Fritzbox Voip van Scarlet lukt niet
Ik heb een Fritzbox 7490 met de laatste firmware FRITZ!OS:06.52 en heb scarlet altijd werkend gehad met 2 telefoonlijnen in mijn BBox 2 , nu krijg ik het in de Fritzbox werkend , maar kan ik niet gebeld worden , enkel uitbellen , volgens scarlet is er niets aan de hand op de lijnen zelf en zou ik omdat het een fritzbox betreft zelf even moeten nalopen . ik heb vanalles geprobeerd alles zonder succes , iemand suggesties ?
-
- Premium Member
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
post uw instellingen eens, dan vergelijk ik ze met mijnen (fritz 7360)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Bedankt voor uw reactie , maar het was iets heel geks , de laatste Firmware update was de boosdoener , ik heb er terug 6.30 opgezet en in 10 min was alles werkend, beide nummers in en uitbellen , alles werkt , niet updaten naar een Firmware hoger dan 6.30 dus !!! krijg je niet aan de praat in de 7490 !!TanknaT schreef:Hieronder mijn instellingen op een Fritzbox 7360 OS 06.31, voor een tel nr van Scarlet. Hoop dat je er iets aan hebt. Graag hoor ik wel wat het probleem was.
-
- Premium Member
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
7360 met 6.31 werkt toch wel.
waarom hebben jullie 'Always register via an Internet connection' aangevinkt?
Dan loopt voip toch niet over de VLAN?
waarom hebben jullie 'Always register via an Internet connection' aangevinkt?
Dan loopt voip toch niet over de VLAN?
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Werkt beide, maar inderdaad toch beter de vlan gebruiken.
Ook rekening met houden dat sommige instellingen aanpassen toch een herstart vragen heb ik ondervonden.
Ook rekening met houden dat sommige instellingen aanpassen toch een herstart vragen heb ik ondervonden.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- TanknaT
- Pro Member
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Ik weet het niet meer zeker, het is al een tijdje geleden dat ik het op deze manier ingesteld heb, maar ik meende dat dit nodig was voor mijn OVH-lijn op dezelfde modem.Fluppeke schreef: waarom hebben jullie 'Always register via an Internet connection' aangevinkt?
Dan loopt voip toch niet over de VLAN?
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De aanvinken of uitvinken van de optie 'Always register via an Internet connection' maakt in deze gevallen niets uit, gezien ze de VLAN ID niet ingevuld hebben (zie screenshots).Fluppeke schreef:waarom hebben jullie 'Always register via an Internet connection' aangevinkt?
Dan loopt voip toch niet over de VLAN?
Dus de correcte instelling is inderdaad:
- in Telephony > Telephone Numbers > Line Settings > Use VLAN for Internet telephony aanvinken > VLAN ID 20 invullen.
- in de Scarlet account: 'Always register via an Internet connection" uitvinken (dan wordt hier VLAN 20 gebruikt).
- in de 3rd party accounts (OVH, Betamaxen ...): "Always register via an Internet connection" aanvinken (dan gaat dit via Internet).
Correct. Beter VLAN gebruiken:honda4life schreef:Werkt beide, maar inderdaad toch beter de vlan gebruiken
- - omdat VLAN20 een hogere prioriteit heeft.
- omdat VLAN20 de bandbreedte gebruikt die niet door internet gebruikt wordt (upload cap: als je bijvoorbeeld de lijn toetrekt door een grote upload, dan zal VoIP daar geen last van hebben).
- omdat VLAN20 niet meetelt in het data volume.
Als dat bevestigd wordt: best een ticket aanmaken bij AVM, want dat zou een ernstige bug zijn!sjaxo schreef:ik kreeg het niet werkend op Fritz OS 6.52 , 6.30 en 6.31 werken perfect met de bovenstaande settings , probleem zit in de 6.52 firmware !!!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik raad iedereen, die met hetzelfde fenomeen geconfronteerd wordt, aan om een ticket naar AVM te sturen.
Kan je eens testen als je in de provider lijst een andere provider kiest?
Misschien is er iets verkeerd in de voor-geconfigureerde providersettings van Scarlet in de nieuwe Firmware?
Kan je eens testen als je in de provider lijst een andere provider kiest?
Misschien is er iets verkeerd in de voor-geconfigureerde providersettings van Scarlet in de nieuwe Firmware?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Bij mij kwam ook de gedachte eerst op van een fout in de provider settings in de nieuwe firmware. Maar aanraden om een andere provider te selecteren is niet zo'n goed idee gezien TR-062 denk ik.
Beter is om de provider manueel te configureren, maar dan moet je natuurlijk de nodige settings gegevens bij de hand hebben.
Beter is om de provider manueel te configureren, maar dan moet je natuurlijk de nodige settings gegevens bij de hand hebben.
Ik heb het nu ook werkend op de 6.52 , wat ik gedaan heb : Werkend op de 6.31 ( zonder problemen in 10 min alles geconfigureerd , Backup van de settings gemaakt , 6.52 erop , backup restore erop van de 6.31 en alles werkt ook vlekkeloos , los is het niet werkend te krijgen op de 6.52, op deze manier is het een eitjeFonske45 schreef:Heb dezelde problemen met firmware 06.52. Geen telefonie met VOIP Scarlet. Firmware 06.31 terug gezet. Probleem opgelost. Fritzbox 7490.