IBAN van Paypal veranderd

Plaats reactie
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Onze bankrekeninggegevens zijn gewijzigd. Voordat u geld op uw PayPal-rekening kunt storten, moet u de nieuwe PayPal-ontvangersgegevens voor overschrijvingen aan uw bank doorgeven.

Ontvanger PayPal Europe
Bank ontvanger Deutsche Bank
IBAN PayPal DE62120700***
BIC DEUTDEDBPAL
Is dit bij iedereen het geval of ben ik te achterdochtig?
Laatst gewijzigd door proz op 21 okt 2014, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Dit krijg ik te zien bij PayPal als ik top up account druk:
Payee PayPal Europe
Payee's bank Deutsche Bank
PayPal IBAN DE8612070*****************
BIC DEUTDEDBPAL

Het nummer is wel duidelijk anders.
Anders mail doorsturen naar [email protected]? Die zullen je mogelijk bevestigen als het echt/fake is.
Laatst gewijzigd door Dima_2005 op 27 okt 2014, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
dweezil
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 mar 2007, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

bij mij is het ook anders:

Payee PayPal Europe
Payee's bank Deutsche Bank
PayPal IBAN DE311207008*************
BIC DEUTDEDBPAL
Laatst gewijzigd door dweezil op 21 okt 2014, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Ik heb al overgeschreven naar die Deutsche bank rekening. Zal nummer nog eens controleren, maar geld is in ieder geval aangekomen bij paypal.

Zo ziet het er bij mij:

Ontvanger PayPal Europe
Bank ontvanger Deutsche Bank
IBAN PayPal DE20120700883000183327
BIC DEUTDEDBPAL

Hebben ze nu bij Paypal voor iedereen een ander rekening nummer???
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Je gewone bank heeft toch ook voor iedereen een eigen rekeningnummer? :lol: . Ze zijn nu eenmaal een bank, dus ik denk inderdaad dat ze nu voor iedereen een afzonderlijk rekeningnummer hebben waar je op kan storten :).
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Da's schitterend gevonden, want nu kan je niet snel ns checken of er phishing ofzo aan het gebeuren is door het nummer te controleren... Zucht...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik vergelijk het zoals bij mijn Beobank kredietkaarten. Daar krijg ik ook een vast bankrekeningnummer, die is gelinkt aan mijn kaart (heb daar voor de rest niets). Dus elke storting op die unieke bankrekening kan enkel op mijn kredietkaart van toepassing zijn. Waarschijnlijk gebruikt Paypal ook zo'n dergelijk systeem.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

ITnetadmin schreef:Da's schitterend gevonden, want nu kan je niet snel ns checken of er phishing ofzo aan het gebeuren is door het nummer te controleren... Zucht...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Jawel, door uw eigen rekeningnummer te kennen of gewoon bij uw contacten op te slaan bij uw bankrekening. Bij andere banken gebruiken ze toch ook niet 1 rekeningnummer voor iedereen? :roll:
Vaganzza schreef:Ik vergelijk het zoals bij mijn Beobank kredietkaarten. Daar krijg ik ook een vast bankrekeningnummer, die is gelinkt aan mijn kaart (heb daar voor de rest niets). Dus elke storting op die unieke bankrekening kan enkel op mijn kredietkaart van toepassing zijn. Waarschijnlijk gebruikt Paypal ook zo'n dergelijk systeem.
Zelfde met de KBC prepaid CC.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Misschien is het daarom wel niet zo verstandig om hier open en bloot jouw persoonlijk Paypal IBAN nummer te publiceren?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Omdat er iemand misschien geld op zou storten ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Op Sinterklaas is nog bijna 2 maand wachten :)

Maar misschien is dit wel een alternatief om geld via paypal te ontvangen?
Stel: jij hebt paypal, de koper niet.
Jij vraagt aan de koper om het geld te storten op jouw Paypal IBAN, en het komt dus op jouw paypal account?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Betekent dit nu dat PayPal ook de status van bank heeft ?!
Of kan elke instelling zijn eigen BIC aanvragen ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Wat zou betekenen dat je (theoertsich) verplicht bent om je paypal account aan te geven in je belastingsaangifte :-(
Vak XIII. - REKENINGEN EN INDIVIDUELE LEVENSVERZEKERINGEN IN HET BUITENLAND
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Da's inderdaad wel een interessante vraag, want ik heb naast een lege PayPal ook nog een Skrill account waar er wel altijd geld op staat. Echter, die dingen brengen geen intresten op, en dan vraag ik me maar af of je ze moet aangeven. Want de aangifte-plicht is om te vermijden dat je belasting op opbrengsten (voornamelijk RV) zou ontlopen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

De aangifte-plicht is niet beperkt tot rekeningen die mogelijk geld opbrengen.
De fiscus zal ook wel geïnteresseerd zijn om te weten of je buitenlandse inkomsten op buitenlandse rekeningen parkeert?

Maar je bent toch niet de titularis van het IBAN nummer waarmee je jouw paypal account bevoorraadt, de titularis is paypal.
De BIC (DEUTDEDBPAL), en het bijhorende "Bankleitzahl" (12070088) behoren tot "Deutsche Bank gf intern" (is dus een aparte reeks bankrekeningen voor paypal). De rekening dient alleen om het geld te transfereren naar je paypal account.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Tomby schreef:Betekent dit nu dat PayPal ook de status van bank heeft ?!
Of kan elke instelling zijn eigen BIC aanvragen ?
DeStandaard, 15/5/2007
PayPal heeft het statuut verworven van een Luxemburgse bank.
De online betalingsdienst telt in Europa zo'n 36 miljoen rekeninghouders en wordt door meer dan 100.000 internetwinkels aanvaard. De grootste klant blijft eBay, sinds vijf jaar ook het moederbedrijf van PayPal. Totnogtoe opereerde PayPal in Europa met een vergunning van de Britse financiële toezichthouder FSA, als een 'instelling voor elektronisch geld'. Die vergunning werd ingeruild voor een volwaardige banklicentie in Luxemburg. 'Dat laat ons toe om actief handelaars te gaan prospecteren in de verschillende Europese landen', zegt Benelux-directeur Christopher Coonen. 'Met onze Britse vergunning kon dat alleen in het VK zelf, en konden we in andere landen alleen reageren op vragen die van de handelaars zelf uitgingen.' Voor de bestaande gebruikers verandert er niks, zegt Coonen. 'We gaan hen wel informeren over het nieuwe statuut, en ze zullen onze algemene voorwaarden opnieuw moeten aanvaarden.' Het is voorlopig niet de bedoeling om met het bankstatuut ook bancaire diensten te gaan aanbieden, maar de mogelijkheid wordt wel bestudeerd. 'Als we dat doen, zal het wel altijd in samenwerking zijn met lokale partijen', zegt Coonen. (wdp)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Amai, ben dan wel benieuwd hoeveel Belgen effectief hun PayPal rekening aangeven aan de fiscus :P.
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Ik heb intussen al enkele verrichtingen gedaan naar mijn eigen Paypal rekeningnummer en het werkt perfect. Het geld staat er binnen de 2 dagen op. Geld overschrijven naar Paypal is nu dus eigenlijk een binnenlandse overschrijving tussen twee van jouw eigen zichtrekeningen.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Dus nu ze een bank zijn, kunnen ze dan bestrafd worden voor het willens nillens blokkeren van accounts voor 6 maand, waarvoor ze wel gekend zijn?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Tomby schreef:
philippe_d schreef:Wat zou betekenen dat je (theoertsich) verplicht bent om je paypal account aan te geven in je belastingsaangifte :-(
Vak XIII. - REKENINGEN EN INDIVIDUELE LEVENSVERZEKERINGEN IN HET BUITENLAND
Da's inderdaad wel een interessante vraag, want ik heb naast een lege PayPal ook nog een Skrill account waar er wel altijd geld op staat. Echter, die dingen brengen geen intresten op, en dan vraag ik me maar af of je ze moet aangeven. Want de aangifte-plicht is om te vermijden dat je belasting op opbrengsten (voornamelijk RV) zou ontlopen.
Sedert dit jaar ben je verplicht om naast het vermelden van een buitenlandse rekening op je aangifte (Vak XIII), ook aangifte te doen bij de nationale bank.

http://financien.belgium.be/nl/particul ... ekeningen/
https://www.nbb.be/nl/kredietcentrales/ ... rekeningen

Over de vraag of Paypal een buitenlandse rekening is, die je moet aangeven (gezien Paypal de status heeft van een Luxemburgse bank), geeft de Fiscus volgend antwoord:
Rekeningen van Paypal, Google enz. moet u in principe niet aangeven, tenzij
  • ze verbonden zijn aan een beroepsactiviteit
  • geldsommen op deze rekeningen gehouden worden gedurende een langere periode dan strikt noodzakelijk om transacties uit te voeren.
Als u dergelijke rekeningen aangeeft, gelieve het veld 'Rekeningnummer' in te vullen met het e-mailadres dat u aan Paypal, Google enz. heeft meegedeeld om de transactie uit te voeren.
Dus iedereen die een Paypal account heeft, die commerciëel gebruikt wordt, moet hiervan aangifte doen bij de NBB.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Ik ga niet taggen maar bij ontvangsten op paypal is aangifte nodig.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Om even terug te komen op het storten van geld op je PayPal: het is toch mogelijk om je bankrekening te koppelen aan je PayPal sinds een tijdje (SEPA direct debit)? Ik heb dit zo gedaan met Dexia nog en kan net alsof ik een kredietkaart gelinkt hebt, gewoon geld rechtstreeks vanop m'n Belfius-rekening gebruiken. Dan zit je niet met die IBAN.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”