Scarlet TV - meerdere programma's gelijktijdig opnemen en be

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
DRoels
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2015, 13:59
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Hallo,

ik ben nieuwe klant bij Scarlet (Scarlet Trio) en heb hun klantendienst op 13/3 het onderstaande doorgestuurd. Tot vandaag (behalve de "autoreply" die bevestigt dat ze de vraag ontvingen) geen enkele reactie gekregen. Is er iemand op dit forum die me verder kan helpen?

De bewuste vraag/mail: "Beste, ik begrijp niet helemaal de logica van de mogelijkheden voor het gelijktijdig bekijken en opnemen van meerdere programma's.
In sommige gevallen denk ik dat het me lukt om 2 programma's gelijktijdig op te nemen, in sommige gevallen echter niet.
In sommige gevallen lukt het me te zappen terwijl een programma opneemt, in sommige gevallen vraagt de decoder dan of ik verder wil gaan (en bijgevolg de opname stoppen).
Mijn vragen dus:
1. zou ik steeds 1 programma moeten kunnen bekijken en gelijktijdig 2
andere programma's opnemen?
2. wat is de logica van het feit dat bij het zappen ik soms gevraagd
wordt of ik wil doorgaan en daardoor de opname wil stoppen?
3. is er in deze logica een onderscheid tussen normaal (niet-HD)
bekijken/opnemen en HD bekijken/opnemen?"


Extra vraagje: in sommige gevallen licht de "Rec" indicator op terwijl opgenomen wordt, in andere gevallen ook weer niet. Heeft iemand daar een logische verklaring voor?

Alvast bedankt voor het antwoord, met vriendelijke groeten,
Dirk Roels
jimghw
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 apr 2004, 11:31
Bedankt: 12 keer

Dit komt omdat de belgacom decoder sommige programma's in de cloud opslaat, en niet op je harde schijf.

Check: http://support.nl.proximus.be/app/answe ... d-wijzigen
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
Locatie: Tielt (W-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 8 keer

Ik denk dat uw probleem te wijten is aan de internet bandbreeedte.
Als uw internet snelheid geen 2 TV streams aankan, kan je maar ofwel opnemen ofwel zappen.
Als je eerst een eerste opname start dan wordt die op de digicorder opgenomen.
Een tweede, derde ... enz opname worden dan 'in de cloud' opgenomen en staan 30 dagen ter beschikking.
Terwijl een eerste opname bezig is op de digicorder en je wilt zappen, dan heb je een tweede stream nodig en als jouw bandbreedte dat niet toelaat moet je dan beslissen of je de opname op de digicorder wilt stoppen ... vandaar.
Best eerst eens checken of het internet optimaal ingesteld is
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.25 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
DRoels
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2015, 13:59
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Bedankt voor de vorige reacties.
Ik heb dan nog wel een ander vraagje
alfa_ajx732 schreef:Ik denk dat uw probleem te wijten is aan de internet bandbreeedte.
Als uw internet snelheid geen 2 TV streams aankan, kan je maar ofwel opnemen ofwel zappen.
Als je eerst een eerste opname start dan wordt die op de digicorder opgenomen.
Een tweede, derde ... enz opname worden dan 'in de cloud' opgenomen en staan 30 dagen ter beschikking.
Terwijl een eerste opname bezig is op de digicorder en je wilt zappen, dan heb je een tweede stream nodig en als jouw bandbreedte dat niet toelaat moet je dan beslissen of je de opname op de digicorder wilt stoppen ... vandaar.
Best eerst eens checken of het internet optimaal ingesteld is
Ik heb een BBOX2 (lijkt standaard bij Scarlet). Kan wel inloggen op de BBOX2 (198.162.1.1 + serienummer en kan dan naar de Advanced settings), maar hoe check ik dan of de internet instelling optimaal is (wanneer is die optimaal?) en hoe wijzig ik dat desgevallend?
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Ik weet niet of ik de vraag goed begrijp, maar de lijnwaarden van jouw internetverbinding, kan je hiermee uitlezen:
http://userbase.be/knowledge/tutorials/ ... sl2tool-22
Plaats dan de waarden op dit forum, dan kan je erover feedback krijgen. Lees alvast de topics ivm. DLM
DRoels
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2015, 13:59
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

DIBO schreef:Ik weet niet of ik de vraag goed begrijp, maar de lijnwaarden van jouw internetverbinding, kan je hiermee uitlezen:
http://userbase.be/knowledge/tutorials/ ... sl2tool-22
Plaats dan de waarden op dit forum, dan kan je erover feedback krijgen. Lees alvast de topics ivm. DLM

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  50200 kbps        10048 kbps
Modem max:             77944 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        63996 kbps         13408 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           286 m Estimated!
Training margin:       15.8 dB
Attenuation:           13.8 dB
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Met die snelheden (50/10Mbit) zou je meer dan voldoende bandbreedte moeten hebben voor de HD TV streams, maar als nieuwe klant is het lijnprofiel misschien pas zeer recent veranderd.

Vraag 2 over de zapvraag heb ik ook al eens voorgehad maar dan als bug van de decoder -- een reset van de decoder (door de voedingskabel 20 seconden uit te trekken) kan dat verhelpen. Ik neem aan dat het niet de normale zapvraag was die je krijgt als je het tv kijken even gepauzeerd hebt.

Dat rode lichtje is inderdaad niet altijd logisch -- ik denk dat een netwerkopname mogelijk niet altijd aangegeven wordt, maar dat is een gok.

Enkel de zenders met een oranje bol ernaast kunnen op het netwerk worden opgenomen: http://support.en.proximus.be/euf/asset ... anders.pdf. Als je meerdere opnames tegelijk wil doen, selecteer je dus best eerst een opname die enkel lokaal opgenomen kan worden en daarna degenen die wel op het netwerk kunnen worden opgenomen.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”