Wat wordt het Woord van het Jaar 2004 ?

Wil je gewoon eens testen of je klaar bent om te posten? Doe dit dan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Wat wordt het Woord van het Jaar 2004, zowel in positieve als in negatieve zin :???:

"Tsunami" ?
Gebruikersavatar
anoniem
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 30 mei 2004, 11:22

bush whacking.... :wink:
Gebruikersavatar
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 jul 2004, 00:46
Locatie: Lindale, TX
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

was "goesting" niet verkozen tot het mooiste woord?
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1591
Lid geworden op: 20 feb 2004, 11:48
Locatie: St-Truiden, Brussel, Utrecht en Capetown
Contacteer:

trobbelke schreef:was "goesting" niet verkozen tot het mooiste woord?


Inderdaad, in Vlaanderen dan toch. Nederland koos voor "liefde" als mooiste woord van 2004. Nu ja.. in de Nederlanden krijg je met liefde goesting zeker? :wink: Wel oppassen dat ik hier niet te veel zever dit jaar, want ander krijg van de Limburgers in dit forum (én het zijn er héél wat !) zeker en vast een "schóttelslet/sjôttelsplak" (in het Nederlands vaatdoek, schoteldoek, schotelvod) in mijn nek. Zij verkozen dit woord als mooiste woord van 2004 :wink:

Zie ook: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=6281
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Blue-Sky schreef:Wat wordt het Woord van het Jaar 2004, zowel in positieve als in negatieve zin :???:

"Tsunami" ?
In positieve zin, de hulpvaardigheid van de mensen, overal ter wereld.

In negatieve zin, het leed en verlies, overal ter wereld en op alle gebied welke veroorzaakt werd door dat "woord".
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1591
Lid geworden op: 20 feb 2004, 11:48
Locatie: St-Truiden, Brussel, Utrecht en Capetown
Contacteer:

ik nomineer "GELOOF" al mooiste woord van 2004.

Het is een wonderschoon woord omdat je met "geloof" vele kanten uit kan. Wie in zichzelf gelooft kan bergen verzetten. Wie in een ander gelooft kan die andere een zodanige vertrouwenboost geven dat deze zich effectief beter zal voelen én dus ook beter zal presteren op alle vlakken. Ben je even je pedalen kwijt, zit het je even tegen, dan kan je natuurlijk nog altijd je richten tot de Opperste van allen en je geloof betuigen aan Hem of die nu God, Jehova, Jahweh of Allah heet. Wie niet gelooft in de Opperste gelooft dan weer in de wetenschap en du de mensheid om de dingen te kunnen verklaren, geloof ik. Soms weet je niet wat je ziet omdat je dusdanig verrast bent door een mooi/negatief initiatief dat je je eigenste ogen niet kunt geloven... vandaar dus: GELOOF
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Spock schreef:ik nomineer "GELOOF" al mooiste woord van 2004.

Het is een wonderschoon woord omdat je met "geloof" vele kanten uit kan. Wie in zichzelf gelooft kan bergen verzetten. Wie in een ander gelooft kan die andere een zodanige vertrouwenboost geven dat deze zich effectief beter zal voelen én dus ook beter zal presteren op alle vlakken. Ben je even je pedalen kwijt, zit het je even tegen, dan kan je natuurlijk nog altijd je richten tot de Opperste van allen en je geloof betuigen aan Hem of die nu God, Jehova, Jahweh of Allah heet. Wie niet gelooft in de Opperste gelooft dan weer in de wetenschap en du de mensheid om de dingen te kunnen verklaren, geloof ik. Soms weet je niet wat je ziet omdat je dusdanig verrast bent door een mooi/negatief initiatief dat je je eigenste ogen niet kunt geloven... vandaar dus: GELOOF



in god geloven zeker. waar was die god dan met die vloedgolven ....? god bestaat nie en als ge der in wilt geloven verdoet ge alleen uwe tijd ma. sorry ma tegen dieje zever van god kan ik nie tegen. als dieje gast echt bestond was der nu gene miserie in de werleld.
Gebruikersavatar
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 jul 2004, 00:46
Locatie: Lindale, TX
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

metal schreef:
Spock schreef:ik nomineer "GELOOF" al mooiste woord van 2004.

Het is een wonderschoon woord omdat je met "geloof" vele kanten uit kan. Wie in zichzelf gelooft kan bergen verzetten. Wie in een ander gelooft kan die andere een zodanige vertrouwenboost geven dat deze zich effectief beter zal voelen én dus ook beter zal presteren op alle vlakken. Ben je even je pedalen kwijt, zit het je even tegen, dan kan je natuurlijk nog altijd je richten tot de Opperste van allen en je geloof betuigen aan Hem of die nu God, Jehova, Jahweh of Allah heet. Wie niet gelooft in de Opperste gelooft dan weer in de wetenschap en du de mensheid om de dingen te kunnen verklaren, geloof ik. Soms weet je niet wat je ziet omdat je dusdanig verrast bent door een mooi/negatief initiatief dat je je eigenste ogen niet kunt geloven... vandaar dus: GELOOF



in god geloven zeker. waar was die god dan met die vloedgolven ....? god bestaat nie en als ge der in wilt geloven verdoet ge alleen uwe tijd ma. sorry ma tegen dieje zever van god kan ik nie tegen. als dieje gast echt bestond was der nu gene miserie in de werleld.


"Pijn is God's megafoon om een moreel dove wereld te bereiken"
- C.S. Lewis
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

in god geloven zeker. waar was die god dan met die vloedgolven ....? god bestaat nie en als ge der in wilt geloven verdoet ge alleen uwe tijd ma. sorry ma tegen dieje zever van god kan ik nie tegen. als dieje gast echt bestond was der nu gene miserie in de werleld.


Ik denk dat die verhaaltjes over god, dingen waren om het allemaal beter te onthouden... zie god dan als de liefde tussen de mensen... en die is er toch nog mag ik hopen/geloven?

En dat van Trobbelke vind ik wel een mooi uitdrukking.


greetz,

Nob
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

metal schreef:in god geloven zeker. waar was die god dan met die vloedgolven ....? god bestaat nie en als ge der in wilt geloven verdoet ge alleen uwe tijd ma. sorry ma tegen dieje zever van god kan ik nie tegen. als dieje gast echt bestond was der nu gene miserie in de werleld.

Je hebt daar dezelfde mening over als ik :wink:
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1591
Lid geworden op: 20 feb 2004, 11:48
Locatie: St-Truiden, Brussel, Utrecht en Capetown
Contacteer:

God heeft niks te maken met de miserie in de wereld. Daar i enkel de mensheid schuldig aan. Dat de aarde beeft i snormaal. De mens woont de bol uit door al de olie, ertsen en andere grondstoffen er uit te halen. Tevens is de aarde een 'levende' materie. Mocht de aarde nooit beven zou de aarde vlak zijn en er alleen een watermassa zijn.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Spock schreef:God heeft niks te maken met de miserie in de wereld. Daar i enkel de mensheid schuldig aan. Dat de aarde beeft i snormaal. De mens woont de bol uit door al de olie, ertsen en andere grondstoffen er uit te halen. Tevens is de aarde een 'levende' materie. Mocht de aarde nooit beven zou de aarde vlak zijn en er alleen een watermassa zijn.


Zo is het wel gemakkelijk natuurlijk : al het goede toeschrijven aan G~d, al het slechte toeschrijven aan iedereen behalve G~d. Ik dacht nochtans dat de "Opperste" (zoals je hem/haar elders beschrijft - ik hoop voor jou dat je het niet écht meent) de mens schiep naar zijn evenbeeld (dus met zijn goede, en minder goede kanten) ?
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

K, UB schijnt de laatste tijd erg naar de "gevaarlijkere" topics te trekken. Ik stel voor dat wanneer mensen zich geroepen voelen tot het posten van hun mening gaande over religie,politiek, filosofie:

1/ Een nieuw nevenforum in dienst wordt genomen
2/ Een al bestaand forum gebruikt wordt; er zijn er genoeg te vinden

Begrijp me nu niet verkeerd, maar anders gaat de bedoeling van UB namelijk; breedbandportaal verwateren en dan vrees ik dat veel users zullen vertrekken.

Schiet me nu aub niet af, dit is enkel mijn mening.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Zoals in de topic over de Tsunamie actie loopt het hier weer uit de hand
daarom zal dit topic ook gesloten worden als het hier verder uit de hand loopt.
Uit je mening over geloof of politiek in relevante forums.

Hou het "on topic" en dat was het woord van 2005


Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

The_Borg schreef:K, UB schijnt de laatste tijd erg naar de "gevaarlijkere" topics te trekken. Ik stel voor dat wanneer mensen zich geroepen voelen tot het posten van hun mening gaande over religie,politiek, filosofie:

1/ Een nieuw nevenforum in dienst wordt genomen
2/ Een al bestaand forum gebruikt wordt; er zijn er genoeg te vinden

Begrijp me nu niet verkeerd, maar anders gaat de bedoeling van UB namelijk; breedbandportaal verwateren en dan vrees ik dat veel users zullen vertrekken.

Schiet me nu aub niet af, dit is enkel mijn mening.

Een mening die alle mods delen en waarover deze avond nog een beslissing is gevallen. Vanaf heden worden dit soort topics bij gevaar tot 'uit de hand lopen' gesloten en wordt er doorverwezen naar IRC of relevante fora.

De woorden van het jaar voor mij waren onderandere "worm", "spam", "LCD", maar ook "MP3" dat door de erg populaire MP3 USB sticks ook de gewone mens met pc heeft weten te bereiken.
Misschien is daarom het woord van het jaar wel "USB-Stick".
NuKeM
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

"m00" das het woord van het jaar...
de pispaal <<
Plaats reactie

Terug naar “Test”