewone autobatterij in kortsluiting leggen en kijken wat er gebeurt ... en dit x50 doen voor een Tesla batterij...

De brandweer heeft onlangs speciale cursussen georganiseerd om te leren hoe ze electrische wagens (niet) kunnen blussen en de de gevaren als ze bv. een geknelde persoon uit een electrische wagen moeten halen.
´t heeft lang geduurd :-(
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161105_02557093
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Het belangrijkste vergeet je dan wel te quoten.

Jones verklaarde op de persconferentie nog dat de chauffeur tegen een zeer hoge snelheid gecrasht moest zijn en dat een dergelijke brand bij die snelheid niet enkel bij een elektrische wagen zou voorkomen. “Als je botsingen hebt tegen hoge snelheden, maakt het niet uit of het een elektrische, hybride of traditionele wagen is, je zal altijd ernstige schade zien. Zeggen dat het enkel zo ernstig is omdat het een elektrische wagen is, kan je niet doen, omdat we botsingen met traditionele wagens gezien hebben die minstens even ernstig waren.”
ELK mankement met een Tesla wordt breed uitgesmeerd in de media. Hoeveel dodelijke slachtoffers door conventionele autos vallen er niet per dag?

Wat is dat eigelijk voor stemmingsmakerij?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ach ze werken maar al te graag alternatieven tegen, er valt gewoon meer te verdienen met producten die "olie" nodig hebben. Alles wat revolutionair en goed is, wordt altijd tegengewerkt, vooral als het hun instroom van centen zou kunnen tegenwerken.
Ach legt milieu en economie in de weegschaal... Iedereen weet wat wint :)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

selder schreef:Hoeveel dodelijke slachtoffers door conventionele autos vallen er niet per dag?
Wat is dat eigelijk voor stemmingsmakerij?
Helemaal correct.
Los van het feit dat Elon Musk vooral goed is in het verbranden van geld,
zijn al die artikels over "autopilot" en "brandende batterij" dikke zever. Geen zever an sich, tenslotte is er iemand overleden bij het gebruik van een auto-pilot (waar Tesla zelf zegt dat het semi-autonoom is) en zijn er nu 2 mensen overleden bij een brand met een batterij.
> hoeveel mensen worden jaarlijks gefrituurd in hun benzine auto?
> hoeveel ongevallen gebeuren er met niet-auto-pilot

Mocht nu uit een (degelijke) studie blijken dat auto-pilot MEER slachtoffers maakt, dan vind ik dat nieuws.

Cijfermateriaal (2015):
> 755 dodelijke verkeersslachtoffers (BE)
> 51'631 gewonden (BE)
> 32+3 dodelijke slachtoffers aanslagen Zaventem (2016 BE) -> vergelijk de investeringen na en de hysterie over de aanslagen met de jaarlijkse stroom doden en gewonden...
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

selder schreef:Het belangrijkste vergeet je dan wel te quoten.

Jones verklaarde op de persconferentie nog dat de chauffeur tegen een zeer hoge snelheid gecrasht moest zijn en dat een dergelijke brand bij die snelheid niet enkel bij een elektrische wagen zou voorkomen.
Een diesel vliegt wel niet zomaar in brand na een ongeval... Bij benzines durft dat wel nog eens te gebeuren.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Mijn bericht had niets te maken met met Tesla bashing maar gewoon om erop te wijzen dat de meeste mensen niet beseffen hoe gevaarlijk batterijen zijn. Deze thread gaat tenslotte over batterijen die in de fik schieten bij kortsluiting.

Ik heb ook al gepleit om smartphones wat dikker te maken ipv de absurde race om de dunste te zijn.... maak het glas 0.3 mm dikker, zorg voor een verwisselbare batterij (+0.2 mm) en verdik de batterij 1 mm. Zo heb je een smartphone met plaats voor een koptelefoonstekker :-) die veel langer zal meegaan. Maar dit is natuurlijk tegen de consumptiemaatschappij :-(
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

had tot voor kort een cngwagen, maar blijf deze toch veiliger vinden dan een benzine hoor.
en veiliger dan elektrische wagen.

https://www.aardgasrijder.be/forum/topi ... mment-2392

http://pomwvl.be/sites/default/files/up ... ER-pfd.pdf
Smal ontbrandingsgebied = zeer gering ontploffingsgevaar
Slechts ontvlambaar in lucht tussen concentratie tussen 5 en 15 %
Ontstekingstemperatuur zeer hoog : 670°C
Lage vlamsnelheid : 32 cm/s
Lichter dan lucht…stijgt op
Ondergronds parkeren is toegelaten
Geen transport nodig over de weg, transport over bestaande aardgasleidingen
Werkingsdruk tot +300 bar
Barstdruk vanaf 750 bar
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”