Kan iemand mij zeggen wat een goed GSM signaal is?
Ik heb bij mijn ouders : -107dmb en 3 asu
Nu hier thuis : -101 dbm en 6 asu.
Ik had dit probleem eerst bij Base en ben dan van ellende overgeschakeld naar Proximus (Dommel) maar de ellende blijft.
Of zou een app voor deze slechte verbinding kunnen zorgen ?
Goed GSM signaal ?
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
kijk even op lne.be website (zendmasten lne eens opzoeken op google) of er een pyloon in je buurt is?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Een app zou me raar lijken.
Toestel afhankelijk dat kan wel.
Maar stel u ook eens buiten en zie eens wat dat geeft. Bij sommige nieuwbouw constructies is er een ontvangstprobleem, zeker als er veel staal gebruikt is.
Toestel afhankelijk dat kan wel.
Maar stel u ook eens buiten en zie eens wat dat geeft. Bij sommige nieuwbouw constructies is er een ontvangstprobleem, zeker als er veel staal gebruikt is.
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Normaal is 100 dbm niet slecht, maar ook niet geweldig goed.
Goede ontvangst zit in de -79 regionen. Vanaf -100 heb ik al problemen ondervonden (robotstem, gemiste calls zonder oproep, ..)
Goede ontvangst zit in de -79 regionen. Vanaf -100 heb ik al problemen ondervonden (robotstem, gemiste calls zonder oproep, ..)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 8 keer
Zal zuiver aan de afstand liggen.
Vroeger had ik bij mijn ouders een heel goede verbinding want daar staat in de buurt een mast van Base.(200 meter)
Nu met Proximus is het daar veel slechter tot zelfs geen bereik. Mast staat daar op 9 km.
Hier thuis staat de Proximus mast op 2,5 km en die van Base op 3,5 km.
Vroeger had ik bij mijn ouders een heel goede verbinding want daar staat in de buurt een mast van Base.(200 meter)
Nu met Proximus is het daar veel slechter tot zelfs geen bereik. Mast staat daar op 9 km.
Hier thuis staat de Proximus mast op 2,5 km en die van Base op 3,5 km.
-
- Elite Poster
Ik heb op sommige plaatsen dat mijn verbinding wegvalt en ik niet meer kan bellen en dus ook niet bereikbaar ben.
Ik heb al geprobeerd met een andere sim-kaart maar zonder resultaat.
Ook de telefoon al terug gezet naar fabrieksinstellingen maar zonder resultaat.
Nu was mijn vraag of dit aan mijn smartphone(Motorola Moto G) kan liggen ?
En kan het dat het toestel een mindere verbinding zou hebben en is het dan te herstellen of zou hij bij defect helemaal geen verbinding meer hebben ?
Ik heb al geprobeerd met een andere sim-kaart maar zonder resultaat.
Ook de telefoon al terug gezet naar fabrieksinstellingen maar zonder resultaat.
Nu was mijn vraag of dit aan mijn smartphone(Motorola Moto G) kan liggen ?
En kan het dat het toestel een mindere verbinding zou hebben en is het dan te herstellen of zou hij bij defect helemaal geen verbinding meer hebben ?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
De tijd dat er nog een antenne "OP" een GSM stond is al lang voorbij. Tegenwoordig zit de antenne in het toestel verwerkt en dat is toch enigsinds een compromis... zeker als men dan ook nog werkt met niet-kunstof behuizingen. Dit heeft dus als gevolg dat sommige GSM toestellen een beter ontvangst hebben als andere.
Tevens is het signaal van iedere provider niet even goed... vergelijk dus even met iemand van dezelfde provider op dezelfde locatie al kunnen er dus altijd (beperkte) verschillen zijn. Als je minimaal signaal hebt op de locatie kan "beperkte verschillen" wel het verschil zijn tussen wel of niet bereikbaar.
Met je toestel is dus vermoedelijk niets fout...
Tevens is het signaal van iedere provider niet even goed... vergelijk dus even met iemand van dezelfde provider op dezelfde locatie al kunnen er dus altijd (beperkte) verschillen zijn. Als je minimaal signaal hebt op de locatie kan "beperkte verschillen" wel het verschil zijn tussen wel of niet bereikbaar.
Met je toestel is dus vermoedelijk niets fout...
-
- Elite Poster
Mijn dochter heeft een Motorola Moto E met dezelfde provider(Proximus). Zij heeft daar ook een mindere verbinding maar is wel steeds bereikbaar en kan ook steeds bellen, dus ze valt zeker niet weg.
Mijn vraag is alleen zou men iets aan mijn toestel kunnen doen(nieuwe ontvanger erin) zodat ik een betere verbinding heb ? Ik heb weinig zin om het gaan op te sturen en dan geen resultaat te hebben. Bij Motorola zeggen ze "dit is niet normaal" toestel opsturen.
Mijn vraag is alleen zou men iets aan mijn toestel kunnen doen(nieuwe ontvanger erin) zodat ik een betere verbinding heb ? Ik heb weinig zin om het gaan op te sturen en dan geen resultaat te hebben. Bij Motorola zeggen ze "dit is niet normaal" toestel opsturen.
-
- Deel van't meubilair
Een smartphone is helemaal niet modulair... in essentie is het één grote print, een scherm en batterij.karine schreef:Mijn vraag is alleen zou men iets aan mijn toestel kunnen doen(nieuwe ontvanger erin) zodat ik een betere verbinding heb ? Ik heb weinig zin om het gaan op te sturen en dan geen resultaat te hebben. Bij Motorola zeggen ze "dit is niet normaal" toestel opsturen.
Een nieuwe ontvanger erin is dus helemaal niet aan de orde... het is meteen een volledig nieuwe print (best enkel onder garantie dus of de kosten zouden wel eens even groot kunnen zijn als een nieuw toestel).
Als je na vergelijking met iemand anders grote verschillen ziet in ontvangst kan je het overwegen het op te sturen indien het nog onder garantie is (al acht ik persoonlijk de kans op succes enorm klein).
-
- Elite Poster
Ik merk geen enorme verschillen maar wel dat die van mij helemaal niet bereikbaar is.
Toestel is nog maar van feb 2015.
Vreemde is dat de Moto G op zoveel sites en magazines werd verkozen tot best smartphone in die reeks en dat ik dit daarom zo vreemd vindt.
Wat zou jij doen ?
Toestel is nog maar van feb 2015.
Vreemde is dat de Moto G op zoveel sites en magazines werd verkozen tot best smartphone in die reeks en dat ik dit daarom zo vreemd vindt.
Wat zou jij doen ?
-
- Deel van't meubilair
Zoals ik al eerder schreef kan een klein verschil bij slechte ontvangst het verschil maken tussen al of niet bereikbaar zijn.karine schreef:Ik merk geen enorme verschillen maar wel dat die van mij helemaal niet bereikbaar is.
Als jij zegt dat het verschil niet enorm is, jij geen ontvangst hebt... dan vermoed ik dat de andere persoon ook maar één streepje heeft.
Tja, op basis van welke criteria... aantal apps, prijs, bouwkwaliteit, ... en zo zijn er nog tientalle die niets vertellen over de gevoeligheid van de ontvanger.karine schreef:Vreemde is dat de Moto G op zoveel sites en magazines werd verkozen tot best smartphone in die reeks en dat ik dit daarom zo vreemd vindt.
Ik geef jou alléén informatie om zelf tot een besluit te komen... maar samengevat; het verschil is klein dus vermoedelijk is er niets fout met je GSM, maar je hebt garantie en kan dus altijd een gokje wagen (als je je toestel even kan missen).karine schreef:Wat zou jij doen ?
-
- Elite Poster
Net nog eens getest.
Achteraan in huis vlakbij de raam :
Moto E met Proximus -85dbm, 13ASU
Moto G met Proximus -107dbm, 3ASU
Vooraan in huis vlakbij de raam :
Moto E met Proximus --97dbm, 8 ASU
Moto G met Proximus -105dbm, 4ASU
-
- Deel van't meubilair
Het ene toestel is het andere niet... maar of dit normaal is is moeilijk te zeggen.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Het toestel bvb instellen op 2G & 3G op moeilijkere plaatsen kan het bereik verhogen tegenover de 4G instelling.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
Dat trukje heb ik ook al geprobeerd maar zonder resultaat.Patje schreef:Het toestel bvb instellen op 2G & 3G op moeilijkere plaatsen kan het bereik verhogen tegenover de 4G instelling.
Ik werd gisteren hier thuis opgebeld en het gesprek viel constant weg tot ik op een andere plaats ging staan.
Ik stuur het toestel terug, we zullen zien daarna.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Voor 2G en 3G is dit matig (RSSI meestal). Voor LTE (RSRP) relatief goed. Bij LTE gaat er bij -130dBm vaak nog wel een paar Mbps door. Bij 3G en 2G is dat niet het geval.karine schreef:Net nog eens getest.
-
- Elite Poster
En wat is dan jouw conclusie ?AndRo555 schreef:Voor 2G en 3G is dit matig (RSSI meestal). Voor LTE (RSRP) relatief goed. Bij LTE gaat er bij -130dBm vaak nog wel een paar Mbps door. Bij 3G en 2G is dat niet het geval.karine schreef:Net nog eens getest.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Ik heb dit vroeger ook nog gedaan met twee identieke toestellen op dezelfde plaats gemeten, dit schilde soms ook 20 db dus volgens mij heel moeilijk om daar conclusies uit te trekken.