Lezers,lezeressen
heb ARISTON verwarmingsketel voor verwarming en voor warm water. Deze hangt in de wc tegen de muur. (gasverwarming)
Er is een verluchtingsrooster met aansluiting van buiten komende voorzien, tevens verluchtingsroosters onderaan in de WC deur.
Grootte WC -- 1m20 op 1m50 ongeveer, hoogte 2,4m
WC glasvezelppapier dat geverfd is , en er is een spiegel van 45 op 45cm
Wat is het probleem?
gisteren, en dit is de 2de maal dat we het constateren het afgelopen jaar...bij het binnengaan van de WC is het daar ontzettend warm, de muren(papier zijn vochtig) en de spiegel is volledig aangedampt.--->effect zoals je in de badkamer een douche zou nemen. Een uurtje erna zie je er uiteraard niets meer van (wegens de verluchting waarschijnlijk)
Misschien is het nog reeds voorgevallen, zonder dat we het opgemerkt hebben, wie weet.....
Wat zou euvel kunnen veroorzaken ?
Met vriendelijke groeten,
Jos
Gasketel ARISTON voor verwarming en warm water.
-
- Starter
Beste,
dan zou dit euvel zich toch ALTIJD moeten voordoen, of vergis ik me ? Of zou de wind soms de afvoer van de uitlaat(schouw) tegenwerken ?
Groetjes
dan zou dit euvel zich toch ALTIJD moeten voordoen, of vergis ik me ? Of zou de wind soms de afvoer van de uitlaat(schouw) tegenwerken ?
Groetjes
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
vocht en warm = 99 % zeker schoorsteen dat niet correct alle verbrande gassen afvoert
Co is geurloos maar slecht werkende schoorsteen EN een slechte verbranding (vuile ketel , niet genoeg zuurstof ; kortom slechte verbranding) is levensgevaarlijk
Hoeveel pascal trek had uw schoorsteen laatste onderhoud/controle (zie attest) ?
Co is geurloos maar slecht werkende schoorsteen EN een slechte verbranding (vuile ketel , niet genoeg zuurstof ; kortom slechte verbranding) is levensgevaarlijk
Hoeveel pascal trek had uw schoorsteen laatste onderhoud/controle (zie attest) ?
The eternal and true pessimist ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Starter
Beste ,
op attest lees ik Trek : -0.11hPa
Voor mij is dit chinees......
Groetjes,
Jos
op attest lees ik Trek : -0.11hPa
Voor mij is dit chinees......
Groetjes,
Jos
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Wind kan veel doen!
Een paar maand nadat wij hier komen wonen zijn heb ik ook zo eens vodden gehad.
Blijkbaar was de schouw niet comform geinstalleerd (door vorige eigenaar), dubbele buis zonder eindstuk op 30cm boven het grondniveau aan de oprit en die ook nog eens niet naar buiten kwam.
Ik had mij nogal dicht tegen de gevel geparkeerd blijkbaar, en er stond veel wind.
Gasketel was paar keer uitgevallen, hij deed dat nog wel eens en wij hadden al een onderhoud aangevraagd dat een paar weken later ging plaatsvinden. Die dag na de derde keer de ketel te starten, boem. Beetje gasophoping in de verbrandingskamer en plots toch aanvoer van zuurstof. Ik stond vlak aan die ketel...
Gelukkig was alles goed aangedraaid en stond enkel het luik van de verbrandingskamer een beetje bol.
Een paar dagen later stak er een deftige schouw in en sedert dien geen problemen meer gehad met uitvallen...
----
Is't een ketel met waakvlam?
Zou sowieso maar eens bellen voor een onderhoud...
Een paar maand nadat wij hier komen wonen zijn heb ik ook zo eens vodden gehad.
Blijkbaar was de schouw niet comform geinstalleerd (door vorige eigenaar), dubbele buis zonder eindstuk op 30cm boven het grondniveau aan de oprit en die ook nog eens niet naar buiten kwam.
Ik had mij nogal dicht tegen de gevel geparkeerd blijkbaar, en er stond veel wind.
Gasketel was paar keer uitgevallen, hij deed dat nog wel eens en wij hadden al een onderhoud aangevraagd dat een paar weken later ging plaatsvinden. Die dag na de derde keer de ketel te starten, boem. Beetje gasophoping in de verbrandingskamer en plots toch aanvoer van zuurstof. Ik stond vlak aan die ketel...
Gelukkig was alles goed aangedraaid en stond enkel het luik van de verbrandingskamer een beetje bol.
Een paar dagen later stak er een deftige schouw in en sedert dien geen problemen meer gehad met uitvallen...
----
Is't een ketel met waakvlam?
Zou sowieso maar eens bellen voor een onderhoud...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
- 0.11 hPa zou een zeer goed werkene schoorsteen moeten zijn , doch nogmaals herhalen , mits in de branche te zitten
vochtig warm = geen afvoer van verbrande gassen
Misschien zuigt u lage verse luchttoevoer ipv verse lucht toevoeren vantijd ?
Heb al eens gehad dat iemand in een ander appartement in de verse luchtkoker zijn droogkast gestouwd had ook , hij had er geen last van , de andere wel![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Misschien zuigt u lage verse luchttoevoer ipv verse lucht toevoeren vantijd ?
Heb al eens gehad dat iemand in een ander appartement in de verse luchtkoker zijn droogkast gestouwd had ook , hij had er geen last van , de andere wel
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
The eternal and true pessimist ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)