Zonder reclame te maken, wij maken ramen, deuren en veranda's.
Wij werken ook voor doe het zelvers (schrijnwerkers).
Nu is het idee opgekomen om een webshop voor vliegeramen te integreren.
Dit kan extra werk binnenbrengen maar verlaagt ook de drempel tot bestellen van ramen en deuren.
Met howto video's die het opmeten en montage begeleiden.
Nu bij doe het zelf zaken kan je ook vliegeramen kopen maar die moet je dan nog op maat zagen (zaag nodig) en gaten boren (boormachine nodig).
Het idee dat we hebben is dat wij die gewoon op maat zagen, de gaten boren en zo in een koker versturen.
Enige benodigdheden : hamer en schroevendraaier.
Maw : minder werk en minder materiaal nodig om de montage te doen.
Het materiaal zelf is dat welke we zelf ook gebruiken : kwalitatief beter, alle ralkleuren beschikbaar enzv.
In feite kunnen we dus veel meer bieden dan de doe het zelf zaak en dit voor nauwelijks een meerprijs.
We hebben even snel een prijsberekening gedaan en komen uit op prijzen redelijk gelijkaardig dan wat je kan kopen in de doe het zelf zaak al komen er wel verzendkosten bij.
Vliegeramen webshop?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Als bedrijf kan je nog moeilijk zonder webshop. De tijd dat mensen uit hun zetel komen, is aan het weggaan... ik merk het ook aan mezelf... wekelijks worden hier pakjes afgeleverd. Voor klanten heel gemakkelijk... en je krijgt een groter assortiment om uit te kiezen. Als zelfstandige moet je mee op de trein springen, of je valt van de boot.
de koe zegt boe
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Als je je klanten duidelijke instructies kan geven hoe ze de zaken moeten opmeten, dan geen probleem. Anders werk je jezelf maar in nesten.
Vergelijk het met gordijnen bestellen. Een opmeetservice aanbieden kan echt een meerwaarde betekenen.
Vergelijk het met gordijnen bestellen. Een opmeetservice aanbieden kan echt een meerwaarde betekenen.
Computer(k)nul
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Sinna, die opmeet service hebben we.
Wie wil kan adh van video's zelf opmeten, monteren en plaatsen en zo wat euro's uitsparen.
Uiteraard bieden wij daarnaast ook de full service aan markt conforme prijzen aan.![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
We kunnen dan doe hetzelf verzenden, doe het zelf afhalen, gemonteerd afhalen maar ook de volledige service zijnde opmeten en plaatsen.
Wie wil kan adh van video's zelf opmeten, monteren en plaatsen en zo wat euro's uitsparen.
Uiteraard bieden wij daarnaast ook de full service aan markt conforme prijzen aan.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
We kunnen dan doe hetzelf verzenden, doe het zelf afhalen, gemonteerd afhalen maar ook de volledige service zijnde opmeten en plaatsen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- Heronic
- Elite Poster
Euh de webshop is verre van klaar om niet te zeggen dat er nog aan begonnen moet worden, het is gewoon een idee op dit moment.
Maar van een testcase mbt een leek die de montage doet zou ook wel leuk zijn.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik zou zeker filmpjes maken om de kwaliteit van het product te bewijzen of te ondersteunen.
Je hebt vliegenramen die gaan vliegen en die blijven staan. Ik bedoel maar: je wil zeker zijn dat mensen uw kwaliteit zien voor ze bestellen.
Bij Aldi verkopen ze ook soms vliegenramen die op maat gezaagd kunnen worden.
Los van het feit dat wij net alle ramen en deuren vervangen hebben, incl vliegenramen, zou ik dat nooit durven kopen bij Aldi. Voor hetzelfde geld (letterlijk) is dat goedkope plastic die na 1 seizoen al doorgebogen is.
Verder:
kijk eens naar Coolblue, voor wat betreft checkout en service.
Vergeet ook niet dat online bestellen 14 dagen retourrecht inhoudt. Of dat ook het geval is bij maatwerk: ik hoop voor u van niet![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Je hebt vliegenramen die gaan vliegen en die blijven staan. Ik bedoel maar: je wil zeker zijn dat mensen uw kwaliteit zien voor ze bestellen.
Bij Aldi verkopen ze ook soms vliegenramen die op maat gezaagd kunnen worden.
Los van het feit dat wij net alle ramen en deuren vervangen hebben, incl vliegenramen, zou ik dat nooit durven kopen bij Aldi. Voor hetzelfde geld (letterlijk) is dat goedkope plastic die na 1 seizoen al doorgebogen is.
Verder:
kijk eens naar Coolblue, voor wat betreft checkout en service.
Vergeet ook niet dat online bestellen 14 dagen retourrecht inhoudt. Of dat ook het geval is bij maatwerk: ik hoop voor u van niet
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 167 keer
In mijn ogen, het grootste voordeel van coolblue etc. is dat je alles kan terugsturen. Enkel dat feit is voor mij al een pluspunt. Ik heb er zelfs nog nooit van gebruik gemaakt.
Daarbij, van maatwerk kan je volgens mij nog altijd kleiner maatwerk maken![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Daarbij, van maatwerk kan je volgens mij nog altijd kleiner maatwerk maken
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Voor een offerteke hebde toch geen webshop nodig, kan je hier perfect via pm regelenHeronic schreef:Euh de webshop is verre van klaar om niet te zeggen dat er nog aan begonnen moet worden, het is gewoon een idee op dit moment.
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mij lijkt het wel interessant, dat van ons thuis is zelf in elkaar gestoken door mijn pa en na de hagelstorm ook zelf hersteld. Voorlopig wel geen nodig
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- heist_175
- Elite Poster
Dat is ook de reden dat ik zo graag bij Amazon bestel.
Ik heb al 2 keer, zonder al te veel gezever, iets mogen terugsturen ver buiten de wettelijke periode:
- roest op een roestvrije waterkoker
- een half kapotte router (verbinding viel soms weg)
Telkens 100% terugbetaald geweest. Probeer dat maar eens in een gewone winkel.
Geen idee hoe Coolblue met zulke gevallen omgaat, ik heb bij hen nog nooit iets moeten terugsturen.
Ik heb al 2 keer, zonder al te veel gezever, iets mogen terugsturen ver buiten de wettelijke periode:
- roest op een roestvrije waterkoker
- een half kapotte router (verbinding viel soms weg)
Telkens 100% terugbetaald geweest. Probeer dat maar eens in een gewone winkel.
Geen idee hoe Coolblue met zulke gevallen omgaat, ik heb bij hen nog nooit iets moeten terugsturen.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
En meteen ook hun grootste nadeel, ik heb al 2 keer gebruikt materiaal gekregen(gekocht dus) van Coolblue... als ik iets 2de hands wil kopen zoek ik ik wel op Ebay.
Ne plakker op een beschadigde doos met de verzekering dat de inhoud perfect werkt is ook geen service.
Ne plakker op een beschadigde doos met de verzekering dat de inhoud perfect werkt is ook geen service.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik heb gisteren contact gehad met Coolblue ivm. een aankoop van een dikke maand geleden... zeer vriendelijke persoon aan de lijn en kreeg meteen een nieuw toestel (aangezien ik er volgende week in de buurt ben ga ik het gewoon ter plekke omruilen anders was het opsturen). Eerste ervaring met hun support blijkt dus prima te verlopen.heist_175 schreef:Geen idee hoe Coolblue met zulke gevallen omgaat, ik heb bij hen nog nooit iets moeten terugsturen.
- heist_175
- Elite Poster
Geen idee hoe Amazon dat aanpakt,iceke schreef:En meteen ook hun grootste nadeel, ik heb al 2 keer gebruikt materiaal gekregen(gekocht dus) van Coolblue... als ik iets 2de hands wil kopen zoek ik ik wel op Ebay.
maar bij sommige producten staat er "Gebraucht" voor een lagere prijs, en meestal wordt dat dan verkocht door "Amazon Deals".
Zelf nog niets gekocht daar, maar ik veronderstel dat ze teruggestuurde goederen daar opnieuw verkopen.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Idem ditto. Als ik het gebruikte product dan terugstuurde en vroeg om een nieuw, hebben ze mij het exact zelfde gebruikte product teruggestuurd ('t was in promotie en vermoedelijk hun laatste exemplaar). Ik heb het dan maar zo gelaten (wegens teveel miserie) maar voor mij dus nooit meer Coolbue.En meteen ook hun grootste nadeel, ik heb al 2 keer gebruikt materiaal gekregen(gekocht dus) van Coolblue... als ik iets 2de hands wil kopen zoek ik ik wel op Ebay.
Om dan toch ook nog in topic te antwoorden: vliegenramen heb ik al, maar zo'n hor (met magneten) zou ik nog nodig hebben, maar ik wil dan ook een kwalitatief goede hor en niet de kwaliteit van bvb aldi/onedayfly/....
Persoonlijk zou ik zo'n webwinkel niet zien zitten... maatwerk en webwinkel... da's nogal gevaarlijk denk ik.
Misschien enkel standaardmaten via de webwinkel en de rest niet online?
- Heronic
- Elite Poster
Dat is het net : Op maat zagen duurt gewoon een paar seconden langer dan een standaard maat zagen. Pas mocht je dit in massa productie brengen zijn standaard maten interessant.
Een buitenmaat in een speciaal kleur/lak zou op +-90€ excl verzending komen (afhalen ook mogelijk.)
Een klein wit zal dus goedkoper zijn om maar iets te zeggen.
We werken niet met magneten maar met klemmen. Minimum werk aan de montage en kan niet gaan vliegen.
De materialen komen gelakt van aliplast. Kwaliteit is geen probleem.
Het probleem zal de verzending zijn vrees ik.
Een buitenmaat in een speciaal kleur/lak zou op +-90€ excl verzending komen (afhalen ook mogelijk.)
Een klein wit zal dus goedkoper zijn om maar iets te zeggen.
We werken niet met magneten maar met klemmen. Minimum werk aan de montage en kan niet gaan vliegen.
De materialen komen gelakt van aliplast. Kwaliteit is geen probleem.
Het probleem zal de verzending zijn vrees ik.
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Qua verzending kan ik alleen maar hopen dat jullie bpack@bpost gaan ondersteunen. Dit is voor mij het grootste voordeel van Coolblue tov andere webshops, aangezien ik het gewoon op mijn gemak kan afhalen na het werk.
Amazon viel in het verleden ook nog mee door Bpost/Taxipost te gebruiken, maar geen idee hoe dat vandaag ermee zit, laatste bestelling bij UK dateert toen er nog gratis verzending was.
Andere webshops bestel ik niet graag bij, aangezien ge u altijd moet aanpassen aan de koerier, wat voor mij het nut van een webshop teniet doet. Als ik toch een hele dag thuis moet zitten wachten op de koerier, kan ik het net zo goed zelf kopen in een winkel en de rest van de dag nuttig besteden.
[
Post made via mobile device ]
Amazon viel in het verleden ook nog mee door Bpost/Taxipost te gebruiken, maar geen idee hoe dat vandaag ermee zit, laatste bestelling bij UK dateert toen er nog gratis verzending was.
Andere webshops bestel ik niet graag bij, aangezien ge u altijd moet aanpassen aan de koerier, wat voor mij het nut van een webshop teniet doet. Als ik toch een hele dag thuis moet zitten wachten op de koerier, kan ik het net zo goed zelf kopen in een winkel en de rest van de dag nuttig besteden.
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
er is toch ook een webshop voor ramen, dus waarom zouden vliegenramen niet lukken ?
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- heist_175
- Elite Poster
Helemaal waar.Fallschirmjaeger schreef:Qua verzending kan ik alleen maar hopen dat jullie bpack@bpost gaan ondersteunen. Dit is voor mij het grootste voordeel van Coolblue tov andere webshops, aangezien ik het gewoon op mijn gemak kan afhalen na het werk.
[Post made via mobile device ]
Kiala of BPost ophaal punt hebben mijn voorkeur, maar Kiala is wel traag (3-5 dagen wachten).
Thuisblijven om een pakketje te ontvangen
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
Awel vliegeramen voor mijn kantelamen zou handig zijn.
Tot nu toe is het enige wat ik vind voor zulke ramen extreem duur.
Zou best wel eens iets willen vinden voor een goedkopere prijs dat werkt voor kantelramen.
Tot nu toe is het enige wat ik vind voor zulke ramen extreem duur.
Zou best wel eens iets willen vinden voor een goedkopere prijs dat werkt voor kantelramen.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server