Skynet mail adressen instellen bij Mozilla Thunderbird

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
TRXke
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 sep 2004, 13:06
Locatie: Berlaar
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hallo,

Ik heb jaren Windows Mail gebruikt en daarvoor Outlook Express maar sinds ik een nieuwe pc met Windows 8.1 zit ik opgescheept met Live Mail wat niet handig werkt.
Mozilla Thunderbird lijkt een handiger programma maar ik krijg dit niet werkend met mijn @skynet.be mail adressen.
Mails ontvang ik wel maar versturen lukt niet.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit juist moet instellen?
Verder heb ik ook meerder @skynet adressen die ik nog moet instellen op Thunderbird maar dit lijkt ook niet te lukken, er word blijkbaar maar 1 adres per server aanvaard...
Ook heb ik nog 2 mail adressen van mijn persoonlijke website (gratis website Skynet) met @-----.net adres deze moet ik ook nog ingesteld krijgen.
Graag jullie advies.
SCIFOFLUX
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 jul 2013, 10:12
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

ontvangen server: imap.proximus.be -> SSL dus poort 993
versturende server: relay.proximus.be -> TLS poort 587

En dat is alles denk ik dat je moet weten.
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

ziehier settings skynet in thunderbird
accountinstellingen.png
serverinstellingen.png
TRXke
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 sep 2004, 13:06
Locatie: Berlaar
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dank voor jullie antwoorden, helaas is het probleem er nog steeds.

Zo staat het bij mij ingesteld:
Ik gebruik de pop.skynet.be server met poort 995 en verbindingsbeveiliging :SSL/TLS authenticatiemethode: normaal wachtwoord.
Mails ontvangen werkt.

De uitgaande server (SMTP) staat op : relay.skynet.be met poort: 587 en verbindingsbeveiliging :STARTTLS authenticatiemethode: normaal wachtwoord.
Mails versturen gaat niet ik krijg steeds deze foutmelding : Verzenden van bericht mislukt.
Het bericht kon niet worden verzonden via SMTP-server relay.skynet.be om een onbekende reden. Ga na of uw SMTP-serverinstellingen juist zijn en probeer het opnieuw, of neem contact op met uw netwerkbeheerder.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Heb je al eens geprobeerd met relay.proximus.be als uitgaande ?
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Zit je bij Poximus voor internet? Indien wel kan je voor smtp server het volgende proberen:
SMTP server: relay.skynet.be, poort: 25, SSL/TLS authenticatiemethode: Geen
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

Check eens hier:

screenshot:
http://screenpresso.com/=1lzpd

bij je account instellingen kun je kiezen welke uitgaande server je gebruikt, misschien staan de settings daar niet correct?
TRXke
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 sep 2004, 13:06
Locatie: Berlaar
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Mails versturen met de @skynet.be adressen gaat nu maar we zijn er nog niet helemaal...

Het enige wat ik veranderd heb (dankzij de tip van "gimic" waarvoor dank :!: ) is de gebruikersnaam hier stond bij mij niet @skynet.be achter (bij live mail is dit niet nodig) en nu kan ik mails versturen :-D

Maar de mailadressen van mijn website worden niet aanvaard door Thunderbird.
De website word gehost door skynet (users@skynet site) maar dan met een alias "mijnwebsite".net adres.
Probleem is dat de mailbox een [email protected] mailadres heeft met 2 alias mailadressen met oa info@"mijnwebsite".net
En dit krijg ik dus niet inorde bij Thunderbird (bij Live Mail was dit geen enkel probleem)

Nog iemand tips?
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Bedoel je dat je de adressen niet ingesteld krijgt om te gebruiken als "from", of dat je geen mails kan verzenden als je de aliassen gebruikt? Dat laatste zou me ietwat verbazen, want smtp heeft geen check op het "from" adres. Maar het is dus niet duidelijk wat exact je probleem is.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TRXke
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 sep 2004, 13:06
Locatie: Berlaar
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Het is opgelost nu :-D
@ITnetadmin,
Het probleem dat er nog was in mijn vorige post was dat ik de alias adressen van mijn website niet in Thunderbird kreeg.
Dit omdat de mailbox (is apparte mailbox) van deze adressen ook een "gebruikersnaam"@skynet.be adres heeft en de mail adressen hebben oa. een info@"mijnwebsite".net aders heeft.
Ook werd de uitgaande server niet aanvaard (relay.skynet.be) waarschijnlijk omdat deze al ingegeven is voor de andere skynet mailbox (ik heb dus 2 skynet mail boxen, 1 met gewone @skynet aliasen en 1 met enkel met @"mijnwebsite".net aliasen).

Het is gelukt door de account voor de "website mailbox" in Thunderbird aan te maken op "gebruikersnaam"@skynet.be met dezelfde server instellingen als de andere skynet mailbox de uitgaande server heb ik niet ingesteld (werd niet aanvaard) maar ingegeven dat de uitgaande server van de andere skynet mailbox gebruikt moet worden.
En alles werkt enkel zou ik nog mijn contactpersonen uit Windows live mail moeten kunnen in Thunderbird krijgen en dat lukt niet :-(
Ik heb de import add-on al geïnstalleerd maar dit helpt niet, oude mails heb ik er in gekregen door te slepen.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”