nieuwe software op belgacom decoder

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

vannacht nieuwe soft binnen gekregen op belgacom decoder:

SW-versie: gen3000_14.11.1.16
HW-versie: IPTV.CISCO.ISB8320E
ESN: N/A
moederbordversie:67371438

EDIT: decoder V5
Bijlagen
20150210_174743_HDR.jpg
Laatst gewijzigd door fvhbrugge op 10 feb 2015, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Welk type decoder is het? Is het een V4 of V5?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

V5
deze versie staat ook op de v5mini 14.11.1.16
SCIFOFLUX
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 jul 2013, 10:12
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Al veranderingen gemerkt t.o.v. de versie?
Verbeteringen t.o.v. de vorige of heb je nog meer bugs ervaren?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ik heb vastgesteld dat blijkbaar de tijd om volledig te resetten, ook bij factory reset verkort is.

Is er hier iemand van bij Proximus die meer weet over wat er juist veranderd, verbeterd of opgelost is in deze soft update ?
sailormars
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 nov 2012, 23:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Hopelijk de Netflix app geupdate zodat het buffer probleem verholpen is.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Eigenlijk ongelooflijk dat Proximus (Belgacom) daar nog nooit over communiceert heeft wat de software updates juist inhouden :bang:
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

de knop "info" werkt niet meer, gisteren daarop gelet maar vermoedelijk sedert te update .... Anderen ook met deze versie?

SW-versie: gen3000_14.11.1.16
mistertaliban
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 aug 2011, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Mbt Info-knop. Was hier ook maar na een heropstart van de decoder werkte die normaal.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

INFO knop werkt bij in ieder geval zonder te moeten heropstarten.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

jackho schreef:Eigenlijk ongelooflijk dat Proximus (Belgacom) daar nog nooit over communiceert heeft wat de software updates juist inhouden :bang:
Doet Telenet dat dan wel ?
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

jackho schreef:INFO knop werkt bij in ieder geval zonder te moeten heropstarten.
inderdaad, uitgezet met schakelaar en na herstart, werkt hij opnieuw
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

daarom dat ze de reboot time zo kort gemaakt hebben :lol:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

jackho schreef:
Eigenlijk ongelooflijk dat Proximus (Belgacom) daar nog nooit over communiceert heeft wat de software updates juist inhouden :bang:

RE: Doet Telenet dat dan wel ?

Dat heb ik ook niet gezegd, trouwens ik ben trouwe Proximus klant en geen Telenet fan, maar het zou hun veel getwitter, gefacebook, getelefoneer enz...kortweg gezaag en geklaag van mensen == tijdverlies, kunnen besparen ,en dit geldt inderdaad niet alleen voor Proximus, maar voor mij nu niet relevant, ze moeten trouwens geen details geven.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Een echte bug die nu opgelost is:

Menu - zoek en vind -

Als je een programma hebt gevonden dan kon ik vroeger niet opnemen rechtstreeks vanuit dit menu. Dat was dan datum onthouden en dan via tv-gids programma zoeken om op te nemen.
Nu kan dat eindelijk rechtstreeks vanuit het menu zoeken.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Volgens Proximus zou de reset- en factory reset-tijd verkort zijn van de V5, maar ik heb niet de indruk dat dit veel veranderd is,
al heb ik dit vroeger niet exact gechronometreerd!
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Zelfs met de nieuwe software op V5 heb ik toch al een paar keer zelf moeten herstarten
Opnemen op hardeschijf al een paar keer mislukt
Blijkbaar plaatst men nieuwe zaken erin maar de oude problemen geraken maar niet opgelost
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Tot nu toe heb ik daar geen last van met mijn V5 en hopelijk blijft het zo, ook met nPVR opnames die terug in de lijst te voorschijn komen na het wissen, heb ik ook nog geen last van, blijkbaar zijn er wel die daar problemen mee hebben !
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Vannacht nieuwe versie op V5 bij proximus

gen3000_15.2.2.2

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Jan007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 375
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 15 keer

Ik heb de nieuwe versie gisteren binnen gekregen op het ogenblijk dat ik wou TV kijken (dus 15 min. wachten alvorens beeld te hebben); decoder staat altijd in diepe slaap.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

fvhbrugge schreef:Vannacht nieuwe versie op V5 bij proximus

gen3000_15.2.2.2

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Zijn er zichtbare veranderingen ?
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Ik zie geen veranderingen,

wat ik wel zie en dat is ook al bij de vorige versie want toch al een week vóór de update:
slecht doorspoelen van opgenomen programma's, blokvorming in bovenste deel van het scherm en het beeld dan niet meevolgt bij het doorspoelen;

zijn er nog met zo'n problemen?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

u bedoelt wie heeft dit probleem niet zeker!
sommige dagen gaat het weer wat beter, maar toch soepel doorspoelen is toch wat anders, zeker op 64.
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met doorspoel-problemen :-) Echt vervelend: de 64x is totaal niet bruikbaar meer sinds de vorige software-update en de nieuwste softwareversie heeft het probleem niet opgelost. Op 2x en 16x is het nog min of meer te doen, maar ook daar erg veel blokvorming en telkens 'flashbacks' naar het beeld waar je op stond bij het starten van het doorspoelen.

Ik had het trouwens ook met nPVR opnames, maar dat lijkt dan wel weer opgelost te zijn in de nieuwste versie. Maar dat lokaal opgenomen programma's (of zelfs gewoon gepauzeerde live uitzendingen) zo slecht door te spoelen zijn, daar kan ik echt niet bij. Hoe kunnen die ingenieurs zo'n basisfunctionaliteit zo om zeep helpen én uitrollen zonder blijkbaar te testen. Onvoorstelbaar... Daarom dacht ik dat ik met een kapotte harde schijf zat en ben ik eigenlijk opgelucht te lezen dat mijn aangekochte V5 niet kapot is.
Jan007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 375
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 15 keer

Same problem hier bij het doorspoelen, is gewoon niet meer bruikbaar.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

dat lijstje van mensen die dit voor hebben, neigt hier zeer lang te worden :-)
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Op het franstalige adsl-bc forum heb ik een interessante post gelezen van iemand die er van overtuigd is dat het probleem niet met de software op de decoder te maken heeft, maar met iets dat veranderd is in de streams: alle opnames van voor 10 maart kan hij/zij perfect doorspoelen, alle opnames na die datum hebben het probleem waar wij het hier over hebben. Ik weet dat ze bezig waren met de installatie van nieuwe encoders voor de streams die betere beeldkwaliteit zouden moeten bieden met dezelfde bandbreedte als de oude, maar als dan hadden ze het doorspoelen toch wel eens mogen testen... Wellicht op te lossen met een aanpassing in de software op de decoders, maar tegen dat we dit op onze toestellen mogen verwachten...

Totaal off-topic: ik merk sinds kort echt wel een verschil in de beeldkwaliteit. Het valt bvb. enorm op in de studio-beelden van het Journaal op éénHD. Dat is een goede zaak, maar ik zou wel graag en en toe kunnen doorspoelen :-)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

vergeet niet dat dit probleem al jaren terug ook door velen aangeklaagd werd, het is zeker niet nieuw en wat toen de reden was weet ik ook niet.
Ik weet dat ze toen ook servers hebben moeten bijplaatsen.
Trouwens dit probleem heeft dit bij mij al voor 10 maart voorgedaan, het wordt dan ook weer een tijd beter, het zo meer een komen en gaan!
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

fvhbrugge schreef:Ik zie geen veranderingen,

wat ik wel zie en dat is ook al bij de vorige versie want toch al een week vóór de update:
slecht doorspoelen van opgenomen programma's, blokvorming in bovenste deel van het scherm en het beeld dan niet meevolgt bij het doorspoelen;

zijn er nog met zo'n problemen?
Ik had ook deze problemen,vooral blokvorming bovenaan het scherm,en dan vooral nog bij de VRT,en Canvas geloof ik.Maar ik heb Scarlet(One).
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Same here. Sinds eergisteren mijn v4 decoder vervangen door v5. Ik moet zeggen dat het mij al leek of de beeldkwaliteit beter was, maar ik dacht dat ik droomde :-)
Maar het doorspoelen... da's totaal niet bruikbaar. Je zou je bijna afvragen of ze het niet met opzet doen: ik ontkom er nu niet aan om de laatste reclame spot voor mijn opname weer begint te bekijken. Irritant is 't in elk geval wel!
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

staat de nieuwe software gen3000 15.2.2.2 er al op want er zou een bugfix zijn voor o.a. het blokkerig en schokkerig/haperend doorspoelen.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

De versie gen3000 15.2.2.2 biedt geen oplossing voor deze bug.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

conclusie je kan op de uitleg van Proximus weinig staat maken, want deze info zou komen van iemand die gans deze uitleg gekregen heeft van Proximus.
zelfs de procedure die voorzien is, op MySkynet (vroegere e-services), om opnames te wissen schijnt niet te werken.
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Sinds gisteren staat er bij mij op de V5 versie gen3000 15.2.2.4

Geen idee wat de verbeteringen/nieuwigheden zijn. Het probleem met het doorspoelen was al met de vorige versie 'vanzelf' opgelost, wat het vermoeden bevestigt dat het niet aan de software op de decoder lag, maar aan de manier waarop de tv-streams geëncodeerd werden. Het opvallend scherpe beeld op éénHD (en enkele andere zenders) is tegelijk met de komst van de oplossing voor het doorspoelen weer verdwenen, wat wel jammer is. Maar misschien introduceert deze nieuwe softwareversie een echte oplossing, waarbij vlot doorspoelen én betere beeldkwaliteit te combineren zijn. Hoop doet leven :-)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dat doorspoelen op 64x heeft toch nog mooit echt deftig gewerkt, sommige dagen gaat dit (tamelijk) goed dan weer andere dagen schokkerig en soms ook met freezing van het beeld en dit zelfs voor een zelfde opname, dus zou mijn conclusie zijn, dat het meer met de performances van servers te maken heeft!
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Steven_09 schreef:Het opvallend scherpe beeld op éénHD (en enkele andere zenders) is tegelijk met de komst van de oplossing voor het doorspoelen weer verdwenen, wat wel jammer is.
Hmm, dan was ik toch niet de enige waarbij het scherpe beeld plots opviel ...
Dacht dat het gewoon perceptie was...
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

@jackho: ik heb het enkel over het zeer specifieke probleem waarbij het beeld bij het doorspoelen op één frame blijft hangen en 'flitst'. Dit probleem deed zich voor bij alle opnames, inclusief die op de eigen harde schijf.
Het probleem met doorspoelen van netwerkopnames (nPVR) waar jij het over hebt, is inderdaad een performantieprobleem dat zich op 'drukke' momenten voordoet. Het is bovendien niet enkel tijdsgebonden, maar ook plaatsafhankelijk: sommige regio's (veel Proximus tv klanten?) hebben er opvallend meer last van dan andere. Maar het moet gezegd worden: het doet zich echt niet vaak meer voor, maar ik kan natuurlijk in een 'rustige' regio wonen, met weinig Px tv klanten die tegelijk nPVR willen bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”