Iemand de laatste dagen nog op Charleroi airport geweest?
Mijn vorige vlucht was 4 dagen na de aanslag in Zaventem, en toen was er een gigantische file om de parking in te rijden wegens de controles. Aan het luchthavengebouw zelf was er een immense wachtrij om het gebouw binnen te mogen. Gelukkig deden ze net een tweede ingang open, of ik had nooit mijn vlucht gehaald.
Ik vroeg me of hoe de situatie er was nu er al terug meer vluchten vanop Zaventem vertrekken en er vermoedelijk toch al een zekere routine in de controles is gekomen.
Recente situatie Charleroi airport
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
De site zelf zegt "Omwille van de actualiteit herinnert Brussels South Charleroi Airport u eraan dat het aanbevolen wordt om vier uur voor de vertrektijd aanwezig te zijn op de luchthaven."
Ik ben vorige week 2x in Zaventem geweest, de week ervoor in Charleroi, de week daarvoor in Luik. Mijn ervaring is nu dat dat er allemaal veel meer over gezegd wordt dan dat je effectief merkt (van die controles). M'n auto werd niet doorzocht, maar bleef beperkt tot een vriendelijk knikje van de dame/heer van de politie bijvoorbeeld. Als je te vroeg komt heb je last van de files van de het tijdslot ervoren. Je kan dus best gewoon de aanbeveling aanhouden die de luchthaven zelf aangeeft: neem jouw departure time en trek daar 4u van af en dan nog eens jouw normale reistijd.
Ik ben vorige week 2x in Zaventem geweest, de week ervoor in Charleroi, de week daarvoor in Luik. Mijn ervaring is nu dat dat er allemaal veel meer over gezegd wordt dan dat je effectief merkt (van die controles). M'n auto werd niet doorzocht, maar bleef beperkt tot een vriendelijk knikje van de dame/heer van de politie bijvoorbeeld. Als je te vroeg komt heb je last van de files van de het tijdslot ervoren. Je kan dus best gewoon de aanbeveling aanhouden die de luchthaven zelf aangeeft: neem jouw departure time en trek daar 4u van af en dan nog eens jouw normale reistijd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Ik was de zondag na de aanslagen op Charleroi. Had gerekend op 3 uur op voorhand er zijn, kon eigenlijk zonder file door en redelijk vlot inchecken. Zonder bagage wel, dus heb nog bijna 2 uur mogen wachten op men vlucht in de terminal. Ging redelijk vlot.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 15 keer
Ik was er tijdens de laatste week van de Paasvakantie toen er nog vluchten vertrokken die normaal van Zaventem vertrekken. Alles ging eigenlijk vlot, ook het inchecken van de bagage. Ik was er 3 uur op voorhand maar eigenlijk was 1,5 - 2 uur voldoende geweest en ik had een vlucht die tussen 6 en 7 uur vertrok, een van de drukste momenten.
Vandaag naar Sofia gevlogen, auto geparkeerd bij parking roger (gisteren belde men mij dat ik 4u op voorhand ter plaatse moest zijn), 40 minuten wachten tot je op de parking, drop off zone komt... als iemand je afzet, ben je beter dat je uitstapt aan het tankstation (van hieruit is het slechts 15 minuten stappen).
Geen rij aan de inkom, met als gevolg: 3u met m'n vingers zitten draaien.
Ik raad je aan gewoon 2-2.5 uur op voorhand te komen, dat is zeker voldoende!
Geen rij aan de inkom, met als gevolg: 3u met m'n vingers zitten draaien.
Ik raad je aan gewoon 2-2.5 uur op voorhand te komen, dat is zeker voldoende!
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik ben tien dagen geleden mijn ouders gaan afzetten in Charleroi voor een ochtend vlucht. Toegekomen uur op voorhand (hadden enkel handbagage mee) maar er stond al file van ver voor het rond punt van tankstation). Mijn ouders zijn toen van daar te voet beginnen stappen. Ik ben nog door gereden naar parking om daar te wachten voor in het geval ze de vlucht gingen missen. Gelukkig hebben ze hem nog net op tijd gehaald. De Express parking voor de terminal was trouwens afgesloten.
Deze avond moet ik ze gaan oppikken. Ik hou je op de hoogte.
Mijn tip is : kijk op voorhand hoeveel vluchten er vertrekken / aankomen op het tijdstip vzn uw vertrek en plan uw rit zo in. Als er tien vluchten op een uur vertrekken (zoals bij ons het geval was) zou ik toch zeker twee uur vroeger vertrekken.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Deze avond moet ik ze gaan oppikken. Ik hou je op de hoogte.
Mijn tip is : kijk op voorhand hoeveel vluchten er vertrekken / aankomen op het tijdstip vzn uw vertrek en plan uw rit zo in. Als er tien vluchten op een uur vertrekken (zoals bij ons het geval was) zou ik toch zeker twee uur vroeger vertrekken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Net een uurtje terug van Charleroi. Toegekomen om 3u30, weinig verkeer, en om binnen te komen slechts een kwartiertje aanschuiven.
Om 4u15 terug vertrokken, al een iets stevigere rij en met de wagen mocht je ook al wel wat langer aanschuiven.
Om 4u15 terug vertrokken, al een iets stevigere rij en met de wagen mocht je ook al wel wat langer aanschuiven.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
Gisteravond zoals gezegd mijn ouders gaan halen op luchthaven en ook geen wachtrij. Wel nog steeds identiteitscontrole aan benzinestation. Gewoon kijken op voorhand hoeveel vluchten er zijn een afhankelijk daarvan vertrek inplannen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
Ondertussen zijn we er geraakt... Viel zeer goed mee, vlucht om 9u10 en ik was rond 6u30 aan de luchthaven. 5 minuutjes aanschuiven aan het rond punt voor de identiteitscontrole. Het luchthavengebouw binnenraken ging vlot, iedereen stond aan te schuiven aan de eerste ingang, aan de tweede bijna niemand ![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Dus nu genieten van een welverdiend koffietje!
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Dus nu genieten van een welverdiend koffietje!