Belfius Mastercard vraag

Gesloten
koach
Pro Member
Pro Member
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 aug 2011, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 10 keer

Hallo iedereen

Ik bezit al even een Belfius Mastercard maar vraag mij iets af , ik lees zo dat er een service is om de Mastercard extra te beveiligen voor online aankopen door de Security Code, nu is men vraag , waar stel je die code in bij Belfius want ik heb gisteren al gekeken via de login van mijn bank online maar zie dat nergens staan?

groetjes
Laatst gewijzigd door koach op 25 jul 2015, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Bij de oude systemen stond de security code op de achterzijde van de kredietkaarten. (deze code staat er nog altijd)
Afbeelding

Bij de nieuwe systemen wordt een code gegenereerd telkens je online betaalt.
Bij iedere betaling is dat een andere code
http://www.mastercard.com/nl/consumer/securecode.html

Maar blijkbaar heeft mastercard nog iets anders; bij ABNAMRO wordt dit beter uitgelegd

https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen ... ecode.html
Laatst gewijzigd door fvhbrugge op 25 jul 2015, 12:46, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Spreek je over de extra beveiligingscode die gestuurd wordt via SMS zoals bij Beobank? Dit steunt echter op de goodwill van de websites, aangezien de implementatie hiervan optioneel is en ze in theorie nog altijd geld kunnen afboeken door enkel de code op de achterzijde van de kaart te vragen.
Afbeelding
koach
Pro Member
Pro Member
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 aug 2011, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 10 keer

ik bedoel de MasterCard SecureCode , das zo iets dat je moet aanmaken en dan als je een betaling moet doen je altijd 1st een vraag zou krijgen die jij zelf hebt opgesteld met een antwoord die jij enkel weet , een extra online aankoop beveiliging dus . echter ik weet niet bij Belfius hoe ik dat moet instellen , vandaar men vraag.

Of word bij Belfius bij een online aankoop na het invullen van de gegevens gebruik gemaakt van de kaartlezer als je met Creditcard betaald?
Gesloten

Terug naar “Geldzaken”