Versatel - vraagje over snelheid en stabiliteit

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
Plaats reactie
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38

Voor zover mij bekend is Versatel één van de weinigen (enige?) provider in Belgie zonder volumelimiet voor amper 30 euro/maand. Uiteraard wordt de downloadsnelheid beperkt tot 512Kbit maar voor wie volume een belangrijker item is dan snelheid blijft het een interessante formule vind ik.

Graag wou ik echter eens weten wat de werkelijke snelheid is die Versatel biedt. Theoretisch zou dit rond de 50 KB/sec moeten liggen volgens mij, maar heeft iemand praktijkervaring ? Hoe zit het met de stabiliteit van de snelheid ? Veel pieken en dalen of quasi permanent de maximumsnelheid ?
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

Kijk even hier.

Tijd om wat testjes te doen. Onze eigen speedtest geeft gemiddeld 440 kbit down en 210 kbit up. Als we de typische ADSL-overhead van ongeveer 13% erbij rekenen komen we dicht bij de maximum-snelheid, dus je krijgt in elk geval de beloofde snelheid. .... Ook buitenlandse snelheidstesten bevestigen deze snelheden: DSLReports.com geeft 413 kbit down en 209 kbit up. Speedtest.nl geeft respectievelijk de waarden 428 kbit en 190 kbit. Onze vrienden van Test-Aankoop tikken met de Providertest af op een piek-downloadsnelheid van 428 kbit. Je downloadt dus tegen ongeveer een 55 kbyte per seconde. Dat is natuurlijk een heel stukje minder dan de 350 kbyte bij Skynet en soms het dubbele van provider Telenet, maar het is nog altijd 10 maal sneller dan bij een klassieke modem. Het surfen zelf geeft een gemiddelde snelheid van 338 kbps, wat snel genoeg is voor een aangename surf-ervaring.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik ben voor deze maand weer volledig op m'n Versatel-aansluiting aangewezen, dus even beetje praktijkervaring: snelheid ligt altijd boven de 50 kB/sec, netwerk is wel niet superstabiel. Valt soms uit, sync blijft, maar kan je een paar uur niet meer inbellen (de externe computer reageert niet). Wat ze doen met overdadig volume weet ik niet, het is namelijk niet eenvoudig om tegen 50 kB/sec gigabytes binnen halen en dan nog bandwidth over hebben om te kunnen surfen.
Gebruikersavatar
Shag
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:42
Locatie: Vlaams-Brabant

Wat is de snelheid als je met newsgroups werkt? Toen ik Skynet had was het maar aan de helft van de hun lijn (3.3mbit).

Greetz
Shag
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Shag schreef:Wat is de snelheid als je met newsgroups werkt? Toen ik Skynet had was het maar aan de helft van de hun lijn (3.3mbit).

Greetz
Shag

Net getest en haal 46,6 kB/sec op hun eigen nieuwsserver (wel geen binaries).
KaiZsa

Ik heb me 14 dagen geleden MoreADSL in huis gehaald van Versatel. Ik had al een ADSL router aangesloten om te zien of de sync er al was. En vandaag was het zover... Leechpctje geïnstalleerd, newsleecher erop en Astraweb aan de slag gezet. Steevast 110 kb/s. De eerste downloads staan al in de que.

Tot nogtoe geen onderbrekingen gehad.

(Maar ik hou m'n Telenet toch nog even in huis.)
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

mm2 schreef:Voor zover mij bekend is Versatel één van de weinigen (enige?) provider in Belgie zonder volumelimiet voor amper 30 euro/maand. Uiteraard wordt de downloadsnelheid beperkt tot 512Kbit maar voor wie volume een belangrijker item is dan snelheid blijft het een interessante formule vind ik.

Graag wou ik echter eens weten wat de werkelijke snelheid is die Versatel biedt. Theoretisch zou dit rond de 50 KB/sec moeten liggen volgens mij, maar heeft iemand praktijkervaring ? Hoe zit het met de stabiliteit van de snelheid ? Veel pieken en dalen of quasi permanent de maximumsnelheid ?


hoeveel kun je downen in 1 maand?
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Met Always Adsl More @ 1Mbit kan je MAXIMAAL +- 250GB afhalen.
(give or take a 'bit') :twisted:
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Spacekiek schreef:Met Always Adsl More @ 1Mbit kan je MAXIMAAL +- 250GB afhalen.
(give or take a 'bit') :twisted:



en het voordeel van dit alles is dat ze der juist niks van zeggen. dus gewoon effe 150 gig ofzo afhalen is totaal geen probleem :-) . heb het al vaak voorgehad dusja 8)
Gast

Ik denk ook over te schakelen van Skynet naar Versatel. 'Onbeperkte' download voor 36 Eur valt goed mee.
En met die 1 Mbps kan ik ook wel leven.

Het enige waarvoor ik nog twijfel is de stabiliteit en snelheid.

Is dit een stabiele lijn en is de snelheid contant 100 Kb/sec, of dropt deze regelmatig??

Als er mensen zijn met ervaringen hierover.. graag reactie!

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

zo stabiel als skynet is hij zeker niet maar echt klagen heb ik zeker niet. je kan geen wonderen verwachten voor die prijs he :wink: en je hebt al onbeperkt dusja :-)
Duffy

Ikzelf heb reeds 6 maanden een abonnement op Versatel Always ADSL, profiel : 512kb/s Download 256k/s Upload. Dit zou voor download moeten overeenkomen met max +/- 55 kB/s.
Ik ben de voorbije 2 maanden deze download sterk beginnen monitoren, via speedtest.nl en userbox.be : mijn download situeert zich tss. 15 kB/s en 35 kB/s. Op zeldzame momenten haal ik 50 kB/s.
Ik ben dus sterk ontgoocheld, en ben aan het uitkijken naar een andere provider.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Je bent niet alleen.
Een vriend van me heeft een Always More abo en haalt dezelfde snelheden als jou. Bovendien is de snelheid heel onstabiel en heeft hij een periode gehad waarbij hij om de minuut van internet lag.
Voordien had hij Skynet waarmee hij steeds aan de hoogst mogelijk snelheid stabiel kon downloaden, ook nooit lijnproblemen.

Hij is nu in zijn 2de maand bij versatel, maar hij heeft nog niet willen/kunnen bellen naar versatel om deze problemen aan te kaarten. Ach ja, hij zegt dat hij genoeg heeft met 20kB/s en geen tijd heeft om te bellen :roll:
NuKeM
Gast

Die problemen zijn bekend.
Er wordt aan gewerkt.
Voor wanneer das een andere vraag.

Je moet ook wel weten dat van 0 een consumenten netwerk in België uit de grond stampen niet niets is.
Dit is ondertussen een jaar idd maar ik zeg toch dat het kinderziekten zijn.
Ze moeten ze alleen tijdig overwinnen, indien niet vrees ik het ergste voor Versatel.

en ook moet je weten dat het je altijd vrij staat om een duurder, stabieler abonnement te nemen bij BGC of telenet of nog een andere ISP, die de prijzen vanuit hun markpositie hoog houden.

Versatel zet een positieve trend in of het met vallen en opstaan gaat of niet.

Ik zeg toch bravo.

en die mensen die slechte verbindingen hebben.
mja

collateral damage zeker :D

Blijf gewoon die mailboxen bestoken met vragen en problemen zodat ze het niet vergeten.

They are tinkering on a solution ;)

maar sst da weet je niet van mij

hehe
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Hier werkt da allemaal toch goed ze .. een constante 117kb/s down & 26kb/s up.. geen disconnects.. :wink:
Gast

er zijn inderdaad ook mensen die genieten van een mooie service.

De andere wordt aan gewerkt
sommerville
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jan 2005, 17:29

Hier werkt ook alles goed always more abo

120 down, 25up
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Hier 'slechts' 115 down en 22 up :wink:

In het begin had ik ook wat snelheidsproblemen, maar toen ik een VP upgrade had aangevraagd is dit probleem verholpen en ervaar is zeer stabiele snelheden zonder disconnects...
brick

ik ben aan het overwegen over te schakelen naar versatel Always More ADSL (1 Mbps).
Nu vraag ik mij af of 1 Mbps niet een beetje weinig is om online te gamen
(counterstrike source, ... )

merci
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

brick schreef:ik ben aan het overwegen over te schakelen naar versatel Always More ADSL (1 Mbps).
Nu vraag ik mij af of 1 Mbps niet een beetje weinig is om online te gamen
(counterstrike source, ... )

merci


Om te gamen zéker en vast niet ... Vooral je uploadsnelheid en snelle pings zijn daarbij belangrijk! Zelf heb ik al een paar keer online games gespeeld met Versatel always more ADSL en dat lukte prima.. (tenzij je natuurlijk je lijn toeslipt met downloaden, maar da's nogal logisch)
brick

klopt het dat als je Always More ADSL neemt dat je 10 euro boven op
de € 29,90 per maand moet betalen aan belgacom voor het gebruik
van een analoge telefoonlijn.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

brick schreef:klopt het dat als je Always More ADSL neemt dat je 10 euro boven op
de € 29,90 per maand moet betalen aan belgacom voor het gebruik
van een analoge telefoonlijn.


Als je een belgacom discovery line neemt kost je dit enkel 6.5€/maand voor een analoge telefoonlijn. Gesprekken zijn wel duurder dan met een gewoon abo, maar als je dit enkel gebruikt voor ADSL heb je geen meerkosten ...
Maar dit is waar voor ELKE ISP ... je moet natuurlijk al een telefoonlijn in bezit hebben!
Plaats reactie

Terug naar “Speedtest”