Open bedrijven dag: wat heb je bezocht en wat heb je bijgeleerd?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

deli.jpg
Gisteren op bezoek bij Delirium in Melle. 't was de moeite, zeker Delirium op vat is nog stukken frisser en meer finesse dan de versie in het flesje, de moeite dus om eens een café op te zoeken met Delirium van 't vat. De reden is blijkbaar de 3e gisting op fles, waardoor het bier zwaarder wordt dan de versie van de tap.

Hier een leuke foto repo:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 032b7275d3
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

De Polis & De Pompiers..
Wat hebben we nu geleerd ?

1. Ze hebben een echte brandweer paal in de kazerne
2. & Stella van't vat in de Bar
3. Politie zijn aanstellers : bij binnenkomst fouilleren en metaaldetector.
4 . herr kommissar is nen echten Antwerpenaar : "bij de line-up zetten we gene "neger" tussen de blanken", tth dat hij dat zinnetje niet gebruikte bij de volgende groep, daar zaten enkele zwette tussen ;-) (Voor alle Parkingbewoners... ik ben ook grootgebracht met : zeg nooit zwette maar neger)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ook bij de Deliriumbakkers geweest en de mannen van de Gentse sneeuwbollen. Telkens zeer veel volk met dank aan het (on)weer.

Leukste vond ik de robots in de brouwerij en het feit dat ze toch nog enkele mensen in de beschutten werkplaats een jobke gaven. Het leek me zelfs plezanter dan dagelijks 20.000 sneeuwbollen met de hand in een doosje steken. Aan de andere kant was het goed dat er amper nog iemand werkte want die robotten zijn ook maar droogstoppels ondanks dat ze vettig zijn.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Dizzy schreef:Leukste vond ik de robots in de brouwerij
Die robot die vaten vulde was wel leuk:

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 1358_o.jpg

Een gewaagde demo was hun gerecycleerd afvalwater, wat erg zacht van smaak aanvoelde:

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 8563_o.jpg

toen ik dan vroeg of ze dit ook gebruikten voor hun bier, dan was het antwoord dat de markt er nog niet klaar voor was. Dit water smaakte beter dan kraantjeswater, en ze gebruiken dit als spoelmiddel. Het water voor hun bier is putwater.

Dit was leuk om naar te kijken: al die flesjes ....

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 6067_o.jpg
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Niets geweest dit jaar. Vroeger was dat echt de moeite, kon je bij echt grote bedrijven langsgaan. Oa nog Total en ArcelorMittal etc gedaan daarmee. Tegenwoordig helaas verworden tot een promotiedag voor de producten van KMO's. Niet dat ik tegen de KMO's ben, integendeel, maar de "wow"-factor ligt nogal laag en ik spendeer m'n zondag er niet aan (die ook elk jaar weer doorregend is).
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ben door omstandigheden pas redelijk laat vertrokken en naar het wetenschapspark in Diepenbeek getrokken en bij Sirris beland.
Coole coatings gezien gebaseerd op superhydrofobische silica:
20161002_161835.jpg
Ook een heleboel knappe robot-armen; met camera's, drukgevoelige sensoren, ...
IMG-20161002-WA0002.jpg
En dure, slimme 5-assige CNC-frezen die prototyping-doorlooptijd in sommige gevallen verkort hebben van 12 weken naar 24 uur:
20161002_170024.jpg
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Naar ArcelorMittal geweest, best wel de moeite om eens te zien. Redelijk indrukwekkende schaal en de hitte is behoorlijk de moeite. Content dat ik ben geweest.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

bollewolle schreef:Naar ArcelorMittal geweest, best wel de moeite om eens te zien. Redelijk indrukwekkende schaal en de hitte is behoorlijk de moeite. Content dat ik ben geweest.
Dus het voormalige Sidmar in Zelzate?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

ub4b schreef:
bollewolle schreef:Naar ArcelorMittal geweest, best wel de moeite om eens te zien. Redelijk indrukwekkende schaal en de hitte is behoorlijk de moeite. Content dat ik ben geweest.
Dus het voormalige Sidmar in Zelzate?
Ja, die doen elk jaar weer mee.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Klopt, ArcelorMittal Gent dus. Hebben nu ook een high tech afdeling waar ze voorgelaste elementen maken voor de auto industrie, voor het behoorlijk wat merken zelfs. Best wel knap hoe een enorme hal vol robots precies een dans aan het uitvoeren zijn met elkaar :) Maar vooral de warmwalserij was behoorlijk indrukwekkend. Hoe die enorme slabs van 22cm dik en een 10m lang tot dunne platen van een 2mm worden gewalst in een mum van tijd en daarna nog aan hoge snelheid op een rol worden gedraaid ... VETJES :)
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Was inderdaad best nog wat volk bij ArcelorMIttal, daarvoor ook aan een windmolenpark gepasseerd waar je in een van de molens kon dacht ik.
Ik denk dit omdat er eentje stil stond.
Daar was het ook druk en waarschijnlijk prettig boven met het weer van zondag...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”