Harde schijf laten vervangen door technieker

Plaats reactie
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Geldverspilling aan nuttige dingen vind ik al overbodig, maar hier word ik echt boos van.



Harde schijf half jaar geleden vervangen, nu terug kapot. En 250 euro vragen om hem te repareren.

Maar 50% korting door garantie. Terwijl op elke harde schijf toch wel minstens 2 jaar zou moeten zitten.
Dan 100 euro vragen voor een 200GB harde schijf, een ssd was goedkoper geweest en gaat niet zo snel kapot.
In totaal 250 euro vragen voor iets wat ikzelf voor 60 euro kan doen met ssd en in 1 uur klaar heb.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

En hoeveel kost het uw bedrijf dan om x-dagen/uren plat te liggen ?
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

iceke schreef:En hoeveel kost het uw bedrijf dan om x-dagen/uren plat te liggen ?
Niets, het kan manueel opgelost worden. Door zelf alle machines met de hand aan en uit te zetten. Maar dit is gewoon niet haalbaar voor langere termijnen het kost te veel tijd. En ook zijn de hoeveelheden dan niet zo nauwkeurig.

En het is niet dat die technieker 24/7 klaar staat, die komt gewoon als hij tijd heeft.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Tja, je weet toch op voorhand hoeveel de verplaatsingskosten & werkuren zijn ?
Maar ik zou idd wel eens klagen voor die 50%
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

HD van wat? En 50% korting op iets wat nog onder garantie is? En dan nog op zo'n prijs uitkomen?
Erg vaag dit... Zoiets betaal je toch normaal niet?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

lanadekat schreef:Harde schijf half jaar geleden vervangen, nu terug kapot. En 250 euro vragen om hem te repareren.
Maar 50% korting door garantie. Terwijl op elke harde schijf toch wel minstens 2 jaar zou moeten zitten.
De 2 jaar wettelijke fabrieksgarantie geldt alleen voor aankopen door particulieren.
Voor bedrijven geldt de garantie zoals je bedongen hebt in het aankoopcontract.

Bedrijven worden geacht om te weten wat/hoe ze aankopen, en een goede onderhandelaar kan ook 2 jaar garantie bedingen (als hij dat wilt), maar dan moet dit wel vermeld staan in het aankoopcontract.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”