scarlet storingen tv

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

storing op tv.. ik lees op allestoringen, dat nog mensen last hebben.
Zou al enkele uren bezig zijn
Ik krijg enkel blokjes als beeld. Hier ook nog mensen last van?
de koe zegt boe
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

ja, hier (zone 03) ook al paar uur bezig :-(
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Niet alleen bij scarlet, Proximus zelf ook!
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

hier, in het aarschotse, niks aan de hand met scarlet tv

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
sailormars2k
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2016, 18:37

Aarlen ProximusTV niks als groene blokjes en dat al gedurende de afgelopen +-2u.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Proximus TV
Tijdelijk onbeschikbaar

Details
Belgacom TV
Tijdelijk onbeschikbaar
Er wordt momenteel actie ondernomen

bron: https://admit.belgacom.be/eservices/wps ... /mySupport
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

Hier ook problemen, vriend 2 straten verder heeft geen probleem...
Ik merk nu net dat enkele posten beginnen te werken.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

In Turnhout ook problemen, ik heb een uur nutteloos gezocht maar het was vooral interessant om te begrijpen hoe Proximus TV werkt.

Er zijn daar twee decoders; de ene werkte, de andere niet. Beiden zijn direct via kabel verbonden (wel één met een switch ertussen). Degene die via de switch verbonden is heeft in het verleden ook al wel eens een probleem gehad, dus mijn eerste idee was: misschien dan toch een kabelprobleem? Als test heb ik de niet-werkende decoder op de plaats van de wel werkende gezet. Zelfde probleem. Dus het lijkt een decoderprobleem... Factory reset van de decoder gedaan, een kwartier later nog steeds hetzelfde probleem... Conclusie: decoder kapot.
Omdat de niet werkende decoder normaal gezien meer gebruikt wordt dan de tweede, heb ik de tweede decoder verhuisd naar de plaats van de eerste. Plots deed die het OOK niet meer. Twee decoders tegelijk kapot, dat lijkt me toch wel sterk. Dus de tweede decoder terug op zijn oorspronkelijke plaats gezet, en toen ging die ook niet meer...

Ff doorgevraagd, en toen bleek dat de niet-werkende decoder 's avonds uitgetrokken wordt, terwijl de andere blijft insteken.
Het lijkt dus een probleem met de codering te zijn, waarbij de ene decoder de sleutel nog wel had, en de andere niet meer. Degene die blijft insteken zal dus nog een geldige sleutel gehad hebben, maar aangezien de andere was pas deze middag was opgestart (nadat het probleem opgedoken is?) had die geen geldige sleutel meer. Nadat de tweede decoder gereboot was en dus zijn sleutel kwijt was, werkte die ook niet meer.

Wat me wel verbaast is dat OOK opnames die op de harde schijf stonden niet meer werkten (zelfde blokjes). Blijkbaar hebben die dus ook een decryptiesleutel nodig...
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Hier (03) werkt het terug
Admiral_Freebee
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jul 2016, 08:02
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ook hier (regio Antwerpen) kreeg ik roze blokjes en slecht geluid voor een aantal uur. De radio zenders en de programma gids werkten nog. Mijn decoder wordt niet uit het stopcontact gedaan maar staat wel ingesteld om in diepe slaap te gaan.

Ik heb een factory reset gedaan maar dat mocht niet baten. Ik had beter eerst hier gekeken :-)

Ondertussen werkt het weer prima.
sailormars2k
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2016, 18:37

SpecialK schreef:Wat me wel verbaast is dat OOK opnames die op de harde schijf stonden niet meer werkten (zelfde blokjes). Blijkbaar hebben die dus ook een decryptiesleutel nodig...
Idem voor de npvr opnames: ook die vertonnen groene blokjes.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

sailormars2k schreef:Idem voor de npvr opnames: ook die vertonnen groene blokjes.
Dat lijkt me logisch, daar komt een stuk Proximus-infrastructuur aan te pas. Maar ik dacht dat de opnames op de harde schijf puur lokaal afgehandeld werden, en dat is dus niet zo. Bij Telenet is dat wel zo, zelfs als je Digicorder niet meer op de coax is aangesloten kan je nog altijd je opnames op schijf bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”