Poort foorwarding. FIFA 17 probleem.

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Ivanz
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 dec 2012, 02:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Haj

Ik zit hier met een klein probleemje in FIFA 17.
Ik kan niet samen spelen met mijn vrienden, na wat googelen kwam ik tegen dat er enkele poorten moeten open staan (als ik dat goed verstaan heb)

UDP: 443
TCP: 80, 443, 8080

Bron

Ik heb contact opgenomen met Scarlet en sommige poorten blijken geblokkeerd te zijn.
Blijkbaar kan dit opgelost worden met poortforwarding, dat heeft scarlet mij laten weten via e-mail alsook dat ik hier verder mag kijken om het probleem op te lossen (Support forwarding:D)
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat moet doen?
Upnp staat op enabled (router)
Firewall is uitgeschakld (modem staat op minimum security & op pc volledig uitgeschakeld)
Modem is een BBOX2, daar heb ik ook al vanalles geprobeerd maar zonder resulaat.

P.S.
Gewoon online spelen lukt, maar als ik probeer te "joinen" bij een vriend dan wordt de verbinding verbroken.

Website Scarlet:
Door deze poorten te sluiten, kan je de gegevens van je systeem beveiligen. Als je de optie "Delen van bestanden en printers" hebt geactiveerd in je netwerkconfiguratie, kunnen kwaadwillige personen daarvan profiteren om je computer binnen te dringen. Daarom werden die poorten dus gesloten.
Poort 445 voor het TCP-protocol (gesloten voor inkomend verkeer)
Deze poort was een soort vervanging van de hierboven vermelde (137-138-139) en werd vervolgens massaal aangevallen.
Deze poort werd door het Deloder.A-virus gebruikt om Windows aan te vallen. Daarom werd deze poort gesloten.
Poorten 1080, 1555, 2001, 2280, 2281, 2282, 2283, 2284, 2285, 3128, 8080, 8081, 9000
Deze poorten worden vaak gebruikt om een verbinding te maken met je systeem en spam te verzenden vanuit je computer. Al deze poorten werden gesloten.
Sommige poorten met een nummer hoger dan 1024
Poorten waarvan het nummer hoger is dan 1024 zijn soms open, soms gesloten: dit hangt af van de virussen, misbruiken en dreigingen van het moment.

https://www.scarlet.be/nl/wettelijke-ve ... ersbeheer/
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Zoals je zelf aangeeft, blokkeert Scarlet zelf een aantal poorten. Hierdoor heeft portforwarding geen zin aangezien ze op een hoger niveau dicht staan.
Ik weet niet of het mogelijk is om via MijnScarlet die poorten (tijdelijk) terug open te zetten (zoals dat wel mogelijk is bij MyProximus).

Je schrijft dat je niet kan joinen bij een vriend. Dat betekent dat de vereiste poorten niet openstaan bij hem. Dat zou geen aanpassingen bij jou mogen vereisen.
Computer(k)nul
Ivanz
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 dec 2012, 02:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hij kan niet joinen bij mij en ik niet bij hem. Hij speelt wel met andere vrienden zonder probleem. m.a.w. probleem ligt zeker bij mij.
Via mijn scarlet kun je die poorten niet deblokkeren.

Als portforwarding geen optie is dan zal ik moeten kijken voor een ander provider.
EDP here I come :D
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Sinna schreef:Zoals je zelf aangeeft, blokkeert Scarlet zelf een aantal poorten. Hierdoor heeft portforwarding geen zin aangezien ze op een hoger niveau dicht staan.
Ik weet niet of het mogelijk is om via MijnScarlet die poorten (tijdelijk) terug open te zetten (zoals dat wel mogelijk is bij MyProximus).
Scarlet blokkeert identiek dezelfde poorten als Proximus.
De enige poorten die je bij MyProximus kan openzetten zijn: inkomend 23/80/443 (telnet, http, https).
Alle andere geblokkeerde poorten - onder andere 25 en 445 (TCP), 135, 137, 138 en 139 (UDP) - kan je om veiligheidsredenen niet zelf deblokkeren.
Ivanz schreef:Ik kan niet samen spelen met mijn vrienden, na wat googelen kwam ik tegen dat er enkele poorten moeten open staan (als ik dat goed verstaan heb)
UDP: 443
TCP: 80, 443, 8080
Scarlet blokkeert poorten 23/80/443 niet.
De enige poort uit jouw lijstje is 8080, deze is wel geblokkeerd (maar ook bij Proximus).
Ik betwijfel dus dat jouw probleem hiermee te maken heeft.
Ivanz schreef:Firewall is uitgeschakled (modem staat op minimum security & op pc volledig uitgeschakeld)
Modem is een BBOX2, daar heb ik ook al vanalles geprobeerd maar zonder resulaat.
Ik denk eerder een B-box2 probleem.
Als eens geprobeerd om jouw FiFA17 PC in DMZ te zetten op de B-box2?

Firewall volledig uitzetten op modem en PC is een slecht idee, dan ben je kwetsbaar voor virussen.
Je kan beter in de Firewall op de PC jouw FIFA17 whitelisten (op de exclusion list)...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”