Netflix gaat proxies blokkeren

Nieuws omtrent telecom
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Idd damn mijn vpn werkt ook niet meer. Ze zijn de strijd aan het winnen precies :-)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

fredo66 schreef:Bij mij werkt unblock nog zonder wijzigingen.
Sinds dit weekend niet meer ... :oops:
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
orionis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 02 mar 2010, 19:52
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 31 keer

fredo66 schreef:Sinds dit weekend niet meer ... :oops:
Hier hetzelfde. Ook de nieuwe dns addressen die ik ontvangen had, werken nu niet meer... :-(
- Internet, TV, mobile: scarlet Trio, Tempo Giga, Mobile Vikings
- Streaming: Netflix, Disney+ en Youtube premium
- Gaming: PC, Vive en Nintendo switch
- Domotica: Niko home control + philips hue
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Deze middag geen problemen via unblock us. Vanavond nog eens proberen.

edit: werkt nog steeds probleemloos.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Zeker dat je een film kan afspelen welke niet in BE bib staat? Want unblock werkt wel nog voor wijzigen catalogus maar het is pas bij het afspelen van een film welke niet tot BE catalogus behoort, dat de foutboodschap verschijnt ...
Als je dus start met een film welke ook in Be catalogus staat ga je niets merken ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Jep, lukt nog steeds probleemloos. Zonet even An Idiot Abroad opgestart die volgens netflixinbelgie.be hier niet beschikbaar zou zijn. Ondertitels zijn trouwens ook enkel in het Engels en soms Spaans, van NL is geen sprake. Heb wel altijd een US Netflix account gehad, nog voor Netflix hier uitkwam en mij al een paar maanden niet meer ingelogd op de Belgische Netflix. Misschien dat dat daar iets mee te maken heeft?
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Zou me verbazen want ik kijk ook netflix via us account welke al bestond voor netflix in BE was.
Gebruik je de standaard dns adressen van unblock ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Test eens met The Discoverers, die film is écht exclusief beschikbaar in de USA.

M'n gratis proxy werkt trouwens nog steeds, het is gewoon een kwestie van een paar api- en html-requests over een Amerikaans ip te proxy'en.
De Chinezen omzeilen hun 'grote firewall' op die manier al jaren.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

fredo66 schreef:Zou me verbazen want ik kijk ook netflix via us account welke al bestond voor netflix in BE was.
Gebruik je de standaard dns adressen van unblock ?
Nog steeds de oorspronkelijke.

The Discoverers speelt zonder problemen af trouwens.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Werk je met een smarttv waar je de dns adressen zelf kan wijzigen of doe je dat op de router ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Enkel op pc, via browser. Dns adressen zijn ook enkel op deze pc aangepast en enkel daar kijk ik Netflix.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

werkt nog perfect hier, zelfs getest met The Discoverers ;-)
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

fredo66 schreef:Werk je met een smarttv waar je de dns adressen zelf kan wijzigen of doe je dat op de router ?
Ik werk met smarttv en daar werkte het ook niet meer op, iemand ervaring met chromecast?
Of andere vpn services die nog wel werken op een smarttv?
Aanpassen van router dns ga ik me niet mee bezighouden vermits dat dan al je verkeer omleidt.
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Sinister schreef:
fredo66 schreef:Werk je met een smarttv waar je de dns adressen zelf kan wijzigen of doe je dat op de router ?
Ik werk met smarttv en daar werkte het ook niet meer op, iemand ervaring met chromecast?
Of andere vpn services die nog wel werken op een smarttv?
Aanpassen van router dns ga ik me niet mee bezighouden vermits dat dan al je verkeer omleidt.
Ik heb airvpn en ik heb geen problemen. Kan nog veranderen natuurlijk. Denk dat netflix eerst de grote vpn aanbieders gaan aanpakken zoals nord vpn en pia.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Ik denk eerder dat ze gewoon per account werken (van oud naar nieuw misschien ...). Sommige vpn oplossingen werken nog steeds voor sommige gebruikers maar voor andere gebruikers werkt diezelfde vpn oplossing niet meer ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ze gaan dit nu toch niet blokeren wegens tegenvallende cijfers


https://tweakers.net/nieuws/113713/prij ... tflix.html
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Argh: Eerst de prijs opslaan en vervolgens afkomen met "Error .... using an unblocker or proxy."
Aangezien ze geen geld willen: voila de "cancel membership" knop.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Het is niet omdat die unblockers en proxies daarvoor werkten, dat het ook toegelaten was om de georestricties te omzeilen... Dat heeft dan ook niets te maken met "geen geld willen". Netflix heeft overeenkomsten met contentaanbieders die slechts voor bepaalde landen geldig zijn en die gerespecteerd moeten worden. Als je niet tevreden bent met het Belgische aanbod, dan staat het je vrij om (legale) alternatieven te zoeken voor je noden.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Dat klopt inderdaad. Ik heb mij nooit beziggehouden met illegale downloads -al was het maar uit pure luiheid- maar anderzijds is er weinig vergelijkbaar alternatief zonder reclame. Voor dat uur per week was netflix wel ideaal.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

proximusboyke schreef:ze gaan dit nu toch niet blokeren wegens tegenvallende cijfers
Volgens mij heb je het artikel verkeerd gelezen: "Netflix voert nergens de vpn-blokkades, die het deze winter heeft ingesteld, aan als reden voor de onverwachte stijging van het aantal opzeggingen." Of lees jij jouw conclusie nog ergens anders (comments bvb) ?

Het zou ook raar zijn als ze door tegenvallende cijfers ineens toch niet zouden blokkeren, want die eis kwam van de rechtenhouders en hen kan het geen zak schelen of Netflix nu goede of slechte cijfers presenteert.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

als je veel opzeggingen hebt ga je meestal ook slechte cijfers hebben
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tomby schreef:want die eis kwam van de rechtenhouders en hen kan het geen zak schelen of Netflix nu goede of slechte cijfers presenteert.
Rare wereld... ze zouden net blij moeten zijn met het succes van Netflix en het maximaal ondersteunen... al is het voor de rechtenhouders nooit genoeg vrees ik. Langs de andere kant als je met een gemiddeld gezin drie a vier keer per jaar naar de bioscoop gaat ben je meer geld kwijt dan voor Netflix.

Het alternatief is dat mensen terug illegaal gaan downloaden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Netflix is inderdaad een alternatief voor illegale downloads dus de rechtenhouders zouden dit moeten ondersteunen. Uiteindelijk kiest de markt toch en stuiptrekkingen zoals de eigen VOD diensten van Proximus en Telenet zullen daar nooit tegenop kunnen. Veel te duur voor minder aanbod, da's een verloren strijd.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

dizzy wel geef mij maar play more ipv netflix.
Walking dead loopt nog altijd achter.
Vele films kan ik niet terugvinden op netflix wel in mij playmore.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 22 keer

proximusboyke schreef:dizzy wel geef mij maar play more ipv netflix.
Walking dead loopt nog altijd achter.
Vele films kan ik niet terugvinden op netflix wel in mij playmore.
Akkoord... maar 9.99€ vs 24.95€!
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

akkoord, daarom hier netflix + google play movies, zonder enig abo bij het duopolie...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Dat is waar, maar vroeger gingen wij bijna ieder week naar cinema, met play more stukken goedkoper is wel iets langer wachten.
Maar ik kan zeker begrijpen dat voor sommige mensen het een heel goed alternatief is !
Maar mijn inziens is het veel te veel opgeklopt voor wa het is.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

opgeklopt!? Niet echt, lijkt mij. Het is wat het is, namelijk veel troep welke ook terug te vinden is op onze vlaamse zenders, maar dan zonder reklame :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik vergelijk het als volgt iedereen doet alsof het platinum is en infeite is het ijzer ten hoogste koper :-D
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Het is zeker niet perfect maar voor die prijs biedt het veel dat de huidige zenders niet hebben en vooral zonder reclame. Bij TN/PX lijkt het alsof je serieus moet bijbetalen omdat hun aanbod toch al op niets trekt. Waarom mensen niet laten kiezen met max 10 zenders waaronder Netflix ipv -tig zenders waarvan amper enkele in eigen taal en nog minder die interessant zijn.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

mensen kunnen toch kiezen inzake TV: zie mijn onderschrift...
+ VTM app voor gratis VMMa zenders :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

r2504 schreef: al is het voor de rechtenhouders nooit genoeg vrees ik.
Lichtjes offtopic, maar de laatste copyrightverlenging (naar life+70) is alweer van 1998 geleden (op vraag van oa Disney); en ik heb vernomen dat er binnenkort terug besprekingen zullen plaatsvinden om een nieuwe verlenging te verkrijgen (wss naar life+90). Stel je voor dat Disney's figuurtjes public domain zouden worden ...

Dat is dus pure geinstitutionaliseerde mafia. Veel geluk om die door te laten hebben dat de klant als vijand beschouwen niet werkt.
Game of Thrones bv zou noooooit zo populair geweest zijn als het niet massaal gepirate was.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

reden te meer dus om netflix te blijven steunen in hun poging om VOD te verbreiden :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Waarom zou Netflix ijzer zijn? Eigenlijk is dit een gouden dienst. Hoeveel betaal je voor je tv abo? Daar zit dan nog een massa reclame bij, je kan het niet zien wanneer je wil bij Telenet tenzij je er ook nog eens voor betaalt of je moet het programma zelf opnemen. Veel series in Play More zijn ook maar zeer tijdelijk te bekijken...

Netflix heeft behoorlijk wat eigen series die de moeite waard zijn trouwens.

Dat er veel werkpunten zijn valt niet te ontkennen maar als ik dan hoor dat de nieuwe Star Trek binnen de 24u na uitzending op Netflix zal verschijnen maakt me dan weer heel blij. Alleen zou dat bij veel meer series zo mogen zijn, nu is het echter maar een handje vol.

Ik volg dan ook nog eens enkele series die helaas niet op Netflix verschijnen, maar hey, die zitten in Play More ook niet. 24,95 kan mijn bruine niet trekken en Netflix deel ik met nog iemand dus dat kost mij amper 4,5 euro. Is dat de prijs van ijzer? Voor mij is dat goud.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Het probleem met dat Star Trek contract is 2voudig:
1) het geldt niet voor de US en Canada, daar wil CBS Star Trek als flagship voor hun eigen nieuwe streamingdienst (zucht, versnippering)
2) het is een exclusiviteitscontract (bah, ook weer versnippering, want mensen die een andere streamingdienst hebben/willen maken dus nooit kans om dit te zien)

Maar dat is natuurlijk niet echt de schuld van Netflix.
Ik heb zo het gevoel dat Netflix, dat toch jaren de industrie onder dwang en tegen wil en dank in de 21e eeuw probeerde binnen te sleuren, momentum aan het verliezen is; er wordt niet veel meer gepushed en geinnoveerd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Play more krijgt misschien in navolging van Play sports ook een prijsverhoging, dan kunnen ze de naam ineens vervangen door Pay more :wink:

Het is duidelijk dat het Netflixmodel veel mensen aanspreekt. Helaas zijn er nog teveel bedrijven die er hun broodwinning mee verdienen die dit tegenwerken, uiteindelijk zal de klant toch beslissen want het huidig tv-aanbod gaat van zwak naar ronduit zielig terwijl de hoeveelheid reclame blijft toenemen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

we moeten ons geen illuzies maken, als reclame/zender verdienmodel ophoudt te bestaan dan bedenkt het duopolie wel iets anders om de prijzen op niveau te houden (cfr electrabel) :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

r2504 schreef:
Tomby schreef:want die eis kwam van de rechtenhouders en hen kan het geen zak schelen of Netflix nu goede of slechte cijfers presenteert.
Rare wereld... ze zouden net blij moeten zijn met het succes van Netflix en het maximaal ondersteunen... al is het voor de rechtenhouders nooit genoeg vrees ik. Langs de andere kant als je met een gemiddeld gezin drie a vier keer per jaar naar de bioscoop gaat ben je meer geld kwijt dan voor Netflix.

Het alternatief is dat mensen terug illegaal gaan downloaden.
Het probleem met Netflix is dat hun budgetten om rechten aan te kopen veel te klein zijn. Vandaar dat er enorm veel brol op staat. Netflix komt pas helemaal op het einde in de rangorde bij het verkopen van rechten. Netflix is eigenlijk gewoon veel te goedkoop vandaar dat ze altijd de restjes van de rechten maar krijgen (met uitzondering van bepaalde deals zoals bijvoorbeeld met Disney, maar daar zullen ze ook zwaar voor betalen ten kosten van andere mogelijke rechten).
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”